DISKUZE K ČLÁNKU Historie motorů F1 - "Dětská formule"
První pětiletka šedesátých let byla charakterizována 1,5 litrovými motory a mnohými kritiky bylo toto období ironicky nazýváno jako „Dětská formule“. Konstruktéři však našli efektivní cestu, do které nasměrovali vývoj motorů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Historie motorů F1 - "Dětská formule"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar
10:32 18.07.2011 XXXZávěrečné odstavec který je uvozen větou "Značně omezená pravidla nenabízela konstruktérům velké množství prostoru" by navozoval pocit že v těchto letech Formule 1 z hlediska konstrukce stagnovalo, ale opak byl pravdou. Přechod na malé a méně výkonné motory způsobil v konstrukci vozů doslova revoluci: přesun motoru z před jezdce za záda jezdce, snížení čelního profilu vozy, větší důraz na aerodynamiku, snižování hmotnosti vozu, samonosná konstrukce, motor se začíná stávat nosným prvkem (toto plně až po nástupu Fordu Cosvorth) - dovolím si tvrdit že zhlediska přerodu z předválečného myšlení konstruování vozů Formule 1 na současné moderní trendy bylo období let 1961-1965 klíčové období.