DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovali 5 lidé)
12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
17:08 11.01.2021 185.149.130.XXX
Alonso nedokázal Vettela porazit ve srovnatelné technice.
Vettel dokázal vyhrát za Ferrari víc závodů a získat víc bodů, přestože jezdil proti naprosto dominantnímu Mercedesu, jehož dominance se vůbec, ani přibližně, nedá srovnat s převahou RB.
Tečka.-
HellHogr
18:18 11.01.2021 86.49.248.XXXVe srovnatelné technice? aha, takže jsme zase doma a zase si neviděl žádné ze zmíněnách sezon no nic, odporuj datům a faktům jak chceš, každý zdravej člověk viděl, že Alonso s autem o 0,8s pomalejší bojoval o titul, prostě jen Vettel měl tak dominantní techniku, že mohl nedojet 4x a stejně si body nahnal, sám si to potvrdil. Alonso je, byl a vždy bude lepší, Vettel vyhrál díky dominantní technice a protekci, tímhle tahle diskuze končí
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
12:47 09.01.2021 88.102.38.XXXNěco navrch měl RedBull v jejich éře nesporně každý rok, můžeš se bavit leda tak o tom jak moc. Vettel měl tehdy v technice prostě výhodu. Ve Ferrari musel ukázat více aby se radovali ale ...... prostě to těžce nestačilo a ty chyby Vettela se na tom výrazně podepsaly. Sebevědomí a komfort se na tom nakonec určitě taky podepsaly, opřít se o dominantní auto jako měl v RedBullu určitě mentálně hodně pomáhá a to zejména když uděláš chybu. Třeba v tom roce 2018 ta výhoda Ferrari v první polovině sice byla ale docela malá a ty chyby Vettela je hodně srazily a oni to věděli. Díky tomu to měl v druhé půli Hamilton už poměrně snadné protože tu první přežil perfektně a v té druhé se už o sebe a tým mohl plně opřít. Prostě na rozdíl od Vettela získával maximum možného kdežto Vettel svými chybami rozdával body. To se nedá popřít.
-
-
-
-
odin
14:34 07.01.2021 77.240.103.XXXHelmut Marko spekuluje o znevýhodňování Vettela u Ferrari??? Tak to je pro mne novinka. Já tu jsem neustále přesvědčován, že něco takového se v týmech, jako je Ferrari, či Red BUll neděje a nikdy nedělo!!! Tak to jsem zvědav, jak se k tomu postaví zdejší odborníci z řad diskutérů, zvláště ti, k,teří většinou papouškují Helmutovy názory?!-
-
odin
16:34 07.01.2021 77.240.103.XXXPrávě že, když jsem se opovážil jeho vyhlášení rozporovat, byl jsi ty prvním, kdo se ho zastával s argumentací, že věříš rozhodně více lidem přímo z F1, než nějakým diskutujícím. Tak jak to tedy je? Pouč mě.
Dějí se takové věci, jako je znevýhodňování jednoho pilota na úkor druhého v týmech F1, nebo ne? Sám tvůj guru o tom jasně píše, jako o faktu, kde si pouze není jistý výší, či velikostí onoho znevýhodňování. Má se mu tedy věřit jenom někdy (když se to zrovna Mikovi17 hodí do krámu), nebo vůbec, či stále?
Mě samotného zaujal fakt, že mluví o "znevýhodňování", nikoliv o zvýhodňování kolegy. Což jsou podle mne dvě různé věci. Házení klacků pod nohy, není totéž, jako třeba upřednostnění jednoho pilota v dodávce novinek. Já vím, že se to v F1 děje a mnohokrát jsme se spolu o tom přeli. Tys vždycky tvrdil, že konkrétně lidé z RedBullu nejsou tak hloupí, aby záměrně poškodili jednoho svého pilota (např. Malajsie 2013). A ejhle, sám velký poradce podobné praktiky, na základě svých zkušeností, shledává i u své konkurence Ferrari.-
Mike17
16:53 07.01.2021 185.149.130.XXXHelmut je spíš tvůj guru, než můj. Když se podíváš do diskusí, klidně se vsadím, že ho cituješ víckrát, než já.
Nevím co chceš řešit. Když pilot ze stáje odchází, tak je celkem běžné a logické, že se nezasvěcuje do novinek v technologiích (které by mohl přetáhnout do nového týmu) a nenasazují se mu ty novinky ani na jeho vůz. Nikdy se tím netajil ani RB a Helmut, minimálně v roce 2014 to veřejně přiznávali.
To jsem nikdy nerozporoval a ani to, že jedničky jsou nějak preferovány. Rozporoval jsem tvé výmysly, jak se někomu způsobují úmyslně poruchy na jeho autě, případně že se pro dvojky vyvíjí za miliony speciální auta, aby se za ty milionové platy plácali dvojky jen tak pro radost šéfa na konci pole.
A Malajsie je krásný příklad. Webberovi hlásili do radia, aby jel rychleji, přezuli ho v rekordním čase, Vettelovi celou dobu hlásili, že má zůstat na druhém místě, aby Webbera podle tebe vlastně zpomalili a dostali za Vettela v těsném souboji, který silně smrděl kolizí a vypadnutím obou. Přitom by k výměně pozic stačila hláška o šetření motoru Markovi, nebo ho prostě přezout o vteřinu pomaleji. Tohle dává smysl pouze tobě a nikoho jiného z F1 tohle nenapadlo za celých těch 8 let. A ty se divíš, že i Helmutovi věřím víc, než tobě?-
odin
17:08 07.01.2021 77.240.103.XXXTypický Mike17. Jasně píšu, že znevýhodnění a zvýhodnění, jsou pro mne dvě různé věci. A ty tu plácáš cosi o zvýhodňování. Však taky jsem se s tebou nikdy nepřel o tom, že odcházející pilot nedostával potřebná data či novinky. Nebo jo?
Ale Malajsie 2013 je pro mne důkaz pokrytectví pánů Hornera a Marka, stejně jako všech, kdo je obhajují, tedy i tvého. Já ti přesně povím, co stačilo. Stačilo, aby RedBull dodržel běžnou šablonu pitstopů pro pilota, kterého chtěli za vítěze závodu. Kdyby Webbera zavolali k výměně gum před Vettelem, tak ho nikdy Vettel nedožene, během jeho pozdního pitu. Jednak by na to neměl materiál (sjeté gumy) a druhak, by Webber mohl reagovat. Kecy okolo jsou jen zoufalá obhajoba jejich pokrytectví.-
Mike17
17:24 07.01.2021 185.149.130.XXXJaký je prosím rozdíl mezi znevýhodněním jednoho a zvýhodněním druhého? Já myslel, že když zvýhodním jednoho, tak tím automaticky znevýhodním toho druhého. Já nevím, jestli sis z toho vytvořil nějaký jiný význam toho slova, ale řekl bych, že se to běžně chápe stejně, jako to chápu já.
Jestliže někomu nedáš novinky na jeho vůz a kolegovi ano, pak je kolega zvýhodněn a ten jezdec znevýhodněn. Není to v žádném rozporu a je to normální všude.
A Malajsie? No kdyby to udělali, jak navrhuješ, dojel by Vettel Webbera asi o kolo nebo dvě později. Webber jezdil pomaleji a byl k tomu naprosto normální důvod. Mark měl totiž tvrdší a staré gumy, zatímco Vettel měkčí a nové. A proč nedostal Webber měkčí a nové? No protože v kvaldě projezdil o 1 sadu gum víc. Není na tom nic znevýhodňujícího. Naopak, byli jsme svědky týmové režie ve prospěch Webbera, kterou ovšem Vettel ignoroval. Není potřeba žádných konspirací a pokrytectví, je to čistě racionální.
Od té doby jsem nečetl jediný názor nikoho z F1, který by v tom viděl tvoji teorii. Pořád jsi tvrdil, že to časem Mark napráská a uvidím. Vydal knihu, milion rozhovorů i kritických k RB a není tam o tom žádná zmínka. Asi loajální zaměstnanec až za hrob. V této souvislosti si pouze rýpnul v Top Gearu do Vettela ve smyslu, že asi tehdy ztratil sluch. Nevím proč to plácá, pokud si myslí, že Vettel jednal na příkaz týmu? Zase z nějakého pilota děláš nemyslícího idiota?-
odin
17:40 07.01.2021 77.240.103.XXXNauč se číst a nebudu ti muset pořád a donekonečna vysvětlovat vysvětlené. Ale to je tvoje normální taktika diskuze, vybírat si jen určité věci, vytrhnout z kontextu a stavět na nich své argumenty.
Kde jsi vzal, že by Webbera Vettel dojel o kolo později? To je pitomost na entou. Mark měl 4,5 sec. náskok o který ho tým s Vettelem připravili dřívějším pitstopem. Webber na přání týmu jel v úsporném režimu a byl týmem ujišťován, že zvítězí (multi21). Zatímco Vettel do toho šlápl a náskok smázl během jednoho kola.Za normálních podmínek 4,5 sec. nelze smáznout za jedno kolo u stejně výkonných aut. To dává logiku pouze pokrytcům.-
jon
10:06 08.01.2021 90.176.154.XXXProblém v Malajsii 2013 bylo Vettelovo ignorování svého závodního inženýra a respektive i Hornera. Měl za úkol stejně jako Webber přepnout motor do úsporného režimu a v klidu jistit double. Jestli si to správně pamatuji, tak pár kol takto kroužil a díky měkčím a novějším gumám Webbera pomalu stahovat. Ucítil krev kořisti, tak přepnul motor zpátky do výkonnějšího režimu a Webbera zařízl.
Není to OK, ale stává se to. Dokonce i chápu, proč to piloti dělají. Ale trochu mě potom vždy zklame to, jak to řeší šéfové stáje. Tehdy byl Horner celý v ohni a nakonec z toho bylo jen údajné tytyty, kdy u toho byl dokonce i Helmut. Nevím proč, ale mám takový pocit, že by to tehdy bylo lepší bez Helmuta. Ale je pravda, že to zvládli asi lépe než jejich kolega z konkurenční stáje. Webber kvůli tomu nezpůsobil žlutou fázi v kvaldě, když měl Vettel rozjeté rychlé kolo.-
odin
10:49 08.01.2021 77.240.103.XXXAno oficiálně Vettel ignoroval týmovou režii. Ale pokud ti něco říká strategie, tak musíš uznat, že tým Webbera podtrhnul. Webber byl jasně v čele závodu a závod s náskokem kontroloval. Vettel byl druhý. Oba piloty čekaly poslední pitstopy. Pokud tým opravdu chce, aby vyhrál ten, který jezdí první, koho zavolá k výměně gum jako prvního??? Podle mne toho, kdo je ve vedení. (Okno pro návrat na dočasně druhém místě tam bylo).Zajímal by mne důvod včasnější zastávky Vettela. V rádiu nebyla ani zmíňka o nějakých potížích. A fakt, že Vettel dostal nejměkší sadu a Webber tu nejtvrdší, též o něčem vypovídá. Mně vůbec nejde o to, že Vettel zvítězil, když něco nertespektoval. On zvítězil, proto, že tým chtěl, aby vyhrál a udělal pro to maximum. A komedie, klterá se odehrála expost, už jenom dokreslila celou tu pokryteckou frašku. Horner tvrdil, že si to s Vettelem vyříká a po tomto "vyříkání" Vettel prohlásil, že by to udělal znovu. A hned v Číně Webbera zařízli znovu (jak jsem po Malajsii předpokládal), aby se s Vettelem nepotkal na dráze. A pak už mu nakládali pořád, když se Mark netajil úmyslem odejít.
Jo a ještě poznámka, Vettel přepnul do závodního režimu v momentě, kdy byl Mark u mechaniků. Jak to věděl? Nebyl náhodou informovanější týmem, než Webber?-
jon
14:37 08.01.2021 90.176.154.XXXPodle komunikace mezi týmem a jeho závodním inženýrem to bylo nejspíš skutečně z Vettelovi hlavy. Vettel dostal informaci, že jsou na nějaký plán. To znamenalo první jezdec jede první do boxů, po něm zajede ten druhý a pak se dojede v režimu multi 21, na což byl Vettel prokazatelně několikrát upozorněn.
Právě na ten způsob vyříkaní jsem narážel. Jenže ono to nebylo úplně jiné v případě Tota, když to samé udělal Lewis (mám dojem v Bahrajnu 2014). Nico si to uměl vyřídit po svém. Webber byl bohužel až moc slušný. A že ho proto tým a Vettel měli jako otloukánka - souhlas.-
Mike17
14:52 08.01.2021 185.149.130.XXXTo je marný.
Vettel na to byl upozorněn před výměnou, během jeho útoku na Marka i po jeho předjetí.
Slyšel to celý svět. Že dohoda opravdu byla na vítězství Marka potvdil sám Vettel, celý tým i samotný Webber. Celý svět to vyčítá Vettelovi a on se tomu ani leta po odchodu z RB nebrání. A Webber to i po letech prezentuje jako selhání Seba.
Přesto Odin jako jediný pevně věří v to, že všichni lžou a Vettel jednal podle instrukcí týmu. Ale je to asi jediný příklad, kdy se on zastal v čemkoliv Vettela, takže za mne dobrý.-
jon
08:27 11.01.2021 90.176.154.XXXSouhlas. Pochybuji, že zrovna Vettel by dobrovolně vzal nějakou chybu na sebe. Ten, který má občas blikance alá Baku 2017 nebo Turecko 2010, kdy je s trochu nadsázky schopen obvinit z kolize i ty piloty, kteří ten den byli na okruhu přítomni jako třetí jezdci.
Nepopírám to, že ta strategie mu nahrála do karet, ale zároveň si dovolím říci, že v eko-režimu motoru by se Webberovi možná přiblížil, ale nepředjel by ho.
Musel bych si ten závod pustit znovu, jak to udělal Odin. Ale jestli si to dobře pamatuji, tak Vettel byl týmem opakovaně žádán k navrácení pozice.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek