1959: Úvod do sezóny

iM3, 3. února 2008, 12:00 Google+

Jubilejní 10. ročník mistrovství světa formule 1 se dá považovat za zlomový. Poprvé v historii se na konci šampionátu radoval jezdec závodící na monopostu s motorem umístěným mezi kokpitem a zadní nápravou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Přestože veřejnost očekávala po úspěšném roce 1958 trvající účast týmu Vanwall, jeho majitel Tony Vanderwell se rozhodl z motosportu stáhnout. Velmi ho zasáhla smrt mezi vlastními řadami. Na konci sezóny v Maroku tragicky zahynul Stewart Lewis-Evans, což si dával Vanderwall zavinu.

„Kdyby nebylo mé nesmyslné vášně pro závodní vozy a mé posedlosti porazit červené monoposty, nemuselo se to stát,“ smutnil Vanderwell. Nicméně hlavní příčinou odchodu byl jeho chatrný zdravotní stav. Brit byl často naprosto psychicky vyčerpán a na radu osobního lékaře dějiště rychlých kol opustil.

Vozy Maserati 250F se v šampionátu objevovaly jen sporadicky a vždy jen pod záštitou soukromých týmů. Jediným italským zástupcem v zcela „zeleném poli“ bylo Ferrari, které doposud hrdě hájilo koncepci motorů vpředu.

Enzo Ferrari přišel v předešlém ročníku o značnou část jezdeckého zastoupení. Luigi Musso zahynul ve Francii, Peter Collins v Německu a mistr světa Mike Hawthorn okamžitě po zisku titulu opustil svět rychlých kol. Šanci dostali Phil Hill, Wolfgang von Trips a občas Olivier Gendebien. Nicméně Ferrari potřeboval mít i esa v rukávě. Do své stáje tak vřele přivítal Brita Tonyho Brookse a Francouze Jeana Behru.

Překvapením ročníku se bezpochyby stal vůz Cooper-Climax T51 s motorem vzadu. O tovární vozy se pravidelně starali Jack Brabham a Bruce McLaren.

foto: www.f1-legends.com
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: 1959: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Klien, Christian

Klien je späť

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud