1959: Úvod do sezóny

iM3, 3. února 2008, 12:00 Google+

Jubilejní 10. ročník mistrovství světa formule 1 se dá považovat za zlomový. Poprvé v historii se na konci šampionátu radoval jezdec závodící na monopostu s motorem umístěným mezi kokpitem a zadní nápravou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Přestože veřejnost očekávala po úspěšném roce 1958 trvající účast týmu Vanwall, jeho majitel Tony Vanderwell se rozhodl z motosportu stáhnout. Velmi ho zasáhla smrt mezi vlastními řadami. Na konci sezóny v Maroku tragicky zahynul Stewart Lewis-Evans, což si dával Vanderwall zavinu.

„Kdyby nebylo mé nesmyslné vášně pro závodní vozy a mé posedlosti porazit červené monoposty, nemuselo se to stát,“ smutnil Vanderwell. Nicméně hlavní příčinou odchodu byl jeho chatrný zdravotní stav. Brit byl často naprosto psychicky vyčerpán a na radu osobního lékaře dějiště rychlých kol opustil.

Vozy Maserati 250F se v šampionátu objevovaly jen sporadicky a vždy jen pod záštitou soukromých týmů. Jediným italským zástupcem v zcela „zeleném poli“ bylo Ferrari, které doposud hrdě hájilo koncepci motorů vpředu.

Enzo Ferrari přišel v předešlém ročníku o značnou část jezdeckého zastoupení. Luigi Musso zahynul ve Francii, Peter Collins v Německu a mistr světa Mike Hawthorn okamžitě po zisku titulu opustil svět rychlých kol. Šanci dostali Phil Hill, Wolfgang von Trips a občas Olivier Gendebien. Nicméně Ferrari potřeboval mít i esa v rukávě. Do své stáje tak vřele přivítal Brita Tonyho Brookse a Francouze Jeana Behru.

Překvapením ročníku se bezpochyby stal vůz Cooper-Climax T51 s motorem vzadu. O tovární vozy se pravidelně starali Jack Brabham a Bruce McLaren.

foto: www.f1-legends.com
Vytisknout

Diskuze: 1959: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Klien, Christian

Klien je späť

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud