DISKUZE K ČLÁNKU Vzpomínky Maurice Hamiltona na Jamese Hunta

Dnes je tomu 20 let od chvíle, kdy svět Formule 1 šokovala zpráva, že zemřel mistr světa z roku 1976 - James Hunt. Britský novinář, Maurice Hamilton, při této příležitosti pro espnf1 zavzpomínal na tuto velkou osobnost motorsportu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vzpomínky Maurice Hamiltona na Jamese Hunta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 14.12.2013 17:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 30 lidí) 16.06.2013 02:11
James Opět krásný článek z historie. James Hunt… »
» Pepan (Hlasovalo 21 lidí) 15.06.2013 13:28
Byl to úžasný pilot. Pravý protipól Laudy. Lauda… »
» Pepan (Hlasovalo 21 lidí) 15.06.2013 15:58
Dneska by si na něm bulvár smlsnul. Kam by se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • anonym

                178.41.51.XXX
                jazdec so zivotnym stylom hunta by dnes proste sancu nemal, tak to je a basta :)
                aj ten "flakac" kimi drie podstatne viac asi ako vacsina jazdcov v huntovej dobe
                vyhlaseneho "alkoholika" by dnes tiez ziaden tim neupisal takze sanca ze ci sa dozvieme ci by mal takyto jazdec sancu v dnesnej dobe konkurovat je nulova

                tak s tym vyplakavanim o odstraneni kolegu suhlas ale s tym nastavenim auta nevyplakavali preto ze ako sam pises nebolo co nastavovat ak by bolo tak by niektory vyplakavali :) a hlavne vacsinou jazdec dostane info o nastaveni bez toho aby si ho vyzadoval takze v tomto smere az tak nevyplakavaju
                tiez by sa mi viac pacilo keby tych nastaveni bolo absolutne minimum ale co uz dnes je doba cudlikov a treba sa s tym zmierit
                tiez by som nic nenamietal proti tomu keby im dali manualnu prevodovku a ziadne karbonove brzdy ale pekne ocelove nech sa ukazu 03

                tak tomu poslednemu odstavcu neveris urcite ani ty sam :)
                urcite by dokazali zajazdit minimalne rovnake casy a podla mna aj lepsie
                aj ludske schopnosti sa daju celkom slusne posuvat, spravne zvolenym treningom
                mnohe sporty kde sa to da overit medzi roznymi casovymi obdobiami su toho dokazom

                k tej poslednej vete, urcite by niekto prepadol a niekto vynikol ale v globale by sa na poradi vela nezmenilo

                v minulosti islo o to ze na uspech castokrat stacil prirodzeny talent a nebola az tak potrebna ta dennodena drina od malicka
                dnes len talent absolutne nestaci, to je len velmi mala cast uspechu
                aby bol niekto v dnesnej dobe spickovy sportovec tak bez tej dennodennej driny od detstva to prakticky nieje mozne

                + 6 / − 9

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Pokud by byla pravda to, co se o Huntovi tvrdí, určitě by se zabil, protože člověk s permanentní hladinkou by ve formuli jedna neměl šanci obstát. Spíše to byly pomluvy, které zveličovaly jeho občasné mejdánky. Sám nežije aby to potvrdil nebo vyvrátil a je otázka, zda na tom, co se o něm někdy tvrdí, je třeba jenom zrnko pravdy.

                  + 5 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Lauda dřel jako mourovatý a Hunt mu "bez problémů" mnohdá stačil.Srovnám jen návrat Laudy po nehodě v Německu, kdy téměř uhořel, podstoupil několik plastik, čištění plic atd. a např. Schumachera (který byl pokládán za nejpilnějšího pilota v poli), po jeho nehodě na motorce. Lauda se vrátil za měsíc a 12 dní, zatímco Schumi po půl roce odmítl nahradit zraněného Massu s výmluvou, že není ještě vpořádku.18 Je to možná trochu zcestné srovnávání, ale jen tím chci poukázat, že sportovci na sobě dřeli jak před 40ti lety, tak dnes. Navíc tehdá byly jedinými pomůckami, které pomáhaly překonávat odstředivé síly a přetížení, opěrka hlavy a pěti / šestibodové pásy. Čili piloti museli být ve větší fyzické kondici, protože potřebovali okolo sebe prostor, aby mohli řadit. Dnes jsou v kokpitu, který jim "odlijí na míru", protože auto ovládají tlačítky a páčkami na volantu + dvěma pedály. Tehdá automatické převodovky neexistovaly a tak museli pěkně řadit nahoru i dolu přes spojku.
                  Tady se spolu prostě neshodneme. Já obdivuji a vždy budu obdivovat klasické pilotní umění. Tobě imponuje umělá současnost. Nebo-li, já raději poslouchám live muzikanty, zatímco ty máš radši karaoke.03
                  S ostatním celkem souhlasím. I když si myslím, že motosport je specifický a tréninkem se pilot nezlepší tak výrazně. (I před 40ti lety všichni piloti jezdili,trénovali a účastnili se závodů i mimo F1, možná více než nyní). Hlavní progres představují technické vymoženosti. Lidé je pouze ovládají. Říká ti něco slovo Trojkoruna? Kdo z dnešních pilotů ji má? Nikdo! A ani není myslitelné, aby ji někdo získal. Prostě, myslet si, že před 40 a více lety jezdili F1 flákači, nebo páprdové, kteří dnešním borcům nesahají ani po kolena, je zcestné. A pro mne důkaz, že nevíš o čem mluvíš.03

                  + 15 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.41.51.XXX
                    no lauda ma 3 tituly hunt 1 :)

                    kde som napisal ze mi imponuje umela sucastnost? :)

                    to vazne veris tomu ze pred 4 rokmi boli jazdci v lepsej fyzickej kondicii ako dnes? :) :) :)
                    jasne ze v niecom bolo to jazdenie tazsie ale v lepsej kondicke neboli tak na taku sprostost ma neukecas :) ale ani to neustale mackanie tlacitok nieje sranda

                    zlepsuju sa aj schopnosti ktore pomahaju pri jazdeni, o takom niecom ako systematicke trenovanie reflexov sa im mohlo len zdat

                    a ja som tych jazdcov neoznacil vsetkych za flakacov, a ze by im nesiahali ani po kolena, ale proste bola ina doba
                    dnesny jazdci zacinali mozno uz 5-6 rokoch na motokarach , takeho lujza si mclaren zobral pod patronat uz niekedy v 13tich rokoch a tvrdo na nom makali a taky vstup do f1 ako on nemal nikto v historii f1, takze fakt neverim ze by dnes niekto dokazal konkurovat keby zacinal podobne ako jazdci v minulosti

                    + 5 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Nechtěl jsem srovnávat úspěchy Laudy a Hunta. Lauda jezdil déle než Hunt a měl "štěstí" na techniku. Proto byl zaslouženě úspěšnější. Použil jsem příklad Laudy, protože ve své době byl příkladem pracovitosti, stejně jako dnes (nebo v nedávné minulosti) Schumacher. Hunt měl více talentu, Lauda byl pracovitější a když dostal talentovaný Hunt do rukou srovnatelnou techniku, měl pracovitý Lauda problém. Tohle platí(lo) i dnes, nebo v nedávné minulosti.
                      Ano byla jiná doba, proto je hloupé importovat tehdejší piloty do dneška a srovnávat je s dnešními v současných autech. Udělal jsem záměrně to samé opačně, aby vynikla spekulativní absurdita.
                      Dnešní piloti sice začínají dříve než piloti před 40ti lety, ale nemyslím si, že by to pro ně byla taková výhoda. Na Lewisovi to bylo dosti patrné. Sice měl "famózní" vstup do F1, ale pouze zásluhou "protekce" a štěstí, že se dostal do mistrovského vozu hned ve své první sezóně. Dříve bylo pravidlem, že piloti vyzrávali v horších autech a když se vyjezdili, šli do TOP týmů. I když byly i výjimky (např. E.Fittipaldi). Lewis pak sice získal svůj jediný titul, ale čas ukázal, že není vyzrálým pilotem, především mentálně. Až po pěti letech začal Hamík jezdit "mistrovsky". Teď zas ale nemá k dispozici vítězné auto. Tak že je na tom Lewis úplně stejně jako Hunt. Za stejnou dobu působení v F1 získali oba po jednom titulu a dokonce oba s rozdílem jedinného bodu.18

                      + 11 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno,.. ...bol to veľký závodník, zo srdcom pre F1 ! 01

    + 12 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama