Před 40. lety zahynul Jochen Rindt

Jiří Žemlička, 6. září 2010, 00:41 Google+

Jedna z nejromantičtějších a zároveň nejdramatičtějších postav světového motorismu, Jochen Rindt, stal se jediným pilotem, který získal titul světového šampiona posmrtně.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 06.09. 19:40) Napište svůj názor
GP Itálie (Monza)

GP Itálie (Monza) | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Je 5. září 1970, na trati v Monze probíhá kvalifikace na Grand Prix Itálie. Náhle se rozvíří prach v Parabolice, poté co opět usedne, odhalí trosky červeného Lotusu, jen startovní číslo 22 dává tušit, že se jedná o Jochena Rindta…


Karl Jochen Rindt (18. dubna 1942, Mainz – 5. září 1970, Monza)

Narodil se jako válečné dítě v roce 1942, německému otci a rakouské matce. Na své rodiče nemohl mít žádné vzpomínky, oba zahynuli při bombardovaní Hamburgu v roce 1943. Nataschu, Jochenovu jedinou dceru, čekal podobný osud, nikdy neměla svého tátu poznat - byly jí dva roky, když v Monze havaroval.

Jochen vyrůstal u svých prarodičů v rakouském Grazu, oženil se s finskou modelkou a přestěhoval se do Švýcarska, do domu na břehu ženevského jezera.

Se závody začal v roce 1961, s vozem Simca se účastnil rally a později i závodu cestovních vozů s Alfou Romeo. Při svém debutu ve formuli junior (1963) poznal tehdy začínající jezdce, Stewarta a Sifferta. V roce 1964 již závodí ve formuli 2, které absolutně dominoval a ještě téhož roku získává možnost vyzkoušet si formuli 1 na domácí půdě ve Velké ceně Rakouska. Po startu ze třináctého místa, je nucený odstoupit pro poruchu převodovky svého Brabhamu.

V roce 1965 se dostal do týmu Cooper, jako partner Bruce McLarena. Ale více se mu daří za volantem Ferrari při 24 hodinovce v Le Mans, kterou společně s Mastenem Gregorym, vyhrál. V roce 1966 začal Cooper používat třílitrové motory Maserati, na výsledku to bylo okamžitě znát, Rindt získal své první pódiové umístění v Belgii, dojel druhý, následovalo třetí místo v Německu a znovu druhé místo v USA. Po pravidelném bodovém přísunu získává třetí místo v konečném hodnocení šampionátu. O rok později, Cooper na konkurenci již nestačí, Jochen Rindt dokázal v mistrovství světa bodovat pouze dvěma čtvrtými místy, je třináctý. V roce 1968 se vrací do Brabhamu, ale situace se opakuje, jen čtvrtá místa střídá za dvě třetí. Koncem roku odchází do Lotusu.

Ve vozech Colina Chapmana se dokázal plně seberealizovat a to i přesto, že jeho týmovým kolegou byl Graham Hill. První vítězství na sebe nenechá dlouho čekat, dostavilo se ještě téhož roku, ve Watkins Glen. Chapman nutně potřeboval plnohodnotnou náhradu za Jima Clarka, který přišel o život na Hockenheimu. A i když jejich první setkání nejsou ideální, oba tuší, že se jedná o osudový vztah. Začátek roku 1970, je ze říše snů, Rindt vítězí v Monaku, Holandsku, Francii, Británii a Německu a s obrovským náskokem vede šampionát. „Toho štěstí je až příliš, začínám si dělat starosti, protože takhle to nemůže dál pokračovat,“ prohlásil Rindt před Monzou. A opravdu, jednoho teplého letního dne, 5. září 1970, byla tato série přerušena a sní i život mladého rakouského pilota.

Jochen Rindt, startoval v 60 závodech formule 1, šest jich vyhrál, desetkrát startoval z pole position, získal 109 bodů.

Vytisknout

Diskuze: Před 40. lety zahynul Jochen Rindt

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 06.09.2010 19:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Kubica opět zvítězil ve své třídě v rally

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud