1958 Nizozemí: Moss od startu až do cíle

iM3, 29. října 2007, 22:34 Google+

V pořadí třetí podnik mistrovství světa formule 1 roku 1958 přivítal již týden po Grand Prix Monaka nizozemský okruh Zandvoort.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Protože to z Monte Carla nebylo daleko a přes týden se nepořádaly žádné nemistrovské závody, objevily se v Nizozemí týmy bez výrazných jezdeckých změn. Stirling Moss, Tony Brooks a Stuart Lewis-Evans osedlali zelené vanwally s motorem vpředu. Tým Cooper připravil dva vozy pro Jacka Brabhama a Roye Salvadoriho. Soukromý tým Roba Walkera poskytl model Cooper T45 Maurice Trintignantovi. Stáje Ferrari, BRM a Lotus samozřejmě nechyběly. Přestože už automobilka Maserati definitivně zanevřela na závody monopostů F1, tři modely 250F na startu stály. Domácí želízko v ohni držel Carel de Beaufort, který osedlal vůz Porsche RSK formule 2.

Pole-position vyhrál nadějný Lewis-Evans před Mossem a Brooksem. Tony Vandervell zářil štěstím – poráží ferrari a jeho všechny tři vozy stojí v první řadě. Závod se výjimečně uskutečnil na velikonoční pondělí. Moss převzal vedení před Lewis-Evansem. Velmi rychle odstartoval Schell na BRM a Brooks. Avšak Brooks dostal zezadu ránu od jiného vozu a po pár kolech se objevil v depu a odstoupil. Ve dvanáctém kole překonal Schell držitele pole-position, ale na Mosse již nestačil. Lewis-Evans pravděpodobně vyžadoval od motoru více, než mu byl schopen dát a v 47. kole s poruchou odstoupil. Stirling Moss získal své druhé vítězství v sezóně a dostal se do vedení šampionátu.

foto: www.f1-facts.com
GP Nizozemí (Circuit Park Zandvoort)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd1:37.1
2.   Stirling MOSS gbrVanderwell Products Ltd1:38.0
3.   Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd1:38.1
4.   Jean BEHRA fraOwen Racing Organisation1:38.4
5.   Jack BRABHAM ausCooper Car Company1:38.5
6.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari1:39.1
7.   Harry SCHELL usaOwen Racing Organisation1:39.2
8.   Maurice TRINTIGNANT fraRob Walker Racing Team1:39.2
9.   Roy SALVADORI gbrCooper Car Company1:39.2
10.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari1:39.3
11.   Cliff ALLISON gbrTeam Lotus1:39.4
12.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari1:39.5
13.   Graham HILL gbrTeam Lotus1:39.8
14.   Masten GREGORY usaHorace Gould1:42.0
15.   Jo BONNIER sweJoakim Bonnier Racing Team1:42.3
16.   Giorgio SCARLATTI itaSoukromé Maserati1:44.6
17.   Carel-Godin DE BEAUFORT nldEcurie Maarsbergen1:46.7

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Nizozemí (Circuit Park Zandvoort)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Stirling MOSS gbrVanderwell Products Ltd 92:04:49.2
2.   Harry SCHELL usaOwen Racing Organisation 6+ 47.9
3.   Jean BEHRA fraOwen Racing Organisation 4+ 1:42.3
4.   Roy SALVADORI gbrCooper Car Company 3+ 1 kolo
 
 
5.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari  + 1 kolo
6.   Cliff ALLISON gbrTeam Lotus  + 2 kola
7.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari  + 2 kola
8.   Jack BRABHAM ausCooper Car Company  + 2 kola
9.   Maurice TRINTIGNANT fraRob Walker Racing Team  + 3 kola
10.   Jo BONNIER sweJoakim Bonnier Racing Team  + 4 kola
11.   Carel-Godin DE BEAUFORT nldEcurie Maarsbergen  + 6 kol
 DNF    Giorgio SCARLATTI itaSoukromé Maserati  zadní náprava
 DNF    Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd  motor
 DNF    Graham HILL gbrTeam Lotus  motor
 DNF    Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari  smyk
 DNF    Masten GREGORY usaHorace Gould  přívod paliva
 DNF    Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd  motor
 
 Nejrychlejší kolo:
    Stirling MOSS Vanwall
Vanwall 2.5 L4
Dunlop   1:37,600
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1958 Nizozemí: Moss od startu až do cíle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Honda

Honda získala za nejhorší sezonu ocenění

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud