DISKUZE K ČLÁNKU Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Také v sezoně 2021 bude George Russell závodit za Williams. K vysněné smlouvě u Mercedesu mu nepomohl ani výborný výkon v GP Sachíru, kterou málem vyhrál. Proč tomu tak je?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 22.01.2021 22:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» juras (Hlasovalo 8 lidí) 20.01.2021 17:52
Tak nevím...Wolff má podíl v Aston Martinu...byla… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 19.01.2021 21:31
Bla bla bla, mohl to zkrátit. "Abyste mohli… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 20.01.2021 17:20
Máš pravdu v tom, že politika je dnes alfou i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Podle mne je to teď těžký pozastavit dominanci.
                  Víš, já dávám na stejnou váhu výraz "Schumachera zastavil Alonso", jako výraz "Schumacher zvednul a dovedl Ferrari k titulům". Obojí je pravda, ale taková ta pravda, kterou vnímáme my fanoušci. Co za tím stálo se příliš neukazuje. Bernie přiznal, že spolu s Maxem pomáhali Ferrari. Nejspíše ta jejich pomoc byla mnohem více rozhodující, než Schumiho schopnosti. Jenže něco také stála. A to něco je předání vlivu a moci automobilkám. A teď i když FIA a noví majitelé chtějí, není tak jednoduché měnit pravidla, která by mohla automobilky oslabit. Nikdo si pod sebou podřezat větev nechce. A tak i přes uvadající divácký zájem a stále více mizející hráče v cirkusu F1, se k radikálnějším změnám nikdo nedostal.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    77.236.208.XXX
                    Mclarenu toho před sezónou 1997 zakázali hodně. I tak první závod dali všem vteřinu a to auta vyjeli na trať tehdy vůbec poprvé. Maslák všude vykřikoval že dominaci nepřipustí. Ne vždy to však šlo. Ferrari do to začalo sypat takové peníze, že to měla konkurence fakt těžké. Na youtube je pár testů Ferrari z té doby, a měli na testech klidně 10 různých monopostů. Prostě investovali nesmysl...

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • daaviid23

                      daaviid23

                      90.182.169.XXX
                      Ale jenom o penězích to taky není. Třeba Toyota měl svého času ještě větší rozpočet než Ferrari.

                      + 4 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Grahame máš pravdu. Ale i já si myslím, že to pokaždé jen o penězích není. Ta auta se postupem času a vývojem pravidel tak unifikovala, že rozhodující rozdíly většinou dělá využití "šedých zón". A když tým nasype hromadu peněz do nějaké "vychytávky", otestuje ji, doladí a FIA mu ji zakáže použít, tak ty prachy tým vyhodil do kanálu. A může začít od nuly a znovu cpát peníze, ale efekt je nula. Fanoušci si řeknou, že ten tým jsou matláci... A když jiný tým ve stejnou dobu nacpe také hromadu peněz do své "vychtávky" a FIA jim ji povolí, tento tým začne vítězit a fanoušci ho berou jako nejschopnějšího ze schopných. A nůžky mezi oběma týmy se začnou rozevírat. Když tento stav FIA nechá pár let, přejde v trvalou dominanci. Tomu, komu vychytávka prošla, se peníze začnou za vítězství vracet a ten druhý shání prachy, aby mohl vůbec jezdit. Píšu to obecně, aby bylo zřejmé, co tím chci říci. Ty zákulisní hry a politikaření jsou mnohem podstatnější pro úspěch, než obří investice. Jinými slovy. Pokud by FIA a Bernie nechtěli, tak se Ferrari mohlo "univestovat" i s Brawnem, Schumacherem a Todtem a bylo by jim to prd platné. Protože by jejich "vychytávky" FIA shazovala ze stolu a pouštěla např. ty McLarenovské. 03
                        A když najednou, kvůli dominanci Ferrari začali ubývat diváci, tak změnili pravidla a Ferrari vítězit přestalo. Však dodnes jejich fanoušci těžko nesou renaltovské hmotové tlumiče. 03 Klidně bych mohl v příkladech pokračovat. Nebo si snad myslíš, že se např. týmy mezi sebou nešpehují a "neopisují"? 18 A vidíš, jediný, kdo na to doplatil byl McLaren. Aféra se nafoukla, aby mohl Mosley Dennise exemplárně potrestat. A McLaren se z toho dostává dodnes. Já jsem přesvědčen, že kdyby byla vůle, tak podobnou aféru mohli nafouknout v případě Ferrari a jejich průtokoměrů. Protože podle mne soupeři moc dobře věděli (lépe, než slavná FIA), jak to u Ferrari funguje a šikovně je práskli. Tak že FIA nezbylo, než konat. A jak asi na to přišli, když ne špehováním? Je to téma na delší diskuzi. Podle mne to, co vidíme je jenom odraz zákulisního politikaření. 03

                        + 3 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          Máš pravdu v tom, že politika je dnes alfou i omegou úspěchu. Mercedes v tom umí chodit a dominuje. V době kdy vítězilo ferrari, tak se o dominanci dá mluvit jen o dvou sezonách z 5 a podle dat, která vyplula napovrch, byla největší část úspěchu daná pneumatikami, které stavělo bridgestone na míru potřebám schumachera. Grahamovo zakazování mcl, tam si nevybavuju, že by mcl cokoliv zakázali. Mcl se dostal na vrchol díky přechodu neweye z williamsu v půlce sezony 97 a začal čarovat s aerodynamikou. Jedinej zákaz co v té době na mcl padl, tak byl zákaz druhého brzdového pedálu, ale v tom jejich dominance nebyla, měli zkrátka mnohem větší přítlak a mnohem výkonnější motor než konkurence a co jsem četl, tak motor mercedes v té době pravidlům také příliš nevyhovoval. O pomoci ferrari bernie mydlí poslední dobou dost, ale nějak si nevybavuju, co by za tím mělo být. Snad jedině ta malajsie, kdy byla stažena diskvalifikace obou vozů, ale tam to bylo zase o tom, že ferrari před soudem prokázalo, že měření vozu neproběhlo dle tehdejší metodiky FIA a daný komisař přiznal, že za ním byl denis s neweyem a poradili mu jak má měřit, aby naměřil. To mi úplně jako pomoc nepřijde, stejně jako každoroční změny pravidel namířené přímo proti řešení ferrai po roce 2000. A propo když si člověk četl pravidla v té době, tak od roku 90 nebyla sezona, kdy by v pravidlech nebyla poznámka o tom, že řešení ferrari z minulé sezony se zakazuje. Abych nebyl jako graham, jednalo se minimálně o řešení brzdových třmenů v roce 90, materiál kotoučů v 91 a dalo by se pokračovat, ale všechno si hned nevybavím...

                          + 5 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • GRAHAM

                            GRAHAM

                            77.236.208.XXX
                            Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                            + 1 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • jumpman

                              jumpman

                              178.255.168.XXX
                              opět pouhý kvikot plný nesmyslů a obviňování ze lži, které nejsi schopen prokázat ničím jiným, než že svoji neznalost vydáváš za pravdu. Bohužel provozovatel tohoto webu tvé chování opakovaně toleruje a já se holt smiřuji s tím, že pravda nikoho nezajímá, protože většinu toho co vím, bylo v psané formě v odorných periodikách a nikoliv ve vykonstruovaných tlaších neználků na nějakém fóru

                              + 3 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            jumpmane, je rozdíl, když FIA nějaké řešení zakáže PŘED sezónou a PO sezóně. To je přesně příklad toho o čem jsem tu psal obecně. (I když já jsem pro zjednodušení nebral v potaz zákazy PO sezóně).
                            Pokud si správně pamatuji Bernieho slova o pomoci Ferrari, tak říkal cosi ve smyslu, že jim pomáhali spíše technicky. Což si překládám, jako Technická "pravidla na míru". Něco podobného, jako dělalo Bridgestone pro Schumiho. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • jumpman

                              jumpman

                              178.255.168.XXX
                              tohle beru, ale nepamatuju si, že by FIA něco zakazovala soupeřům ferrari před sezonou. Ano, bernie tvrdí, že titul pro ferrari potřebovali, ale jeden. A z toho to celé vychází. Ferrari se dostalo nahoru. Bernie tvrdí že s jejich pomocí, já tomu moc nevěřím, ale budiž. Co je ovšem fakt, že po roce 2000 do ferrari FIA velice tvrdě šla, aby je z vrcholu sesadila a povedlo se jim to až v roce 2005 naprosto nesmyslným pravidlem s pneumatikami. Do kolen je ovšem FIA dostala s kauzou mcl, kdy naprosto bezprecedentně zveřejnili kompletní dokumentaci k jejich vozu...

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                Já si nemyslím, že by pomoc Bernieho a Mosleye jako FIA mohla mít za následek pouze jeden titul. Nebo lépe řečeno, že by tito dva pomáhali za účelem jediného titulu. Podle mne se ta situace až nápadně podobala té, která předcházela dnešní dominanci Mercedesu. S jediným rozdílem. Dominanci Ferrari uťali po roce 2004, když Bernie začal pociťovat úbytek fanoušků a tím pádem svých příjmů. Mercedesu to zatím ukončit neumí, protože se automobilky brání razantní změně pravidel.
                                A co se týče pneumatik, tak nejprve všechny ostatní týmy doplácely na zvýhodňování Schumachera a Ferrari ze strany Bridgestone. Dokonce se ti, kteří chtěli s Ferrari bojovat o tituly (Williams a McLaren), zasadili o vstup Michelinu do F1. Tomu také chvíli trvalo, než vyvinul a zkonstruoval výkonnější gumy a vše vyústilo v onu "válku pneu".

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      HAHAHA, by mě zajímalo co před sezonou 97 mcl zakázali. Můžeš být konkrétní???

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • juras

                      juras

                      88.103.92.XXX
                      Nebyl to spíš rok 1998?

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        v roce 98 jim zakázali druhej pedál brzdy, ale to bylo vše...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • juras

                          juras

                          88.103.92.XXX
                          No Graham píše že McLaren dal všem v prvním závodě sekundu na kolo...to v roce 1997 určitě nebylo.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • GRAHAM

                            GRAHAM

                            77.236.208.XXX
                            2Jiras: Jo spletl jsem si rok. bylo to 1998.... o rok déle....ale logicky, nejde o rok, ale o tu situaci.

                            Jinak Jumpmane jestli si myslíš že to byl jen pedál, tak diskutovat nebudu, protože o tom vůbec nic nevíš...ale to mne nepřekvapuje. Tvoji Ferrari zaslepenost taky řešit nebudu....překrucovat historii dokážeš dokonale. Vzdělej se vyšlo hodně knih , které tvému fanatazírovaní vůbec neodpovídají. A jsou to lidé z F1....ti co u toho byli.

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • jumpman

                              jumpman

                              178.255.168.XXX
                              ty si toho obecně pleteš víc a ano, s tebou diskutovat nebudu, protože diskuze předpokládá rozpravu mezi dvěma inteligentními subjekty...

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • juras

                              juras

                              88.103.92.XXX
                              To já jen tak pro pořádek...jinak jsem pochopil jak jsi to myslel.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  To, že Bridgestone nebyl se svými pneumatikami na míru Ferrari v roce 2005 schopen konkurovat Michelinu, na kterém jelo 7 stájí, je pokus o zastavení dominance Ferrari? 12
                  Ani tehdy ani teď není FIA schopna udělat taková pravidla, která se neminou účinkem. To, že mělo Ferrari pořád hodně dobrý vůz vypovídá i rok 2006, kdy v pohodě stíhali Renault s nelegálními tlumiči s Alonsem za volatem, který ten rok měl formu jak blázen.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              Každá dominance jednou skončí...FIA taky přerušila dominanci Williamsu v 90.tých letech...ale Williams prohrál hlavně proto že prostě se se změnou pravidel nedokázal vypořádat ideálně (přirozeně rok 1994 byl poznamenaný podvodami Benettonu), ale o rok později už to bylo na rovinu...jak Williams, tak Benetton měli motor Renault...a Williams prostě prohrál.
              Jinak Ferrari se dostalo do problému mimo jiné i kvůli své těsné spolupráci s Bridgestone...v roce 2005 od Bridgestone prakticky všichní utekli a Ferrari prohrálo díky tomu že Bridgestone nestíhalo vývoj gumy na jeden závod protože na rozdíl od Michelinu mělo zásadně méně dat (jedinou výjimku tvořilo Indy, kde naopak Bridgestone mělo výhodu závodních dat z Indy). To že Renault jel ty dva roky na hraně předpisů? To přece Ferrari dělalo roky předtím úplně stejně.
              A Michaela vyštval Luca kterej chtěl aby s ferrari vyhrál taky někdo jinej, Todt ztratil svoji výsostnou pozici a vliv. Prostě zlatá éra skončila...
              Podle mě kdysi existovala klika podporující vzestup Ferrari na vrchol...a nyní podobně byl zájem o návrat slavných stříbrných šípů.
              Ty éry Ferrari a nyní Mercedesu jsou si hodně podobné...konkurence byla některý rok velmi blízko, ale neklaplo jim to na 100 %. Stejně jako tehdy Ferrari i Mercedes pečlivě ošetřili týmovou strategii ve prospěch své jedničky. Jen Mercedes dal jeden rok možnost vyhrát Nico Rosbergovi...u Ferrari tehdy na dvojky zvysoka kašlali...ti měli oči jen pro Michaela.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                myslím, že si trošku pleteš pojmy s dojmy. Williams dojel především na zákaz aktivního podvozku a tenkrát v tom bylo jediné, snaha zlevnit F1 (jak překvapivé). Ostatní špičkové stáje začaly aktivní podvozek používat až v roce 93, kdežto williams jej zkoumal od roku 1990 a když měl najednou přejít zpátky na pružiny, tak jim chyběly ty 3 roky vývoje, které všichni ostatní udělali, aby s williamsem drželi krok. Podvody bennetonu, jak ty to nazýváš, jsou spíš nafouklé kauzy. Bylo to stejné, jako u dalších mistrovských aut. Šlapali hodně blízko povolených mantinelů, ale podvod jim prokázán nebyl, a navíc byl schumacher naprosto nesmyslně diskvalifikován na tři závody. Tam mě to přišlo jako umělé dostání hilla do hry, jinak by se nikdy žádná adelaide neodehrála a schumacher měl ten titul alespoň dva závody před koncem v kapse. Uvědom si, že titul z 94 je poslední titul fordu a ten motor byl upgradovaným motorem cosworth DFV, takže železo ze 70ých let... Proti modernímu desetiválci od renaultu.
                Sezona 2005 nebyla jen o tom, že se udělalo nesmyslné pravidlo na pneumatiky, byl prosazenej i zákaz testování, což byl další hřebíček do rakve ferrrai, protože v té době už měl mcl poměrně pokročilý simulátor a mysleli si, že jim to zajistí titul. Jenže jim rybník vypálil renault, protože si jej michelin zvolil za svoji tovární stáj. Z toho v dalším roce vznikla kauza hmotových tlumičů, protože bridgestone mělo tužší bočnice a ferrari mělo také funkční hmotové tlumiče, ale díky vlastnostem bridgestonek je nenasazovalo na každý typ trati a hlavně byly mnohem menší a lehčí než potřeboval renault. Komu to naopak nefungovalo byl mcl a ten podal podnět na FIA k prošetření...
                A jestli je éra mercedesu a ferrari podobná? Za mě není, protože v době kdy dal schumacher svých 5 titulů s ferrari se FIA snažila každou pákou tuto serii zastavit. Teď se naopak snaží výhody mercedesu konzervovat. A nebyl bych si tak jistej, že nechali rosberga vyhrát titul. Jen ho nemohli příliš okatě zaříznout. Rosbergův titul je nejspíš nejvybojovanější od roku 89 kdy dal prost sennu přes odpor týmu...

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama