Na startu překvapil všechny přítomné Američan Phil Hill, který konečně od Ferrariho dostal šanci usednout do kokpitu modelu Dino 246. Do první zatáčky najížděl v čele Moss, ale na výjezdu z ní se k údivu a radosti domácích tifosi usadil Hill, který startoval až ze třetí řady.
Další jezdec Ferrari Wolfgang von Trips nedělního odpoledne na Monze neobjel jediné kolo. V zatáčce Lesmo kolidoval s Harry Schellem na BRM. Ve vysoké rychlosti byl z vozu katapultován do vzduchu. Avšak v roce 1958 měl ještě štěstí. Z nebezpečně vyhlížející havárie si odnesl jen zlomeninu nohy. Schell byl z havárie pouze otřesen.
Hill měl volný výhled jen pět kol. Hawthorn si dělal nárok na první místo a taky jej získal. Moss s Lewis-Ewansem se obou vozů ferrari drželi jako klíště. Čtyřčlenný „slipstream“ zvedal diváky ze sedaček. Bojů o vedení se nezúčastnil Tony Brooks, který na počátku závodu zajel k mechanikům s podezřením úniku oleje.
Zda vyhraje Hawthorn či Moss nebylo rozhodnuto do chvíle, než musel Brit na vanwallu vyklidit pole. Problémy s převodovkou je zastavily v nejlepším. A pokud by Hawthorn vyhrál, nic by nebránilo jeho korunovaci šampiónem pro rok 1958.
Nicméně Brooks se pomalu, ale jistě vracel do závodu. Hawthorn měnil pneumatiky a do vedení se vrátil Hill. Také Hill byl nucen absolvovat povinnou zastávku, čímž se Hawthorn vrátil tam, kde byl před pit-stopem. Krátce před cílem měli oba závodníci na ferrari Brookse v patách. V šedesátém kole z celkových sedmdesáti využil Brooks jízdy v závětří a převzal čelo pelotonu. Druhý dojel Hawthorn, třetí Hill.
Šesti body za druhé místo se Hawthorn přiblížil prvnímu titulu pro Velkou Británii. Stirling Moss musel v následující Grand Prix vyhrát a zajet nejrychlejší kolo přičemž Hawthorn nesměl dojet druhý. A jak to vše dopadlo…?
Podle nových pravidel pro rok 1958 neměli střídající se jezdci ve stejném vozu nárok na bodové ohodnocení, proto Carroll Shelby a Masten Gregory odjížděli z Itálie s prázdnou.
foto: www.f1-facts.com
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Stirling MOSS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 1:40.5 | |
2. | Tony BROOKS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 1:41.2 | |
3. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 1:41.8 | |
4. | Stuart LEWIS-EVANS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 1:42.4 | |
5. | Olivier GENDEBIEN | bel | Scuderia Ferrari | 1:42.5 | |
6. | Wolfgang VON TRIPS | deu | Scuderia Ferrari | 1:42.6 | |
7. | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari | 1:42.7 | |
8. | Jean BEHRA | fra | Owen Racing Organisation | 1:43.2 | |
9. | Harry SCHELL | usa | Owen Racing Organisation | 1:43.2 | |
10. | Jo BONNIER | swe | Owen Racing Organisation | 1:44.7 | |
11. | Masten GREGORY | usa | Scuderia Centro Sud | 1:44.9 | |
12. | Graham HILL | gbr | Team Lotus | 1:46.0 | |
13. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Rob Walker Racing Team | 1:46.4 | |
14. | Roy SALVADORI | gbr | Cooper Car Company | 1:47.0 | |
15. | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | 1:47.3 | |
16. | Cliff ALLISON | gbr | Team Lotus | 1:47.8 | |
17. | Carroll SHELBY | usa | Officine Alfieri Maserati | 1:48.0 | |
18. | Hans HERRMANN | deu | Scuderia Centro Sud | 1:49.8 | |
19. | Gerino GERINI | ita | Scuderia Centro Sud | 1:50.1 | |
20. | Giulio CABIANCA | ita | Joakim Bonnier Racing Team | 1:54.6 | |
21. | Maria Teresa DE FILIPPIS | ita | Soukromé Maserati | 1:55.9 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Tony BROOKS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 8 | 2:03:47.8 | ||
2. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 6 | + 24.2 | ||
3. | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari | 5 | + 28.3 | ||
4. | Carroll SHELBY | usa | Scuderia Centro Sud | + 1 kolo | |||
4. | Masten GREGORY | usa | Scuderia Centro Sud | + 1 kolo | |||
5. | Roy SALVADORI | gbr | Cooper Car Company | 2 | + 8 kol | ||
6. | Graham HILL | gbr | Team Lotus | + 8 kol | |||
7. | Cliff ALLISON | gbr | Team Lotus | + 9 kol | |||
DNF | Maria Teresa DE FILIPPIS | ita | Soukromé Maserati | motor | |||
DNF | Giulio CABIANCA | ita | Joakim Bonnier Racing Team | motor | |||
DNF | Jean BEHRA | fra | Owen Racing Organisation | brzdy | |||
DNF | Hans HERRMANN | deu | Scuderia Centro Sud | motor | |||
DNF | Stuart LEWIS-EVANS | gbr | Vanderwell Products Ltd | přehřívání | |||
DNF | Maurice TRINTIGNANT | fra | Rob Walker Racing Team | převodovka | |||
DNF | Stirling MOSS | gbr | Vanderwell Products Ltd | převodovka | |||
DNF | Jo BONNIER | swe | Owen Racing Organisation | oheň | |||
DNF | Olivier GENDEBIEN | bel | Scuderia Ferrari | zavěšení | |||
DNF | Gerino GERINI | ita | Scuderia Centro Sud | nehoda | |||
DNF | Wolfgang VON TRIPS | deu | Scuderia Ferrari | nehoda | |||
DNF | Harry SCHELL | usa | Owen Racing Organisation | nehoda | |||
DNF | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | nehoda | |||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
Phil HILL |
Ferrari Dino 246 Ferrari 2.4 V6 |
1:42,900 | |||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ