DISKUZE K ČLÁNKU GP MAĎARSKA: Hamilton na pohodu, ujal se vedení v klasifikaci

Řízením pandemie si maďarská Grand Prix okusila také jednou pocit figurovat v úvodních závodech šampionátu. Ovšem podle toho, co se dělo na trati, to spíš vypadalo na silně pokročilý status. Neboť poměr sil se nijak výrazně nezměnil.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP MAĎARSKA: Hamilton na pohodu, ujal se vedení v klasifikaci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 131, poslední 24.07.2020 16:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovalo 9 lidí) 20.07.2020 13:33
Včera po závodě se Hamilton opřel do FIA a jezdců… »
» Pepino60 (Hlasovali 5 lidé) 19.07.2020 17:24
Dnešní závod nebyl sice takové vzrůšo jako ten… »
» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 19.07.2020 17:31
Chtěl jsem se už začít spravedlivě rozčilovat na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Svobodu nedostanou. Respektování pravidel stanovených sportovním řádem FIA, kdy na jejich dodržování dohlíží ředitel závody, jury a komisaři, je jednou z nedílných podmínek licence soutěžícího a jezdecké licence.
                Apropo, kdyby to byla hovadina, stáje se proti tomu postaví a rychle to z regulí zmizí. Ale zrovna mokrý závod je něco, co je naprosto typické napříč všemi okruhovými kategoriemi. Takže bych ani nečekal, že by to někoho vzrušovalo. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Duncan66

                  Duncan66

                  86.49.247.XXX
                  Respektovani pravidel chapu, o tom se vubec nebavim. Jenom vedu polemiku nad tim, zda se i v F1, co ma byt pro zkusene mazaky a ostrilene piloty. nechovaji jako k desetiletym chlapeckum na motokarach. Jednoduse mi prijde, ze vedeni zavodu se posledni roky cim dal vice chova k pilotum jako k nesvepravnym lidem s IQ tykve a zda takovy pristup ma vice pozitiv nez negativ. Nejvice viditelne je to vysilani SC pri sebemensi drobnosti na trati a nebo dokonce i radu desitek metru mimo trat....
                  Dokazu to pochopit, kdyz se divam napr. na F3, kde jsou mladi kluci, nezridka prvni sezonu ve formuli, ale v F1 bych proste ocekaval, ze dospeli lide dostanou duveru v to, ze budou chapat vyznam zlutych, pripadne dvojtych zlutych vlajek a pokud ne, tak je za to prisne trestat, ale netrestat aktualnim pristupem prerusovani zavodu kvuli kazde prkotine samotny sport jako takovy.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    90.176.154.XXX
                    Ono tomu tak bylo vždy, ale je pravda, že od Suzuky 2014 je kolem té vody více "naděláno v gatích" ze strany FIA. Do té doby bylo normální, že se v jakékoli discipíně "topilo" i pod žlutými a zpomalilo se až u nehody, respektive pod plným se to prostě jen objelo. Na to bohužel dojel i Jules, který se snažil nahnat čas tam, kde to nebylo vhodné ...
                    Proto teď FIA jedná hodně opatrně a vyhlašuje ty starty na mokru za SC a podobně.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Duncan66

                      Duncan66

                      86.49.247.XXX
                      No koukal jsem ted ve vyluce na starsi zavody a vzdycky to tak opravdu nebylo. Drive a neni zase tolik let zpatky bylo napr. bezne, ze auto odstavene na cilovce u boxove zidky neznamenalo vyjezd SC, zvlast, kdyz do konce chybelo napr. 20% kol, dneska je to na 99,99% vyjezd SC a je jedno na jake trati a za jakychkoli podminek, jako treba Kimi v Rakousku. Mas rechte, ze od Bianchiho v tomto hodne pritvrdili, ale na muj vkus je toho az moc, treba vyjezd SC v Rakousku, co Magnusen skoncil 100 metru od trate a za minutu mohl byt jeho monopost bezpecne odklizen.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        Máš naprostou pravdu. Já to bral spíš tak, že ta pravidla existovala odjakživa, ale od Julesovi nehody to kolikrát hodně tahají za vlasy. Na druhou stranu to tak chtějí i sami stáje a promotér. SC dokáže pomíchat startovní pole, tak není divu, že ho v době vlády Mercedesu povolávají častěji, než by se možná slušelo.
                        Avšak teď si tak vybavuji, že v pár závodech z posledních let, kdy se bojovalo na trati kolo na kolo v posledních kolech SC nevyjížděl. Tak ono to možná bude i kvůli dramatičnosti. Ale to samozřejmě nikdo neřekne, protože by to dost znevážilo institut FIA. 04

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          46.135.23.XXX
                          Jak jde čas, tak se mění zvyklosti v F1. A také názory fans. To, co jsme brali za standard v době, kdy jsme se o F1 začali zajímat, se změnilo a nelze srovnávat. Jen se smířit s tím, co platí v současnosti. Já jsem sledoval F1 v době, kdy SC neexistoval a závodilo se i při odstraňování smrtelných nehod. A tak nevím, zda tehdà byli piloti více svēpråvnými. Ono je to těžké určit správnou míru a zodpovídat si za to, když pak příjde průšvih v podobě Bianchiho nehody. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Mokrý závod vyhlašuje ředitel závodu po obdržení informací od traťových komisařů, respektive posádky SC po obhlídce trati. Ono se k tomu vztahuje spousta dalších detailů, jako je třeba více zaváděcích kol, aby byl bezpečnější start z roštu, případně se vyhlásí start za SC.
      Co se týká pneumatik, ty si týmy musí určit před výjezdem z boxů do formovacího kola, kdy potom stojí cca 30 minut na startovním roštu a probíhá tam předstartovní příprava. Kdyby tam chtěl někdo dát slicky, poruší tím pravidla parc fermé.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        86.49.247.XXX
        A neni to nahodou tak, ze kdyz je zavod vyhlasen jako mokry, tak na startu slicky pouzit nemuzes, ikdyby jsi chtel ored vyjezdem z boxu do formovaciho kola a musis to pripadne resit jako Haas, ktery do boxu zajel pri zavadecim kole a nebo ostatni proste po startu pri nejblizsi mozne prilezitosti?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Použít je můžeš. Ale jak jsem psal, tohle rozhodnutí musíš udělat cca 35 minut před startem. Pokud by se mezitím rozpršelo, tak bys musel měnit až po zaváděcím kole, tak jak to udělal Haas.
          Teoreticky by se to dalo risknout s tím, že by třeba přišla nějaká slota a ředitel závodu by povolil všem přezout v intermediátek na mokré, tak by se potom ta riskující stáj mohla svézt s ostatními a přezout také. Jinak by měli smůlu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            86.49.247.XXX
            Vis to jiste? Ja mel za to, ze kdyz je zavod vyhlasen jako mokry, tak si muzes na start vybrat pouze mezi mokrymi a intermedialy.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Povinnost mokrých gum je pouze v případě startu za SC. Ale jdu na to kouknout, přeci jen už nějaký pátek nemám platnou licenci. Navíc F1 má některá pravidla specifická, takže to raději ověřím. 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                Duncan66

                86.49.247.XXX
                Diky. Vim ze jde o nepodstatnou drobnost, ale jestli vis kde to najit a rychle, tak bych ti byl presto vdecny, kdyby jsi to potvrdil, jak to je. 13

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Heleď, tak je to docela šalamounské. Pokud se nestartuje za SC, tak není povinnost mít mokré pneumatiky. Jenže, každá stáj musí povinně použít v trénincích sady, které potom může použít v závodě. Pokud jsou tréninky suché, ředitel závodu vydá výjimku, ale s těmi gumami potom musí absolvovat zaváděcí kolo, jinak by je nemohli použít v závodě.
                  Takže skutečně to není nutné, ale pokud tak neučíníš a rozprší se během závodu, teoreticky bys nemohl ty pneumatiky použít bez penalizace.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    Duncan66

                    86.49.247.XXX
                    hehe, to je opravdu zajimave pojate. Kazdopadne diky. 01

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      90.176.154.XXX
                      Rádo se stalo. Samotného mě to zajímalo. 04 Je pravda, že ofiko pod FIA jsem jezdil jen motokáry a tam je to dost jednoduché. Gumy na sucho jsou jedny na kvaldu a finálové jízdy. Když se rozprší, ředitel závodu vydá povolení použít předepsané mokré gumy a přehodíš to. 04 Je tam pak docela hoňka kolem otečení sání, změna geometrie a převodu, výměna trisek v karburátoru a výměna hledí na přilbě. 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Nezáleží na SC, ale na tom zda je závod vyhlášený jako mokrý. Občas i F1 dostane koule a udělá pevný start i na vodě.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama