DISKUZE K ČLÁNKU Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

Letošní sezóna nám připraví nejednu anomálii a termíny Grand Prix se nám poněkud rozrostou. Navzdory tomu, že už absolvujeme 71. ročník F1, sešla se equipa královny motoristického sportu na Silverstone, aby oslavila 70. narozeniny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 180, poslední 19.08.2020 16:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jindrich K. (Hlasovalo 9 lidí) 09.08.2020 17:51
Aha, to by mohl Mercedes zařezávat Bottase už v… »
» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 09.08.2020 17:16
Dobrý závod, i když to bylo asi tím že byl pro mě… »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 09.08.2020 17:31
Moc pěkná oslava 70.výročí! Max nejlepší Lewis… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          S ohledem na PK to je nejlepší rozhodnutí. Už po startu bylo vidět, že Max se v pohodě drží i na tvrdé směsi. Bylo vysoce pravděpodobné, že by to dopadlo stejně, i kdyby Lewis šel dopředu. Do půlky sezóny je ještě pár závodů, tak je potřeba držet Bottase motivovaného. Lewis může mít dva technické problémy a všechno může být naruby. A když přepnou Bottase do role dvojky, tak je to s ním ještě horší ...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • spinelesssheep

      spinelesssheep

      88.103.4.XXX
      Mercedes je braný jako nedostižný, Bottas doplatil minule tvrdě na prasklou pneu a na Hamiltona ztrácí přes 30 bodů a ty bys proti němu ještě použil týmovou režii hned na startu. Promiň, ale chceš to pro Hamiltona ještě lehčí než to má. Trapný. 02

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        46.39.172.XXX
        Ja píšu Davidovi... Zbytečná hysterie... Spíš mě mrzí výkon VB, než strategie Mercedesu...

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • spinelesssheep

          spinelesssheep

          88.103.4.XXX
          To nevím co tě na něm tak mrzí. Hamilton na Bottase zautočil jen po startu. Pokud to bylo tak strašný z jeho strany, tak ho měl Hamilton okamžitě předjet. Mercedesu odcházely hlavně pneumatiky a to byla dneska jejich achilova pata.

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            46.39.172.XXX
            Pointa je, že v závěru byl rozdíl 10 sec a to Ham s podporou jezdce v předu mohl dát... Sám víš, že na předjetí musíš být mnohem rychlejší, nestačí být jen rychlejší... Ale v boji na dálku se to počítá...

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Moc pěkná oslava 70.výročí!

    Max nejlepší
    Lewis nejuplakanější
    Hulky nejzaříznutější
    Vettel nejhorší

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      46.135.65.XXX
      Počkej. To takhle nejde. Přece každý fanoušek Vettela musí jeho neúspěchy popírat a zaslepeně ho neustále obhajovat.
      Kde máš výmluvy na strategii, na to jak ho poslali do provozu, jak ho obětovali ve prospěch protěžované jedničky, schválně zařezávají horší technikou? To ses za ty roky nic nenaučil? Ani z letošního maďarska? 12
      Teď vážně. Dávám 01

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Racing Point byl po sdělení technického delegáta FIA svolán k sportovním komisařům, že jejich brzdová potrubí jsou stejná jako ta, která byla dosud používána v této sezoně a která byla v pátek prohlášena za navržená v rozporu s předpisy.
    [odkaz na stránku]
    ...... asi aby nikdo již nemohl protestovat. Rovnou takto mít připravený dokument za porušení pravidel, to je frajeřina.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Jezdcem dne honoruji Hulka, který může ještě soutěžit s Vettelem o titul nejlépe zaříznutý jezdec.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Většinou když oponuji proti tomuhle názoru, tak obhajuješ svoje oblíbence proti mým. Ale tady obhajuješ mého oblíbence a stejně budu oponovat.

      Na jedné straně vztah Ferrari - Vettel je na bodu mrazu, totální rozpad spolupráce a nulová podpora pro Vettela.
      Na druhé straně ale Vettel podal letos v Anglii oba závody tragický výkon nehodný vícenásobného šampiona. I přes všechny okolnosti je tohle prostě těžko omluvitelné.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        185.99.177.XXX
        máš pravdu. dělat oslavné donuty v prvním kole je od něj velmi nezodpovědné 18

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • spinelesssheep

        spinelesssheep

        88.103.4.XXX
        01

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Že Ferrari bojuje proti Vettelovi je evidentní. A nejspíše se nejedná pouze o týmovou podporu, ale taky o techniku kterou Vettel dostává. Nebo nedostává.
        V takovém případě může Vettel podávat sebelepší výkony a stejně bude před světem vypadat jako ňouma. A ty viditelné chyby? Jsou logické z přemíry snahy v mizerné technice.

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Ferrari nebojuje proti Vettelovi. Ferrari jenom vyměnilo preferované piloty a z Vettela se stala "dvojka". Tedy pilot bez preferencí, dokud je jednička na trati. Tak to u Ferrari je už více než 25 let. A že Vettel předvádí tragikomické výkony nehodné srovnání s jakýmkoliv pilotem č.2, který za Ferrari jezdil, je jenom důkaz jeho "kvality". Vždyť podobné chyby dělal i jako preferovaná jednička s nejlepším autem. Máš krátkou paměť. 03

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Udělám ďáblovi advokáta, ale něco důležitého dodám.
            Vzhledem ke konci spolupráce a stále ještě možném odchodu ke konkurenci (i třeba do pozice rezervního pilota na příští sezónu) Vettel již nyní určitě nemá informace o novinkách a ani neví, co testuje. To je pro něj veliký problém, protože si setup a vyvážení musí dělat v trénincích.
            Nijak tím nevyvracím to, že se propadl z pozice jedničky a tím se pro něj též mnohé změnilo. Ani tím nechci obhajovat ty trapné hodiny a studených gumách po startu. To souvisí s jeho starty v poli, které neuměl ani v dobách největší slávy u RB. Chci tím tedy pouze vysvětlit jeho náhlý propad formy ve srovnání s LeClercem. Ale i kdyby nadobro ve Ferrari pokračoval a dostávalo se mu informací, tak by podle mě letos nestíhal. Ale mohl by pomoci Ferrari se trochu odrazit s tou šasí. Po stránce vývoje to bude pořád špička. Jen je potřeba přimhouřit oči, když vyjede na trať. 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Chodí mi reakce na e-mail a hned po přečtení první věty jsem věděl, že to píšeš ty. 03
              Nemám moc, co bych zpochybnil, ale zároveň nepotřebuji nic vysvětlovat. Respektive; vše, co jsi napsal si plně uvědomuji a vím, že to souvisí. (A mezi námi, můj koment nebyl úplně určen tobě, ani lidem s alespoň základním povědomím, jak to v závodech chodí. Nýbrž té zbylé většině, která si myslí, že to, co vidí je pravda).
              Chtěl jsem jenom poukázat na to, jak obrovský rozdíl udělá preference týmu. Před nedávnem jsem zde vedl spor o výkonnosti Vettela a Kimiho u Ferrari. A moje argumenty se opíraly o preferování jednoho na úkor druhého. A hle najednou onen lídr na kterém sála samotná existence týmu, je na druhé koleji a jeho výsledky jsou žalostnější, než kohokoliv jiného. Já vím, že to má těžké a že u Ferrari s tím, co má k dispozici + s jejich strategiemi (pro jedničku týmu) se bude hodně těžko prosazovat. Teď to vidí i sám Vettel a právem se pozastavuje nad jeho volbou pneumatik i strategií pitstopů. Ale když jsem to zde kritizoval v případě, kdy tohle servírovali Kimimu, měli mě ortodoxní Vettelisté a Ferraristé za podivína, který si neustále stěžuje a omlouvá bídné výsledky svého koně. Ne, podle mne preference a nepreference týmem klidně udělá 0,3 sec. na kolo. U Ferrari se od dob Schumachera osvědčilo, že dvojka pomáhá jedničce k lepšímu umístění a končí za lídrem. Občas dvojka zatrucuje a skončí lépe, ale hned dostane ťafku, aby věděla, kde je její místo. A to od prvního závodu každé sezóny. U Merglu alespoň nechají vyhrát i toho horšího. A když mu výjde sezóna a jedničce se nedaří, nechají získat titul dvojku. U Ferrari to nikdy nehrozilo.
              Ještě jedna poznámka. Píšeš, že starty neuměl ani v době největší slávy u RBR. Je zajímavé, že tam během sezóny starty zlepšil natolik, že mu pak už nedělaly žádný problém. Ale nepreferovaný Webber své starty nezlepšil nikdy. Čím to asi tak bude? (A to mám takový pocit, že v té době mohly ještě týmy se starty pomáhat z boxové zídky). 17
              Závěrem, nevěřím, že Vettel přes corona přestávku úplně zapomněl jezdit a je o tolik horším pilotem než LeClerc, jak se zdá z bodových rozdílů. Ale stejně tak nebyl o tolik lepším pilotem, než Webber, nebo Kimi. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Děkuji za obsáhlou reakci, vidíme to ve většině naprosto stejně, ale to pro nás dva není až taková novinka. 12
                Co se týká Kimiho a jeho pozici dvojky - naprostý souhlas. Jediné, co ho uchránilo před ještě horší pozicí byl fakt, že šel místo LeClerca do Alfy. Tím nehrozilo, že nějaká větší knowhow odnese ke konkurenci. Nicméně často byl "obětován" jako Bottas v posledním závodě. Sice to někdy může vypadat od televize více nefér, než to je (nemáme celou komunikaci jezdec - závodní inženýr), ale když mají oba vozy podobný problém, jedničku vždy nechají na trati a dvojku povolají do boxů, aby měli možnost zjistit, co se přesně děje. Málokdy se stane, že by to dvojce zlepšilo závod.
                Jen bych se trochu pozastavil u těch startů, protože jsem měl na mysli něco jiného. Vettelovi starty jsou od té doby standardně dobré. Dovolím si říct, že jeho startovní reakce a předstartovní příprava je téměř vždy jedna z nejlepších. Jeho problémy nastávají, když nestartuje z prvních řad a má kolem sebe spoustu jiných vozů. On se musí dostat ideálně na čistý vzduch nebo mezi pár vozů. I když i těch pár vozů může někdy znamenat vyřazení tří dalších vozů v první zatáčce, ale jak vím od jednoho kamaráda, který je tifosi až za hrob, tak tehdá v Singáči to celé způsobil Max. Asi tím, že si dovolil odstartovat do závodu. 12 12
                Trochu bych se pozastavil ještě u toho Mercedesu. Ano, dvojka má možnost vyhrát, ale záleží dost na cestovním pasu dané dvojky. Ten Finský tam sice od dob Miky má své místo, ale aby tam byly možnosti otevřenější, chce to i ten Německý. Nechci tím rozhodně říct, že by měl Nico nějaké výhody. Jen měl díky tomu vůbec možnost. Ta přišla po vleklých technických problémech Lewise, ale technický problém v posledním závodě vyřadil Nica z boje o titul v roce 2014. Rok 2015 byla krasojízda Lewise, ale v roce 2016 dělal Nico od začátku sezóny až do konce maximum a pro ten titul si šel. A má ho zasloužený, ne že ne. 04
                Co se týká toho srovnání s Webberem a Kimim. V době, kdy byli vedle sebe lepším byl. Jenže to byli oba v pokročilé fázi kariéry. Stejně jako zažil Vettel vedle Ricciho a nyní LeClerca. Ale jak píšeš, není to rozdíl jako byl například mezi Lewisem a Kovalainenem, Riccim a Kuvajtem, Maxem a Albonem a mohl bych pokračovat dále. To jsou příklady, kde se jednalo či jedná o skutečné rozdíly třídy. Což Tebou zmíněné dvojice mezi sebou rozhodně neměly. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama