1956 Indianapolis 500: Rychlost stoupá

iM3, 25. února 2007, 11:42 Google+

Nově upravený okruh Indianapolis byl svědkem dalšího světově proslulého závodu, který ovšem většina Evropanů ignorovala.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Indianapolis 500

Indianapolis 500 | foto: IndyCar Media

Sdílejte článek

3. Indianapolis 500
30. května 1956
Indianapolis

Každoročně se zde setkalo 33 vyvolených jezdců na osvědčených monopostech Kurtis poháněných upravenými motory Offenhauser. Tuto zavedenou kombinaci si vybralo 29 účastníků, zbytek vsázel na šasi jiné výroby.

Přihlášku na Indy 500 podal jediný Evropan známý z mistrovství světa formule 1. Nebyl to nikdo jiný, než jizvami poznamenaný šampión z roku 1950, Giuseppe Farina. Se svým rudým monopostem ferrari musel nejdříve projít sítem kvalifikací. Bohužel, ta hlavní a závěrečná byla poznamenána deštěm, přičemž jinak silný a výkonný vůz Ferrari nebyl schopen konkurovat americkému motoru Offenhauser „dopovaného“ kompresorem. Farina mezi tvrdými soupeři neuspěl a závod mohl sledovat jen z tribun.

Start a samotný závod se v roce 1956 obešel bez úmrtí. Ačkoliv to neznamená, že se „pětistovka“ neobešla bez havárií. Rychlost vozů se oproti minulému ročníku značně zvýšila, bohužel pneumatiky zůstaly na stejné úrovni. To zapříčinilo mnoho defektů a havárií ve vysokých rychlostech.

Vedení se po zajetí pace caru ujal Eddie Russo, ale pekelné tempo nebyly jeho pneumatiky schopny vydržet. Na rovinkách dosahoval rychlosti až 300km/h. Po prasknutí jedné z pneumatik vlétl jezdec do zdi. V té době však byla konstrukce vozů velmi pevná a Russo mohl s pošramoceným monopostem dále pokračovat, nicméně cíl nakonec nespatřil.

Další kola byla poznamenána častými defekty, mnoho jezdců se z obavy o své zdraví rozhodli pneumatiky měnit. V druhé polovině závodu převzal vedení Pat Flaherty, který svůj vůz Watson-Offenhauser dovedl do cíle jako první.

foto: www.f1-facts.com
Indianapolis 500 (Indianapolis Motor Speedway)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Pat FLAHERTY usaWatson 83:53:28.84
2.   Sam HANKS usaKurtis Kraft 6+ 20.45
3.   Don FREELAND usaPhillips 4+ 1:30.23
4.   Johnnie PARSONS usaKuzma 3+ 3:26.59
5.   Dick RATHMANN usaKurtis Kraft 2+ 4:21.81

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1956 Indianapolis 500: Rychlost stoupá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Honda hodnotí prvý týždeň v Bahrajne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud