Nejvyrovnanější bitvy o titul šampiona F1 – Mexiko 1964

Jaroslav Vehrle, 17. září 2009, 17:44 Google+

Loňský ročník 2008 přinesl velmi napínavý souboj o titul. Duel Massy a Hamiltona, doslova do posledních metrů, byl i nejtěsnějším časovým rozdílem v historii F1. Lze s trochou nadsázky říci, že Massa byl mistrem světa, avšak pouze deset vteřin.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Dramatických vyvrcholení v samém závěru šampionátu bylo však v minulosti celá řada. Smůla i štěstí stáli na různých stranách a zápis do historických tabulek již dnes sám o sobě nevypovídá o tehdejších okolnostech a reálných podmínkách.

Připravili jsme si s blížícím se koncem letošní sezony malý seriál, který se bude snažit přiblížit sedm zajímavých a vyrovnaných bitev o titul mistra světa. Jedná se o směs smůly i štěstí. Ostatně i přes současnou nadmíru politiky jde pořád jen o sport a výsledek je vždy více či méně nejistý.

1. GP Mexika 1964
 
Až do dnešního dne zůstává John Surtees jediným mužem, který kdy vyhrál titul mistra světa na dvou i čtyřech kolech. V Mexiku roku 1964 se připravovali k poslednímu startu sezony tři jezdci se šancí na titul. Vedoucí muž průběžného pořadí Graham Hill na BRM, John Surtees na Ferrari a Jim Clark na Lotusu.

Hillovy naděje na titul skončily po kolizi s Lorenzem Bandinim. Vedení získal Clark a po dlouhou dobu to vypadalo, že nabídnutou šanci plně zužitkuje.

Avšak osud stál tentokrát proti Lotusu a jeho jezdci. V úplně posledním kole začal unikat z motoru olej a hnací agregát se zadřel. Páté místo a hubený bodový zisk k triumfu nestačil.

Surtees dokončil závod na druhém místě, když se jeho týmový kolega nechal předjet a díky jednobodovému rozdílu v celkovém součtu byl v cíli korunován titulem mistra světa formule 1.

Vytisknout

Diskuze: Nejvyrovnanější bitvy o titul šampiona F1 – Mexiko 1964

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Honda

Okruh v Abú Zábí bude dokončen již tento týden

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud