DISKUZE K ČLÁNKU Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Také v sezoně 2021 bude George Russell závodit za Williams. K vysněné smlouvě u Mercedesu mu nepomohl ani výborný výkon v GP Sachíru, kterou málem vyhrál. Proč tomu tak je?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 22.01.2021 22:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» juras (Hlasovalo 8 lidí) 20.01.2021 17:52
Tak nevím...Wolff má podíl v Aston Martinu...byla… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 19.01.2021 21:31
Bla bla bla, mohl to zkrátit. "Abyste mohli… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 20.01.2021 17:20
Máš pravdu v tom, že politika je dnes alfou i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • juras

                  juras

                  88.103.92.XXX
                  Tak já si myslím že vždycky když někdo začne vyhrávat a je z toho velká převaha a trvá to léta...je tady prostor pro to spekulovat.
                  A vždycky chtějí min. soupeři toho suveréna vyhodit ze sedla.
                  Podle mě nejcitelněji FIA zakročila proti Williamsu...jeho koncept s aktivním podvozkem by dost možná kraloval celá devadesátá léta.
                  Že to bylo kvůli zlevnění? To jako myslíš vážně? To si myslím dostuduj historii a zjistíš že žádné zlevnění se nekonalo...
                  Motor Ford z roku 1994 měl s původním motorem DFV prakticky společnou jen základní koncepci...jinak se jednalo o motor vyvinutý Fordem na základě poznatků a vývoje tehdy standardních desetiválců. Ostatně motor nesl označení EC Zetek R. Výkonnostně příliš za desetiválcem Renault nezaostával, byl lehčí a menší.
                  Co se týče podvodů Benettonu...když píšeš jak FIA diskvalifikovala Michaela...aby zdramatizovala šampionát...nebyl náhodou příčinou fakt že Benetton skutečně podváděl...jenže v polovině roku bylo složitý ho diskvalifikovat? Kromě toho FIA měla plné ruce práce napravovat reputaci po tragické Imole.
                  Nikdo nemůže popřít že FIA při kontrole monopostu Benetton našla v elektronice skrytý kód který sloužil k aktivaci LC.
                  Jestliže máme spoustu případů kdy se porušení technických předpisů trestalo....v případě Benettonu v roce 1994 je to jen o tom že spravedlnost byla slepá...podobně jako v případě kkolize v Adelaide 1994 (za Jerez 1997 už FIA trestala...).
                  Změny v předpisech na rok 2005 byly skutečně vedeny snahou o změnu (a já souhlasím že proti Ferrari), ale nemyslím že šlo o omezení testů...prostě Ferrari a Sauber tehdy nikdy nemohli natestovat tolik km jako zbytek pole s Michelinem. A omezení testů? To byl právě krok k úsporám...omezení testů alespoň trochu narovnává šance...jinak Ferrari s Fioranem vlastně mohlo testovat do alelujá...což byla i jejich velká výhoda v době kdy se dostali s Michaelem na vrchol. Tady Ti skutečná snaha o úsporu nevadí?
                  S čím budu souhlasit je to že Mercedes rozhodně požívá mnohem silnější podpory...ale dost možná to taky souvisí s mnohem propracovanějšími komerčními dohodami...oproti třeba těm devadesátým letům.
                  O titulu Nico Rosberga si myslím svoje...Hamilton v žádném roce neměl tolik technických problémů jako v roce kdy prohrál s Nicem.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Nějak se neorientuji. Máš moc myšlenek nacpaných do jedné věty.
            Hamilton měl vozy, které neměly na vítězství. Však také tehdá nevítězil, ale bojoval s Massou o šestá místa (jak s oblibou podotýkám). A když měl auto na titul, tak s týmž Massou bojoval o titul a získal ho. Pokud by mu jako sedminásobnému zbylo místo jen v týmu, kde by necítil možnost bojovat o titul, pak by nejspíše skončil. S tím souhlasím. Ale možná by našel motivaci v pomáhání takovému týmu a výuce mladých pilotů. Ani toto nelze zavrhnout.
            Russella mi je hodně líto, protože patří k nastupující generaci vynikajících pilotů a měl by už dokazovat svoje schopnosti v TOP týmu, tak jak to ukazují Verstappen a Leclerc. Možná by starému Joskovi spadl hřebínek, kdyby s jeho Maxem zametal Russell. Ale na druhou stranu, možná ho v Merglu brzy uvidíme. Pokud Lewis získá osmý titul, nastanou tam změny. Buď půjde Hamík a nebo Bottas. Pak by mohlo být místo pro mládí.(Já Lewisovo váhání s podpisem smlouvy vnímám, jako jednání o situaci v týmu od roku 2022. Myslím si, že s Russellem počítají a jen se licituje, jak velkou podporu týmu bude mít. Jestli Lewis bude mít možnost skončit a nebo na něho pustí mladého vlčáka s tím, že může dopadnout jako Vettel. Což bych řekl, že se Hamovi také nezamlouvá).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              86.49.248.XXX
              Promiň, ale Hamilton měl v každé sezóně vůz, který mohl alespoň jednou vyhrát, že nezvládl některé sezóny je věc jiná, proč JB jinak ve stejném roce mohl vyhrát závody i když dominoval RB? Navíc co se teď dostalo ven je, že Hamilton požaduje mít za kolegu Bottase po celou dobu, proč asi?

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Že měl Hamík k dispozici vůz schopný alespoň jednou vyhrát závod o ničem nevypovídá. Protože od "vyhrát jeden závod" k "vyhrávat závody" je ještě setsakramentsky daleko. A kdo chce bojovat o titul musí mít auto schopné vyhrávat závody. Ne auto schopné vyhrát závod. Ostatně, to měli např. Gasly, Peréz, Sainz a vlastně i Verstappen loni také, a přesto byl titul jasný dost dlouho dopředu.03 Pokud chápeš, co tím chci říci.

                A že mu vyhovuje Bottas? No to je nad slunce jasnější a ani se to nemuselo dostávat ven. Však v minulosti i jiní uznávaní šampióni ovlivňovali tým ve výběru jejich týmových dvojek tak, aby je ty dvojky neohrožovaly. Nevidím v tom rozdíl mezi Schumacherem, nebo Sennou. Jedině Prost se zasadil o silného týmového kolegu (Sennu). Ten, jako jeden z mála, měl koule na to, rozdat si to v jednom týmu se sobě rovným. 03

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • juras

                  juras

                  88.103.92.XXX
                  Musím se přiznat že až po letech jsem začal víc cenit Alaina Prosta. Ať už je pravda o jeho praktikách v zákulisí týmů jakákoliv...pravdou zůstává že s tolika špičkovými piloty nemusel podle mě žádný šampion bojovat.
                  Prostě a jednoduše Alain Prost z důvodů které podle mě pochopí jen opravdový fanoušek F1 který zná víc než statistické tabulky ční nad Michaelm i Hamiltonem, nemluvě o Vettelovi.

                  Stejně tak jako si myslím že Michaelovi úspěchy jsou dost degradovány některými aspekty (jako je např. jednoznačný pilot číslo dvě jezdící po jeho boku) a koneckonců je vlastně pouze šestinásobným šampionem...rok 1994 by se mu neměl počítat.

                  Hamilton je na tom přece jen výrazně lépe...protože nemá žádnej exces v podobě kolize v posledním závodě...ale ta tlačenka týmu mu taky zásadním způsobem pomohla. Takovej Alonso by měl dost možná kolem 5 titulů...kdyby v roce 2007 Dennis vsadil na něj. Jenže Alonso si to dost zkazil v roce 2007 a 2008...sice ho vzalo Ferrari, ale to už dávno nebylo tím suverénem jako za dob Michaela. No a a anabáze podruhé v McLarenu? Totální propadák...byť samozřejmě ne vinou Alonsa.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • daaviid23

                    daaviid23

                    90.182.169.XXX
                    Né že bych vyloženě nesouhlasil ale k poslednímu odstavci...Kdyby Dennis vsadil na Alonsa, nedegradovalo by to tvojí logikou jeho případný titul, protože Lewis byl o fous lepší? Ono obecně Alonso měl většinou k sobě jasnou dvojku, takže tam by jsi měl zase aplikovat to co aplikuješ na Shumiho.
                    Lewis měl si myslím ze soudobých jezdců nejtěžší týmové kolegy. Ale na druhé straně taky má na kontě několik proher.

                    Ono obecně tohle hodnocení je chození po tenkém ledě. 03

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Já s jurasovými názory v mnoha případech souhlasím. Akorát vyvozovat jakékoliv závěry na základě "kdyby" není příliš OK. Ale já tu jeho spekulaci vnímám spíše jako příklad pro srovnání. On se tu rozhodně nebije za nějaké imaginární Alonsovy tituly. Jenom dal příklad nějakého rozhodnutí (dnes víme, že chybného) šéfa týmu (které FA nemohl nijak ovlivnit). Zda by Alonso tituly opravdu získal je ve hvězdách. Výkonnost a schopnosti na to rozhodně měl, auto také. (Já si myslím, že ta jurasova spekulace je na podobné úrovni, jako když dnes někdo napíše, že Hamilton bude osminásobným mistrem světa. Usuzuje se také jenom z jeho výkonnosti, schopností, auta a podpory týmu, která tehdá Alonsovi chyběla). Ale jak to opravdu dopadne, se dozvíme za rok. 03 Ač Hamiltonovi nefandím, tak s takovými prohlášeními nemívám problém, protože to vidím podobně.
                      Jinak tvoje poznámky jsou pravda a souhlasím. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • daaviid23

                        daaviid23

                        90.182.169.XXX
                        Nemyslím si, že by Juras tlačil Alonsovy tituly, však on sám píše že si to Alonso zkazil sám v roce 2007/2008.
                        Jeho příspěvek jsem vnímal jako popis subjektivního vnímání a srovnání velkých jmen sportu. A jako takové jsem to vlastně rozvinul dál.

                        Osobně hodně souhlasím s hodnocením Prosta. Když se zeptáš průměrného fanouška na nejlepšího pilota, tak ti drtivá většina řekne Sennu případně Shumiho a na další v čele s Prostem se "zapomíná".

                        V čem osobně souhlasím méně, dalo by se vlastně říct že nesouhlasím 12, je hodnocení dominantní jedničky v týmu. Respektive vyzdvihoval bych tituly získané v souboji s vyrovnaným kolegou/soupeřem, ale osobně bych nepsal, že třeba Shumiho tituly (doplň klidně jiné jméno) degraduje to, že byli jedničky týmu s dominantním autem. Minimálně bych volil jiná slova.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Nepochopil jsem správně tvůj předchozí koment. Takhle vysvětlené, je to OK.
                          Co se týče pohledu na dominantní jedničky, tam jsem spíše na straně jurase. Ono se těžko srovnávají dva výkony v rozdílných stájích, když mají obě stáje rozdílný přístup ke svým jedničkám. Dám příklad. V McLarenu se dříve příliš nejezdilo na jedničku a dvojku. Mívali tam jisté "džentlmenské dohody" ohledně způsobů závodění, ale nepraktikovalo se, že by jeden pouštěl druhého. Naproti tomu u Ferrari se jezdí na jasnou jedničku a jasnou dvojku (alespoň většinu sezón). A když v takovýchto podmínkách bojují piloti McL a Ferrari o titul, pak je jasné, že je ten z Ferrari ve výhodě, protože piloti McL se obírají o body vzájemně. Na druhou stranu, pokud by oba piloti McL zůstali v boji o titul i před posledním závodem, převrátí se výhoda na jejich stranu, jelikož jsou dva na jednoho.
                          A v případě, že je jen jeden dominantní tým v sezóně a jedničku týmu může ohrozit pouze jeho kolega "dvojka", přičemž se jede na jedničku tak má jednička titul vlastně "zadarmo", respektive za konzistenci průměrných výkonů. čili v mých očích je to též jakási degradace. Ono srovnávat "váhu" Prostových čtyř titulů s váhou Schumiho, nebo Hamikových sedmi se příliš nedá. Oba posledně jmenovaní k většině přišli bez větších obtíží. Já bych si např. vzpomněl min. na tři sezóny, kdy Prostovi utekl titul jen shodou náhod, tech. problémem, nebo úmyslnou kolizí.
                          Také mně "vadí" hodnocení pilotů pouze na základě (tabulek) počtu jejich titulů. (I když Senna zas tolik titulů nezískal, ale zase spadá do kategorie "o mrtvých jen dobře" 03)

                          + 4 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Kaša

                            Kaša

                            82.142.123.XXX
                            Krásně napsané 01, ... a ještě mě napadá ohledně Prosta je ta věc, že jeho "neoblíbenost" pramení i z toho že byl za toho "zlého" v souboji se Sennou a jeho glorifikací, která se znásobila po jeho smrti. Já mám rád takové srdcaře jako a přirozené talenty jako byl Senna nebo třeba Hamík, ale i třeba debaty tady mi otevírají oči ohledně "těch co jezdili hlavou" - např. právě Prost, nebo taky Lauda, Button, atd.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            víš s tou jedničkou u mcl nemáš úplně pravdu, jen se neprojevovala stejným způsobem jako u ferrari a i u toho ferrari to bylo až za schumachera. Oni se totiž dost v tomhle spálili v 82 a od té doby se snažli mít jasnou týmovou hierarchii.
                            U toho mcl je to takové zatuchlé. Tam byl problém v denisovi, protože on toho svého preferovaného jezdce táhl nahoru spíš tou zákulisní machinací než přímými příkazy. Když si vzpomenu na vyjádření pro tisk několika sennových mechaniků, tak v době soupeření s prostem dostával senna vždy nové díly první, přestože byl v týmu první sezonu, auto se stavělo a ladilo dle jeho preferencí, prost se musel přizůsobit a tak se dá pokračovat. Stejně tak osočení prosta a balestreho v roce 89. On to nebyl jenom senna, ale především denis, kdo do toho šli přes media. Proč by to dělal, kdyby sennu nepreferoval? Titul měl mcl a jezdec mcl. Jenže ten prost dokázal o titul bojovat i s ferrari, které nebylo úplně v zářivé formě a o titul přišel jenom zákeřným manévrem, za který byl schumacher o 7 let později diskvalifikován z hodnocení, ale kupodivu, když řídil benneton, tak se o tom ani nediskutovalo. Natož o sennovi, který v 90 nešel do první zatáčky vůbec na brzdy, rovnou to do prosta našil a následně to řekl i novinářům, že to byl úmysl. Proč se tenkrát nic nedělo, když balestre byl jasným prostovým podporovatelem. Teda podle senny a denise...

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.103.XXX
                              Ne, že bych nesouhlasil, v mnohém mám podobný názor. Ale mnohé vnímám přeci jen trochu jinak (i když ne zásadně).
                              Máš pravdu s tím, že Dennis u McLarenu "politikařil" a že jeho oblíbenci měli přeci jenom cestičku umetenou. Ale když to srovnám s Ferrari, tak tam nejen, že měli jedničky umetenou cestičku, ale ani na trati je nesměla dvojka ohrozit. Ba naopak, musela pracovat ve prospěch jedničky. Což vnímám jako mnohem větší výhodu. Vždyť i ten jalový Bottas má každou sezónu pár světlých okamžiků, kdy je opravdu lepším a rychlejším pilotem, než Hamilton. A Mercedes ho nechá klidně vyhrát . Tohle bývalo za Schumachera jen, když ten už nebyl z nějakého důvodu na trati, nebo když měl titul v kapse. Rozhodně to nebylo tím, že byl Schumi mnohem lepším pilotem než je Hamilton a než byly jeho dvojky. Každý, kdo někdy sportoval ví, že se někdy nedaří a může prohrát s kýmkoliv, ale také naopak. Ale tyto "okolnosti" mělo Ferrari ošetřené.
                              Já jsem rozhodně nechtěl říci, že u McLarenu žádná TR nebývala, ale jejich piloti spolu mohli na trati někdy více, nekdy méně, soupeřit (za dodržení vnitrotýmových dohod).
                              Já tě vcelku chápu, že ti jako fanouškovi Ferrari vadí rozdílnost v posuzování úmyslných kolizí, kdy ty, které se týkaly Ferrari, byly posouzeny proti Ferrari. Já zas tak zásadní vliv týmu na prasárny, které způsobil Senna, nebo Schumacher nevidím. A nemyslím si, že by v posuzování FIA, jestli byl poškozený ve Ferrari, či pilot Ferrari poškodil, mělo nějaký vliv. Podle mne měly větší vliv sympatie Ecclestonea k jednotlivým pilotům (Sennovi a Schumacherovi). Ten tahal za nitky a měl rozhodující vliv i na Ballestreho i na Mosleye.
                              Jenom krátce k Sennovi. On byl z těch, kteří dokázali politikařit v zákulisí. Alonso by mu mohl závidět. A na trati nebral na nikoho ohledy. Vjel kamkoliv i když tam nebylo místo. Já říkám, že on z F1 udělal kontaktní sport. Pomohlo mu k tomu bodování, kdy se nezapočítávalo pět (téměř třetina) nejhorších umístění v sezóně (5 ze 16). Čili mohl riskovat kolize. Většinou závodil s piloty, kteří ještě zažili smrt na okruzích a tudíž měli vypěstovaný instinkt "ohleduplnosti" k soupeřům. Tohle Senna svým pojetím závodění zlikvidoval a vytvořil nový styl, kterým se závodí dodnes. (Jenom dnes je F1 neuvěřitelně bezpečnější). V Suzuce 1990 řekl Bergerovi už před startem, že Prosta sejme. (Respektive, že se chystá předvést po startu show). Jelikož jsem starší ročník a moc dobře si pamatuji doby, kdy se v F1 umíralo, tak mi tento Senna styl nijak neimponoval. Ti, kteří se o F1 začali zajímat později si Sennu oblíbili. Asi v tom není nic zvláštního. Díky svému intrikaření a stylu jízdy se staral o rozruch, Diváci rozebírali incidenty, stoupala sledovanost a Bernie si mastil kapsy a byl spokojen. Příběh Prosta a Senny zajímal diváky na celém světě. Když Frank podepsal Sennu, Prost se na závodění vykašlal a bylo po příběhu. Naštěstí pro Bernieho vyrůstal nadějný mladík Schumacher, který si Sennovy manýry rychle osvojil. A najednou se z lovce Senny stal lovený Senna. Kterému jediná jeho oběť a mindrák zároveň, skončila se závoděním a on pocítil svoji medicínu od Schumiho. Když pak na vlastní kůži ještě zažil smrt Ratzenbergera, ztratil jistotu, že se mu nic nemůže stát, možná se začal i trochu bát a udělal v Tambulleru osudnou chybu. Naštěstí s sebou nevzal nikoho jiného. Protože on jezdil stylem, "když zabiju sebe, tak to nepřežije ani soupeř". A Berniemu zase hrozil pokles zájmu a tím i finančních prostředků. Tak rychle budoval gloriolu Schumachera. Takhle to prostě vidím já a je to i odpověď na mnohé otázky proč, se netrestalo a proč se trestalo a proč podporovali Ferrari atd. Za vším hledej Bernieho, jak v dobrém , tak ve zlém. 03 03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jumpman

                                jumpman

                                178.255.168.XXX
                                na tomhle něco je.
                                Máš pravdu, že mě dost hýbe žlučí to, že když se trestalo, tak jen v případě pilota ferrari. Ale na druhou stranu je to pochopitelné. Když se podíváš do historie, tak F1 je z většiny příběhem britských garážistů a ferrari, které se z donucení dokázalo stát z garážisty automobilkou. Navíc starý pán nestál o politikaření, ale o závodění, tak se staral jen o svoji stáj a nepodporoval nikoho dalšího a z toho nejspíš pramení ten názor "zlého" ferrrai, protože většina činovníků pocházela a pochází z britských stájí a divák vždy potřebuje záporáka a klaďase a když všichni kromě ferrariho byli z británie a navíc se ferrari odmítal zúčastňovat jejich politických tanečků tak role byli rozděleny rychle.
                                A k TR. Upřímně mě štve, že schumacher měl až tak velkou podporu, protože si myslím, že ji reálně potřeboval mnohem méně než hamilton nebo vettel. Na stranu druhou, je mi milejší přístup ferrari, které na rovinu řeklo schumacher je jednička a dvojka jej podporuje za všech okolností, než mcl s mercedesem, kde se pro veřejnost tváří, že jedničku nemají, ale mají, dělají vše proto aby si dvojka moc nevyskakovala, ale na dráze si to kvůli image nemůžou dovolit tak je se skřípěním zubů občas nechají vyhrát a prezentují to jako velký fair přístup... Zkrátka dělají blbce z fanoušků, kteří se nechají takhle manipulovat

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                        • juras

                          juras

                          88.103.92.XXX
                          Co máš na mysli? Jako že Michael bojoval třeba proti Mikovi?
                          Jenže Michael měl rovnocenného soupeře v Mikovi naposledy v roce 2000...o rok později Miku pronásledovala hora technických problémů a o moc líp na tom nebyl ani DC...a Ralf s Williamsem byl sice velmi rychlej...ale udělal několik chyb...a proti Michaelovi ve vrcholné formě se neodpouštěla žádná chybička. Porovnal bych to s Vettelem kterej jen vyrovnaně s Hamiltonem...ale vyrobil pár kiksů...a s těmi prostě Hamiltona v Mercedesu nemohl porazit...obvzlášť když systém jasného lídra neprovozovalo jenom Ferrari, ale i Mercedes. Ale hlavně Hamilton byl na rozdíl od Vettela bezchybný.

                          Vyrovnaný šampionát kde opravdu došlo na souboj mezi piloty různých týmů?

                          Což takhle 1981...vyhrál Nelson Piquet, ale dvojice Williamsu a Laffite byli naprosto reálnými adepty na titul do předposledního závodu.
                          Rok 1982...kolik pilotů mohlo být šampionem...mohl bych začít Gillesem...kdyby se nezabil.
                          Rok 1983...vyhrál zase Nelson Piquet, ale během sezóny to spíš vypadalo na Alaina Prosta...a ve hře byly i oba piloti Ferrari.
                          A kolik pilotů mohlo vyhrát v letech 2002 a 2004? Myslím že vlastně jen jeden...
                          Třeba Nelson Piquet...tedy trojnásobný šampion...ale všechny svý tituly si musel tvrdě vybojovat...ani jeden neměl na stříbrným podnose.

                          Pravdou je že se to dá napsat různě...já nejsem moc dobrej diplomat...ale podle mě se s tím nedá moc dělat...ty některý nuance jsou velmi jasné.
                          Samozřejmě pro fanouška který se o F1 zajímá víc než tím že si v neděli sedne ve dvě hodiny odpoledne k telce a zkoukne závod.

                          Faktem je...a to zdůrazňuji...že nikdo by neudělal 7 titulů jako pouze nadprůměrnej pilot...toho je schopen jen opravdový šampion s velkým š.

                          Okolnosti jak kdo získal titul nebo tituly pak každému imponují jiné...v tom je ten vtip.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      problém je že lewis nebyl lepší, jenom alonso přestal dostávat aktualizace vozu. Z toho plynulo i jeho chování. Ono je třeba sledovat to dění ze širší perspektivy a časem ti vyplují napovrch informace, které v dané sezoně nebyli k dispozici a nepustil to ani denis ani alonso, ale mechanici co byli odejiti. Denis zkrátka chtěl z lewise hned hvězdu a když zjistil, že to není úplnej loser, tak ho začal táhnout k titulu přes mrtvoly a dopadlo to tak, že se radoval kimi... A denis to neudělal poprvé. Prost i coulthard by mohli vyprávět...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • juras

                      juras

                      88.103.92.XXX
                      Tak s Alonsem v roce 2007 a dál je to jen čistá spekulace...prostě Dennis přivedl Alonsa jako lídra, Hamilton překvapil ale všechny a místo toho aby po boku Alonsa získával zkušenosti stal se z něj hned první rok aspirant na titul. Všechno je ještě zkomplikované aférou Ferrari s podlahou v prvním závodě a následně se špionážní aférou.
                      Jen jsem tím chtěl naznačit že dost pravděpodobně by nejen rok 2007, ale i další skončili s jinými výsledky než historie zná...5 titulů by Alonso třeba neměl (to se opravdu nedá nějak predikovat), ale myslím že se shodneme že kdyby Alonso zůstal po celý rok lídrem McLarenu, byl by mistrem světa 2007.
                      Jinak souhlasím...Alonsa je třeba porovnávat jak píšeš s Michaelem...v jediném roce se střetl se skutečným konkurentem...právě v roce 2007.

                      Já si myslím že piloti se dají určit nejúspěšnější...od toho jsou statistiky...ale i tam když pohlédneme na historii nejde vlastně porovnat 5 titulů Fangia s třemi tituly Stewarta a 7 tituly Michaela a Hamiltona. Jinej počet závodů, jiný bodování, jiný podmínky (např. Fangio získal jeden titul jen díky pomoci týmového kolegy...ovšem který to udělal jako gesto kolegy a ne proto že měl podepsanou roli týmové dvojky).
                      No a pak je tady subjektivní hodnocení...jak to kdo vidí...třeba právě s ohledem na situaci, na to s čím se ten a který šampion musel vyrovnat...koho musel porazit jako soupeře a nebo současně i týmového kolegu.
                      Tady já po letech došel k názoru že za dobu co já F1 sleduju byl tím kdo prokázal své nesporné kvality šampiona a musel se vypořádat v podobě kolegů s šampiony a skutečnými hvězdami F1 nejlépe...byl Alain Prost.
                      Ale je to jen můj subjektivní názor...byť si myslím že podpořený solidními argumenty které pro to mluví.

                      Ale osobně považuju za naprosté top piloty i Michaela a Hamiltona (počet titulů prostě nelze pomíjet...a kromě toho nedají se v žádném případě zpochybnit jejich kvality). Oni patří prostě do té skupiny superšampionů...stejně jako třeba Alain Prost...nebo Fangio...Jim Clark...ale i další.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama