1958 Belgie: Konečně - žena za volantem

iM3, 11. listopadu 2007, 12:00 Google+

Po dvouleté přestávce se do mistrovství světa formule 1 vrátil obávaný belgický okruh Spa-Francorchamps, který se po menších úpravách stal nejrychlejším okruhem v Evropě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Ferrari Dino 246 se po nevalném úspěchu v předchozích závodech ukázalo v nejlepším světle a Mike Hawthorn s Luigi Mussem obsadili v kvalifikaci první dvě pozice. Nažluto natřený model Ferrari Dino 246 dostal k dispozici domácí závodník Olivier Gendebien. Na rozdíl od těžkého Monaka, kde je počet startujících omezen, mohla ve Spa první žena ve formuli 1 startovat. Sedmatřicetiletá Marie Teresia de Fillips se kvalifikovala na předposledním místě se ztrátou minuty a půl na prvního Hawthorna.

Závodu předcházela klasická přehlídka jezdců, po nich přišly na řadu historické vozy v čele se slavným renaultem, na kterém se v roce 1905 zabil při závodě Paříž-Madrid spoluzakladatel značky Marcel Renault. Po okruhu se také projela devítičlenná skupinka malých barevných Volkswagen „brouků“ utvářející belgickou národní vlajku.

Vedení převzal Moss před Brooksem a Gendebienem, Hawthorn klesl až na čtvrté místo. Později se u Mosse projevily problémy s převodovkou a postupně ztrácel jednotlivé stupně až nakonec odrovnal motor. Na čele jej zastoupil týmový kolega Brooks, který podlehl útokům Petera Collinse. Avšak již po pěti kolech se Collins přidal na seznam odstoupivších a Brooks ztratil jediného vážného soupeře. Po kontaktu s Lewisem-Evansem musel Gendebien zajet do depa a nechat si opravit vůz, čímž se propadl ze čtvrtého místa na konečné šesté. Další ranou pro Ferrari byl defekt pneumatiky na Mussově voze, který navzdory jezdeckému umění havaroval.

Většina monopostů vysoké nároky pilotů nevydržela a tak se ke konci závodu prohánělo na dlouhém okruhu jen devět jezdců. Jako první projel cílem Brooks a oslavil tak své první vítězství v kariéře. S bílím oblakem kouře za zády projel pod šachovnicovým praporkem Hawthorn a ihned u depa zastavil. Měl štěstí, že závod končil. Třetí místo slavil Lewis-Evans a poprvé v dlouholeté historii týmu, bodoval Lotus zásluhou Cliffa Allisona. Cestu na stupně vítězů vedl Brooks, ale těsně před pomyslnou „bednou“ zastavil a nechal belgického krále Leopolda, aby jako první pogratuloval dámě, Marie Teresii de Fillips, která dojela jako poslední se ztrátou dvou kol.

foto: www.f1-facts.com
Vytisknout

Diskuze: 1958 Belgie: Konečně - žena za volantem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sutil, Adrian

Force India F1 oznámil piloty pro testy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud