Haas nemůže nastartovat nový motor Ferrari, vývojové žetony nevyužil

Petr Hlawiczka, 3. února 2021, 06:30 Google+

Zatímco se McLaren už pochlubil nastartováním nové pohonné jednotky Mercedesu, u Haasu mají s podobnou procedurou problém. V čem spočívá a proč tým nevyužil ani jeden žeton pro mezi-sezónní vylepšení svého vozu?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 03.02. 16:00) Napište svůj názor
Záď loňského Haasu VF-20

Záď loňského Haasu VF-20 | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

První nastartování je během zimy vždy slavnostním okamžikem, něco jako první křik novorozence, který přichází na svět. Jenže americká stáj svou letošní přípravu na úvodní závod v Bahrajnu 27. března tímto krokem stále nemůže začít.

Motory pro svou továrnu ve Velké Británii již dostala, s tím by problém nebyl, jenže kvůli přísnějším koronavirovým předpisům do země nebyli vpuštěni potřební inženýři Scuderie. "Tak, jak se momentálně věci mají, bude motor uveden nejdříve k životu až při testu v Bahrajnu," prozrazuje německý AMuS.

Haas obvykle své monoposty sestavuje v továrně Dallary, která se nachází nedaleko od italského Maranella. Letos se však stáj poprvé rozhodla dát své vozy dohromady v britském Banbury.

"Letos je to z pohledu logistiky snazší než posílat naše díly ke kompletaci do Itálie," uvedl šéf týmu Günther Steiner. Jenže všichni cestovatelé z Apeninského poloostrova nyní musí v Británii automaticky zamířit na 14 dní do karantény, bez ohledu na výsledek testů na Covid-19.

img-responsive

Haas po obměně jezdecké sestavy řeší nečekané logistické potíže | foto: Haas F1 Team

To znamená nejen problém pro inženýry Ferrari, ale také pro samotného šéfa Steinera: "Kdybych chtěl odletět do Anglie, tak bych musel strávit 2 týdny v karanténě. Výjimky existují pouze pro atlety."

Haas sice před letošním ročníkem F1 provedl určité aerodynamické změny, nicméně se rozhodl nečerpat žádný z vývojových žetonů. "Mohli jsme postavit nový nos, ale přišli jsme s tím příliš pozdě. Program aerodynamického tunelu byl pro nás pozastaven na příliš dlouho, abychom stihli nos připravit před konečným termínem na konci září," vysvětluje Steiner.

Americký tým letos kompletně obměnil svou jezdeckou sestavu: Romaina Grosjeana s Kevinem Magnussenem nahradilo mládí - Mick Schumacher a Nikita Mazepin. Haas by si chtěl polepšit proti loňsku, kdy obsadil se třemi body předposlední příčku. S novými nezkušenými piloty a malým množstvím úprav na voze se mu v tvrdé konkurenci ale moc velké šance nedávají.

Vytisknout

Diskuze: Haas nemůže nastartovat nový motor Ferrari, vývojové žetony nevyužil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 03.02.2021 16:00 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez během první návštěvy Milton Keynes

Čeká ho životní výzva, přesto chtěl se závoděním seknout. Co pomohlo Pérezovi…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud