DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull ukázal nový RB16B - konečně přemožitel Mercedesu?

Red Bull Racing dnes představil svou zbraň pro sezónu 2021 - vůz RB16B, s nímž by chtěl konečně porazit Mercedes. Svým dílem by k tomu měla pomoci také nová pohonná jednotka Hondy, která se s F1 loučí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull ukázal nový RB16B - konečně přemožitel Mercedesu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 26.02.2021 07:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 23.02.2021 14:40
kéž by přemožitel mercedesu, ale pokud to bude… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 23.02.2021 15:04
ano, když by to měl být znovu hamilton, nebo emil… »
» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 23.02.2021 15:32
Něco k těm 0,5s na kolo. Tenhle odstup platil… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Lukáš J.

Lukáš J.

212.96.172.XXX
argument, oukchej, tak kde se chlapče nachází Ferrari, s defakto o něco větším rozpočtem než-li Mergl??? Mít balík peněz je jistě předpoklad, nikoliv však záruka a to že Mergl v různých letech, když vlezl do jakékoliv série, či F1 téměř vždy a všude dominoval, není vážně náhoda, až už to byla 50-tá léta, fungování s Mclarenem, či nyní. To jsou fakta která neokecáš.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Ale prosím tě, tak to není.., připadně vysvětli s argumenty......můžeme ale probrat kolik vteřin máš navíc zakonzervováno ve výkonosti, když maš "imrvére" 3 x větší rozpočet než ostatní. 11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Jasné, ale ono co nám zbývá než spekulovat? Čím víc lžou a mlží týmy a obecně ti kteří do médií dávají informace...tím víc prostoru bohužel je pro spekulace.
Jedno nemůžeš popřít...i když jak píšeš je doba nejistá a proto jednoroční smlouva Hamiltona má logiku, to že to trvalo tak dlouho znamená že se nemohli na některých bodech shodnout...takže platí to že zalité sluncem to nebude...ale tak jak neřeknou pravdu v čem byly body sváru, stejně tak pokrytecký se tváří jako že je všechno úplně v pořádku.
Mercedes nyní vidím v pozici kdy řeší nesoulad v týmu...naopak Redbull nyní působí opačné...angažoval nejen podle mě překvapivě Péreze, rozhodl se nejen podle mě odvážně pro pokračování s motory Honda ve vlastní režii a věčný brepta Marko lakonicky potvrdí že Verstappen může Redbull po sezoně opustit...místo aby pokrytecky médiím tvrdil jak je v Redbullu všechno v naprostém pořádku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Albona měl Helmut za úkol probudit ze sna, ale nešlo to. Tak nakonec letěl úplně.
Měřit se dá všechno, ale týmy více než zrychlení na rovinkách zajímá rychlost průjezdu zatáčkou a jaký to má vliv na pneumatiky. Ale třeba v Monze je rychlost hodně důležitá. Merglu se určitě nebude líbit aby tam znovu vyhrál Gasly. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
RB se přemůže sám díky protecki Verstappena vůči Perézovi 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
-Sorry, vysvětlil jsem si tak větu: "Albona nepotápěli. Naopak byl z vrchu příkaz aby ho co nejvíce podporovali."
-Měří pomocí GPS. A v telemetrii to máš snad po tisícinách vteřiny. Výkon se projeví na celé rovince, s roustoucí rychlostí vliv klesá, vliv přítlaku se naopak zvětšuje s rychlostí a to přímo se druhou mocninou. Není problém to odlišit.
-Kdyby se rozdávaly tituly podle prvních tréninků, Meďani jsou ve středu pole a titul měl RB.

Štenkrování je super. To se mi líbí, to k tomu patří. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Ale ale ale. Copak by někdo napsal, že Albona protěžovali na úkor Maxe?
-Axceleraci na rovinkách v F1 neměří nikdo. Pouze maximálky někde na úrovní brzdného bodu. Ani tohle měření nebývá nijak určující, že nejrychlejší vůz na rovince uspěje v závodě. Naopak tahle rychlost spíše ukazuje na úroveň přítlaku. Příklad; nejrychlejší vůz na rovince v Monaku, nejspíše bude v závodě totálním propadákem.
-S tím Gaslym v trenálech mi to docela vychází. Už podle jeho prvních měřených časů se dá odhadnout jak se bude v tomto závodě dařit. Zpravidla jeho časy vyzvednou Gaslyho hodně nahoru. Časem se samozřejmě propadne někde do pozice mezi první pětku a desítku. A když se podobný průběh opakuje i v dalších kvaldách, tak by se mělo dařit i v závodech. Naopak když se trápí hned od začátku, tak je to varování, že tahle trať AT nesedí.
Tohle pozorování ale neplatí třeba u Hamíka nebo Emila. Emíl se zlepšuje postupně a Hamík vše odkládá až na poslední kola. S Merglem si to může dovolit.

Proč hádky, ty jsou zcela k hounu. Ale poštenkrovat taky umím. A kousat dokážu docela výrazně. Jen koukni na tyhle zuby. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
-Tak já už nevím. Jedni tvrdí, že Albona potápěli, aby protěžovali Maxe, ty teď tvrdíš, že Albona protěžovali na úkor Maxe. Fakt nevím. Každopádně výsledky obou (A+G) v roce 2019 byly podobné jak v RB, tak v STR.
-Po těch výsledcích jsem se divil, že ho nevyrazili mnohem dřív. Přístup se mi jeví jako hodně shovívavý.
-Na rovinkách při akceleraci z řekněme 120-200 můžeme odepsat vliv pilota (volant rovně, plyn na podlaze), gum (jedeš rovně, prostě se jen otáčí) a nastavení přítlaku ještě nemá velký vliv. Koukni se někdy na telemetrii. Výkon motoru tam poznáš velmi rychle. Jen je možná těžké spočítat, kolik přesně kW tam chybí. 03
-A první tréninky snad nemůže brát nikdo vážně. Tam je čas to poslední, co pilota zajímá. Jsou k nastavení vozu, ne k trhání rekordů. Na to jsou kvalifikace. A pokud měl problém s výkonem, stačilo ukázat na křivku na telemetrii a říct: tady je problém. Že by si toho nikdo v F1 nevšiml, je prostě nereálné.

Asi bych to ukončil. Já nepřesvědčím tebe a ty mne. Líbí se mi, že se celá diskuse s opačnými názory obešla bez osobních útoků a urážek. Tak by to mělo být. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Albona nepotápěli. Naopak byl z vrchu příkaz aby ho co nejvíce podporovali, ale Albonové výkony byly nesmrtelné. Kde nic není ani smrt nebere.
-Ano odešel po dvanácti závodech a přitom mu bylo slíbeno, že v RB sezónu dojezdí. Už tady je vidět jaký přístup k němu měl Helmut.
-Zrychlení. Zase hodně vlivů. Od aero a nastavení přítlaku, přes gumy až po jízdní styl. -Příliš hodně vlivů pro seriózní debatu.
-Nevěřím, že Gaslymu RB nesedl. Už v trénincích míval první kola mnohem rychlejší než Emil. To znamená, že sžít se s vozem i s tratí mu nedělá žádné problémy. Taky na vodě je Gasly hodně silný. Prostě atributy které každý dobrý jezdec potřebuje. A že se dokáže rychle přizpůsobit dokazuje jeho návrat do TR, kde téměř okamžitě převzal velení na svou stranu.
Další známkou, že je Gasly dobrý je že ho RB nemíní uvolnit do jiného týmu a počítá s ním jako plnotučnou náhradu za Emila až pláchne.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
-když to byla záminka kůli Albonovi, proč pak potápěli Albona? Kromě toho ve srovnání s Kvjatem v tom roce měli oba výkonnost podobnou.
-Tak odešel po tuším 12-ti závodech? Za tu dobu se snad muselo projevit, že šetřil motor, ne? A aerodynamika se pozná při vyšších rychlostech. Ne při zrychlení z pomalých zatáček. Navíc bych se dost divil, kdyby se piplali se druhou aerodynamikou, aby zakrývali deficit. Sorry, ale to už je trochu příliš snahy, kvůli takové prkotině, jako dosazení Albona, což mohli udělat kdykoliv bez zdůvodnění.
-Já ty výpočty nedělal. Netuším, jak jsou přesné. Ale jisté je, že se to měří a porovnává. Jestli to mělo dávat přes 0,5s na kolo, tak to na rovince musí být dost znát.

Hele Gasly loni zajel celkem slušně. V porovnání s Kvjatem rozhodně a nějakou záhadou o dost líp, než zbytek předchozí sezony. Za mne bych viděl důvod v tom, jak mu sedne auto. fakt se nikdo nebude piplat s děláním úmyslně pomalého auta a nějaká novinka navíc v některém závodě nedělá tak brutální rozdíl. Některé ty kvaldy byly až ostudné a kdyby tu sekundu ztrácel na rovince díky motoru, bylo by to znát na telemetrii. Hodně znát. Toho by si nešlo nevšimnout. 03 V tomto případě byl rozdíl evidentně mezi volantem a sedačkou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
-Taky si říkám, že škodit Gaslymu jen proto aby Helmut měl záminku pro protlačení Albona žádný smysl nemělo.
- Gasly odjel za RB pouze půlku sezóny, tak těžko počítat kdo čeho spotřeboval více. Taky se nejedná pouze o pohonnou jednotku. Na rychlost má ale vliv i aerodynamika a jak jsem psal už výše, tak vylepšení dostával pouze Emil a Gasly po Emilovi pouze dědil. Ty asi taky nechodíš v botech svého táty.
-Zrychlení. To by mě zajímalo jak tohle někdo může komentovat, když nemá přístup k telemetrii. Taky gumy mají na zrychlení vliv. Pak je jasné, že Emilová jízda v území nikoho, kde jezdil osamocen byla ke gumám mnohem šetrnější než jízda v chumlu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Hezká teorie.
Má 3 vady na kráse.
-Škodit někomu, kdo jezdí kolo za jedničkou, nějak postrádá smysl. Zvlášť, když by ta dvojka mohla mít aspoň nějaké body.
-Nějak jsem si nevšiml, že by měl Max víc spotřebovaných dílů jednotek. Jestli jezdil Gasly stabilně na půl plynu, měly mu bohatě stačit ty 3. Ale pokud si dobře pamatuju, těch dílů měl spotřebovaných víc než Max, nebo se pletu? Jiný konspirátor naopak tvrdí, že víc spotřebovaných dílů je důkazem poškozování. Nechcete se dohodnout, co z toho platí? Oboje fakt tvrdit nejde.
-Menší výkon se nutně musí projevit na zrychlení. Dokonce jsou z těchto měření odhady výkonů, které Graham bere tak vážně. Vážně si toho nikdo za celou dobu dvojek RB nevšiml, že 1 RB má vždy víc koní, než ten druhý?
Na tu průměrnou ztrátu Gaslyho musel mít minimálně o nějakých 50k míň. To je fakt dost, aby to prošlo bez povšimnutí. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Naopak bych řekl, že tohle Honda uměla ze všech nejlépe. Tehdy totiž nebylo v poli motoráře, který by tak často nemusel snižovat výkon, aby aspoň dojel do cíle. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jenže tu sekundu náskoku, co si mercedes nechal u FIA loni pravidly konzervovat, těžko může někdo stáhnout...

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
To Honda za dob Mclarenu neuměla.... 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Máš tam moc spekulací.....sice logiku mají, ale většina tak to imho nebude, ohledně LH... Doba je nejistá, bó COVID, tak jsou všichni opatrní......nikdo nechce nic moc slibovat, upisovat se na delší dobu a to nejen jezdci ale i týmy. Vše je v módu uvidíme co bude.......

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Neboj, tým má hezky ošetřené jak dvojku držet při zemi. Dyť se dnes dá výkon motoru nastavit hezky na dálku z paddocku přes továrnu. Stačí kdykoliv otočit knoflíkem a jezdec je bez výkonu. Případně mu výkon můžou přidat při vypadnutí jedničky a to pak i dvojka začne zázračně podávat kvalitní výkon.
A při dnešních cenách motorů a omezeném počtu jednotek to má logiku. Proč riskovat, že se motor předčasně rozsype, když se jedná o pouhou dvojku. Ani dodavatel motorů si to nepřeje. Jen koukni jak se hned Honda chlubila, že má ze všech nejmenší úmrtnost.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Sorry, ale po většinu závodů byl někde, v lepším případě, půl kola za Maxem. Fakt nemusel mít nikdo strach, aby Maxe nepředjel. A jestli se někdy stalo, že za ním jel, je logické že nikdo neměl zájem obírat Maxe o body někým, kdo sotva nějaké získal.
Nevím, který závod konkrétně myslíš? Jak tak koukám na výsledky, jen v jediném případě jezdil Gasly za Maxem. V Monaku. Tam taky nemuseli mít strach, že by Maxe předjel. Nejen proto, že měl opět menší ztrátu, ale hlavně proto, že tam se nedá předjet o 2s pomalejší auto, natož týmový kolega.
Ale tvou teorii moc nepotvrzuje Británie, kdy dojel Gasly 1 místo před Maxem a nikomu to najednou nevadilo. Teda ne, že by se Gasly vytáhl a Maxovi dělal konkurenci. To Maxe jen sundal Seb. Jinak jezdil Gasly tradičně "půl kola" za Maxem. 03
Sorry, u Ricciho se dá o něčem takovém diskutovat. O Gaslym fakt ne.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Jasně že hodně pravděpodobné je že Mercedes vyhraje i letos...je to takovej reálnej pohled.
To vzhlížení k jeho porážce je o tom že s každým dalším rokem roste pravděpodobnost že k tomu opravdu dojde.
Co abych pravdu řekl nehraje Mercedesu do karet jsou následující věci...
1.To že se protahovalo prodloužení smlouvy s Hamiltonem na letošní rok...a že došlo k prodloužení pouze na letošní rok je určité znamení že to tam není úplně zalité sluncem...a myslím že dost velký podíl na tom má ten záskok Russella...do té doby si myslím měl Hamilton navrch...ať už se táhlo prodloužení smlouvy z jakéhokoliv důvodu...po záskoku Russella je jasný že na stole byla jasná situace...že Hamilton není tak nepostradatelný jak to někomu může připadat. A minulost ukazuje že neshody v týmu a spolupráce jen pragmatická může znamenat problém.
2.Wolff...tak nějak podle mě má rozjetý byznys i v Aston Martinu...umím si představit že v Mercedesu může už mít nepřátele...a Ti dost možná jen čekají na jeho zaváhání. Osobně nežeru PR keci a nevěřím jak to v Mercedesu všechno bezvadně klape...udržet dlouhodobě stále plně motivonavý tým...a hlavně zamezit tomu aby tam klíčila vnitřní rivalita a nedošlo k určitýmu rozkolu je s každým dalším rokem těžší a těžší.
3.Bottas...ač ho mám jako závodníka rád...a ve Williamsu hlavně v roce 2014 podle mě jezdil skvěle...si nechal v Mercedesu nasadit pytel na hlavu...a podle loňské sezóny usuzuju že na to aby se vzpamatoval nemá. To že si ho letos Mercedes nechal může být výzmamná chyba...řekl bych že situace se otočila...zatímco v minulých letech trpěl slabou týmovou dvojkou Redbull...letos se situace obrátila. Perez je velmi zkušenej a podle mě je velmi silnej hlavně v závodech (ale ani v kvaldě není žádnej nýmand)...pokud to v Redbullu ukočírujou tady vidím výhodu na jejich straně (a Perez je podle mě rád za tuhle šanci...podle toho co letos předvede se bude odvíjet jeho další kariéra...a on už to má v hlavě spořádaný).
4.Matematika - každým rokem je prohra Mercedesu pravděpodobnější...letos i díky prvním omezením. Sice jsem přesvědčený že tovární týmy se s omezenými prostředky vypořádají...nicméně už budou muset hledat cestičky...a tam může vzniknout chybička...kromě toho podle mě už je i celkově nálada proti Mercedesu...jeho vítězení už podle mě ani není dobré pro byznys. Jo, ať Hamilton bojuje o rekordní titul...ale ať je to boj (nejpravděpodobněji s Verstappenem)...tahle situace by sledovanost nepochybně zvedla.
A uvidíme pokud nastane situace že Hamilton skutečně bude muset bojovat jak se s tím vypořádá...já to vidím tak že Bottas mu moc nepomůže...zato Perez by mohl být důležitým hracím kamenem na straně Redbullu.
Přiznám se že se už moc těším...

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Dyť Gasly nesměl na Emila ani dotírat, natož ho porážet. Od toho tam byl Helmut, aby krotil.
To že se vůz zrychlí vůbec nemusí být vidět v časech. Stačí auto obout do větších maglajzů a je po rychlosti. Navíc se šetří vše co se dá a proto jezdci pokud nemusí, tak jezdí udržovačku klidně o 10 sekund na kolo pomaleji, než by vůz dokázal.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama