DISKUZE K ČLÁNKU Vzpomínky Maurice Hamiltona na Jamese Hunta

Dnes je tomu 20 let od chvíle, kdy svět Formule 1 šokovala zpráva, že zemřel mistr světa z roku 1976 - James Hunt. Britský novinář, Maurice Hamilton, při této příležitosti pro espnf1 zavzpomínal na tuto velkou osobnost motorsportu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vzpomínky Maurice Hamiltona na Jamese Hunta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 14.12.2013 17:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 30 lidí) 16.06.2013 02:11
James Opět krásný článek z historie. James Hunt… »
» Pepan (Hlasovalo 21 lidí) 15.06.2013 13:28
Byl to úžasný pilot. Pravý protipól Laudy. Lauda… »
» Pepan (Hlasovalo 21 lidí) 15.06.2013 15:58
Dneska by si na něm bulvár smlsnul. Kam by se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Nasir

                    188.175.176.XXX
                    Vím, jak to myslíš, ale tady souhlasím s Pepanem. Piloti se samozřejmě (jako jiní) přizpůsobili době, ve které vyrostli. Věřím, že to závodění mají taky v krvi a kdyby žili v té době, tak by taky byli ochotní riskovat a jezdit na limitu. Většina určitě. Akorát by se třeba někteří chovali jinak, protože by nebyli pod tím týmovým a PR dohledem. Třeba u Kimiho by to asi taková změna nebyla, oproti jiným. 03

                    + 7 / − 9

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      S Pepanovými názory nemám problémy. Většinou jsem mu dal plus a když s něčím nesouhlasím reaguji. Vytrhnout z kontextu Laudovo prohlášení a účelově vše prezentovat, podle mne není fér. Pokud si trochu vzpomínám, tak tehdá Lauda kritizoval přemíru elektroniky usnadňující jejich ovládání ve vozech (a také od té doby pravidla začala různé "vychytávky" omezovat).Spojit tuto kritiku s jednou chybou v takovémto voze a vyvozovat z toho neschopnost jej řídit? Jako kdyby současní piloti se stejnými auty nikdy nechybovali a nevyjeli také mimo trať.18 O tom, ale už Pepan zapoměl poinformovat...
                      Jinak s tím, co napsal nad tvým příspěvkem plně souhlasím. Nedají se porovnávat různá období. Nebo spíše porovnávat se dají, ale vyvozovat z porovnání nějaké závěry (co by, kdyby), je zcestné. Uznávám.
                      Svůj příspěvek jsem napsal proto, že většinou ti největší "křiklouni" bývají největšími "zbabělci". A aby si každý uvědomil, že jedna věc je o limitech kecat a druhá na limitu se pohybovat, když hrozí reálné nebezpečí.

                      + 6 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Arnoux

                        89.24.8.XXX
                        Tak jsem si se zájmem přečetl Vaši super diskuzi a srovnání dřívějších a dnešních pilotů.Myslím,že my starší to těm mladým nejsme schopni vysvětlit.Určitě to nelze porovnávat, ale jedno je jisté - ti dřívější piloti byli chlapi s koulema, to je bez veškerých dohadů.Uměli to rozbalit na plný pecky s holkama,chlastem i autama.Představ si,že by si Hunt vodil do paddocku pejska.....
                        Stroje , se kterými se dřív jezdilo to byl masakr.Každé kolo visel život pilota na vlásku a jsem naprosto přesvědčen, že by ti dnešní kluci s dřívějšíma autama nejezdili.Nadělali by si do kalhot.

                        Jako fanda F1 a Rally té doby mladým klukům vřele doporučuju nějaké video Rally skupiny B, ideálně Lancia Delta S4 s Henri Toivonenem, nebo dřívější Stratosy popř.Lancii 037 s Marku Alénem.
                        Bude jasně vidět jak moc riskovali život s autem, který v podstatě nešlo řídit a přesahovalo hranice lidských reakcí.(Delta S4 měla čtvrtý čas na testech v Estorilu mezi vozy F1)

                        Jezdci jsou dobří i dnes, o tom žádná, ale jsou to suchaři.Dřív to byli strašný frajeři a jsem moc rád, že na ně nezapomínáme a díky redakci za skvělé články z historie na tomhle webu. 01

                        + 10 / − 6

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          18 18 18 s tím pejskem jsi mě dostal 18 18 18 (omluvte případné překlepy, pořád se směju). Představa Hunta v paddocku s pejskem mi evokuje spoustu myšlenek (až lehce úchylných)03
                          Např. Hunt měl svého času na kombinéze krom reklam také nápis "sex je můj život" ( nebo cosi v tomto smyslu, musel bych to někde najít). A teď si představ Hunta s čoklem 11 18 18
                          Nebo Hunt byl člověk, který nešel daleko pro ránu, ani při závodech. A teď si představ, jak češe pejska a obléká mu svetřík. 11 12 18
                          Nebo, za Huntem se vždy táhlo spousta krásných dívek a žen. A teď si představ, že místo bab by byl obklopen smečkou štěkajících psů.11 12 18

                          + 6 / − 5

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • 1958MrLotus1994

                            178.255.168.XXX
                            James měl na kombinéze nápis,,Sex breakfast of champions,,!!!!!!03

                            + 7 / − 7

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • 1958MrLotus1994

                              178.255.168.XXX
                              James měl na kombinéze nápis:,,Sex breakfast of champions,,!!!!!!!!!03

                              + 5 / − 7

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.96.XXX
                                Máš pravdu, už je to móc let a některé věci mi v paměti neutkvěly tak pevně. Dík za upřesnění.01

                                + 6 / − 7

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.96.XXX
                                Nedalo mi to a trochu jsem hledal ve svém archívu. A nápis v srdíčku byl "SEX IS A HIGH PERFOMANCE THING ..." případný zbytek nápisu ve špičce srdíčka na fotce nemám.05

                                + 6 / − 5

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                          • Arnoux

                            89.24.23.XXX
                            Sranda musí bejt.Jen pro upřesnění,nemyslím to jako nějaký posměch-to jste určitě pochopili.Spíš mně to napadlo jako měřítko k frajerům té doby.Nevím jestli je to můj dojem- už taky něco pamatuju, ale když vidím dost dnešních pilotů kráčet baletním krokem musím se smát.Možná ale vidim něco co není.
                            Mám dnešní F1 stejně rád jako tenkrát a všechny kluky co jezdí uznávám, ale slzy jako pro Ronieho už nebudou.Zajímavý je jak čas celkově strašně letí, ale do další GP se vleče pořád stejně. 03

                            + 6 / − 7

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.96.XXX
                              Velmi dobře ti rozumím. U mě je to podobné. Také současné F1 fandím, také mám v současné F1 své oblíbence, ale srovnávat je s piloty let 70-tých a ještě dávnějších, se jednoduše nedá. Také jsem uronil pro Ronnieho spousty slz, i když jsem v té době fandil Huntovi. Na druhou stranu buďme rádi, že se v dnešní F1 už neumírá. Jenom mě čas od času rozčilují kecy o současné nemožnosti jízdy na limitu, protože se auto chová, jako by jelo na čerstvých vejcích. Kdyby tihle taképiloti jezdili s tehdejšími auty, tak asi nikdy nepoznají jízdu na limitu. Protože by jí zkrátka nebyli schopni. Tehdá se s vozy F1 běžně jezdily zatáčky smykem a na některých částech okruhů se skákalo (na Nurburgringu dokonce dost nebezpečně).

                              + 9 / − 6

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Arnoux

                                89.24.14.XXX
                                Jenomže tohle se nedá předat-to musíš zažít.Vezmi si, když pujdeme ještě dál na ty cvoky co jezdili na přírodních okruzích.To je z dnešního hlediska naprosto nepochopitelné.
                                A jak si zmínil starej Nurburgring-to je snad nejnebezpečnější místo na závod F1.Chyba znamenala zubatou za zády.
                                Určitě to nejde srovnávat, ale tihle staří mazáci si zaslouží aby se nezapomnělo na to co museli motorsportu obětovat a co riskovali.

                                + 5 / − 7

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.96.XXX
                                  Tak to je jasný, že se to musí zažít.
                                  Mě rozčilují někteří dnešní "mladí" svým přístupem. "Vše, co bylo před jejich narozením, je směšné, hloupé, podřadné." Myslí si, že všechny důležité věci se staly až s jejich příchodem na svět.18 A lidé, kteří žili, pracovali a sportovali, před jejich narozením, by v dnešní době neobstáli.
                                  Přitom poznali jen umělou sterilitu F1. O závodění na přírodních tratích, nevědí nic, starý Nurburgring je pro ně SciFi a každý současný závod F1 vnímají, jako vyšší level počítačové hry.
                                  Proto se tu snažím bránit "čest té doby a čest lidí riskujících své životy ve formuli 1".

                                  + 7 / − 9

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Arnoux

                                    89.24.19.XXX
                                    A dobře děláš.Ti staří frajeři si to zaslouží.Všichni mladí ale určitě takoví nejsou a najdou se jistě i otevřené hlavy, kterým to dochází.Ve společnosti ale ted vůbec chybí jakási pokora před historií a to není dobře.Nic s tím ale neuděláme a snad časem zjistí o co jde.
                                    Ale my určitě nezapomeneme!

                                    + 7 / − 10

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.41.51.XXX
                ja som ho neoznacil za opilca
                ale ked uz tak chces, ako by si nazval cloveka ktory casto holduje alkoholu?
                podla mna inak ako opilcom/alkoholikom ho nazvat nemozno

                ale ak nieje ta jeho povest pravdiva tak potom ani hunt nieje nicim az tak vynimocny. lebo on je vynimocny tym ze to bol "alkoholik" a playboy a napriek tomu dokazal vyhrat titul
                bez toho imagu by bol len jednym z radu jednonasobnych majstrov sveta

                + 5 / − 8

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Ligier

            Ligier

            109.80.112.XXX
            Hesketh rozhodně patřil se svým prvním vozem (tedy svou konstrukcí, ne March co měl původně) k těm lepším autům na startu ročníku 1975, abys to moh srovnávat s Caterhamem a spol, musel bys vybrat jiné značky té doby jako bylo De Tomaso, ATS a mnohé další. Ale peníze nestačily a tak to šlo s týmem dolů, ne proto, že odešel Hunt, ale Hunt odešel,protože perspektiva byla mizivá... Tehdy to dokázalo víc týmů postavit auto, co občas dojelo vepředu nebo i některý rok bojovalo o titul ať už to byl Ligier, Shadows, Wolf nebo právě Hesketh, jediný, kdo to udržel dlouhodobě byl ale Williams

            + 6 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Víš ono je to asi složitější. Uznávám, že jsem možná lehce přestřelil při srovnávání s Caterhamem. Na druhou stranu v Heskethu r.1975 nejezdil jenom Hunt. Jezdili tam i Alan Jones, Harald Ertl. A v r.1976 další piloti. A přesto nikdo z nich nezískal s tímto vozem jediný bodík. To auto zas tak velká sláva nebylo. Tehdá ke špičce patřilo Ferrari, McLaren a minimálně Tyrrell, Shadow, Brabham, March a možná i Lotus měli lepší auta. Čili Hesketh se tehdá pohyboval někde okolo osmého místa, co se týče síly týmů. Což je dnes úroveň Torro Roso/Williams. Máš pravdu, že lord neměl dost peněz a tým prodal, stejně tak i svá auta. A Huntovi nezbylo nic jiného, než si hledat místo jinde.
              Tehdejší doba se s tou dnešní těžko srovnává. Každopádně ale fakt, že Hunt s Heskethem proháněl Laudu s Ferrari, svědčí o jeho nesporném jezdeckém mistrovství. Kvalita obou aut byla na hony vzdálená, přesto to na trati nebývalo poznat.
              Franka Williamse si doopravdy vážím a přál bych mu ještě nějaký úspěch. To je poslední mohykán ze zlaté éry.

              + 8 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                46.135.37.XXX
                Jasne, ze je to slozitejsi, ale druhe auto nemelo podporu jal Hunt, bylo pro platici jezdce, ano uz tehdy... A jediny z nich udelal diru do sveta, Jones. Hesketh v roce 75 na nekterych tratich dle meho byl srovnatelny minimalne s Tyrrellem, Lotus byl ten rok na ustupu a fakt super bylo Ferrari a Mc Laren...

                + 6 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Tak jasně, že Hunt měl podporu týmu. On je to začarovaný kruh. Ten schopnější mívá větší podporu než méně schopný. Což platí především v chudších týmech, kde není v možnostech majitele utáhnout více aut na špičkové úrovni. A toto vlákno vzniklo prapůvodně díky tomu, že kdosi degradoval Hunta na opilce, který by dnes neměl šanci. Snažil jsem se jen dokázat, že tomu tak nebylo. Krom toho za Hesketh startoval i takový Rupert Keegen, který byl tehdá pasován za obrovský talent. Dokonce mu někteří prorokovali titul mistra světa. A s Heskethem nepředvedl nic. Stejně tak Alan Jones, který se později s Williamsem stal mistrem. Tak, že rozhodně se stejným autem jako jezdil Hunt nejezdili žádní nýmandi. Poukazuji jen na Huntovy nesporné schopnosti, které když člověk má, je je schopen uplatnit v každé době!!!
                  Možná jsem se zbytečně upjal na r. 1975. Ale už o rok dříve Hunt dokazoval své mistrovství a pokud dojel, dokázal vozit body. A to Hesketh nebyl ani z daleka na úrovni výše zmíněných týmů. Vždyť povětšinou míval problémy vůbec závod dokončit.

                  + 5 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.41.51.XXX
            zas neprehanaj :)
            lebo tak ako si to napisal to vizera ze hunt bol najlepsi z najlepsich ale to ani zdaleka nebol :)

            chapem ze niektori ludia na idol svojej mladosti nedaju dopustit ale trochu objektivity by nezaskodilo

            nezabudaj ze v tej dobe nebolo neobvykle ked nedokoncilo viac ako polovica aut takze mohli bodovat aj slabsie auta
            ak by bola taka spolahlivost aut ako dnes tak boduje tiez len zazrakom

            ale kludne ostan v tom ze dnes by hunt s jeho pristupom dokazal bodovat s marussiou
            12

            + 5 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Nikde netvrdím, že byl nejlepší z nejlepších. Také jsem napsal, že se dá těžko srovnávat doba Hunta s tou dnešní. Ale blábolit, že by v dnešní sterilní F1 piloti 70-tých let nestíhali, je stejná hovadina, jako si myslet, že by bodovali s Marussií.13
              Máš pravdu, že tehdá byla "úmrtnost" aut v závodech nepoměrně větší, než nyní. Ale také žádný pilot tehdá nebrečel do vysílačky, aby mu odstranili týmového kolegu před ním, nebo nežádal o radu jak si přenastavit auto, aby mohl předjet soupeře, jež se mu bránil. To tehdá vůbec nešlo (nebyly vysílačky ani "přenastavitelná" auta).
              Napíšu ti to tedy jináč. Chtěl bych vidět současné piloty jezdit a závodit v tehdejších vozech. Jsem přesvědčen, že by 3/4 startovního pole skončilo v kačírku mimo trať. A byl bych hodně zvědavý, kolik dnešních pilotů by dokázalo s tehdejšími auty, zajet podobné časy na tehdejších okruzích, jako jezdili piloti té doby. Protože, jestli je někde pokrok, tak jen v technice. Lidské schopnosti jsou více-méně na stejné úrovni. Možná bychom se hodně divili všichni. A možná by v tehdejších podmínkách byli soušasní "hvězdy" průměrní a současní "průměrní" by byli hvězdy.12

              + 15 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama