DISKUZE K ČLÁNKU GP MAĎARSKA: Hamilton na pohodu, ujal se vedení v klasifikaci
Řízením pandemie si maďarská Grand Prix okusila také jednou pocit figurovat v úvodních závodech šampionátu. Ovšem podle toho, co se dělo na trati, to spíš vypadalo na silně pokročilý status. Neboť poměr sil se nijak výrazně nezměnil.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP MAĎARSKA: Hamilton na pohodu, ujal se vedení v klasifikaci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Miroslav D.
19:32 19.07.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
Miroslav D.
01:43 20.07.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
18:42 19.07.2020 90.176.154.XXXSvobodu nedostanou. Respektování pravidel stanovených sportovním řádem FIA, kdy na jejich dodržování dohlíží ředitel závody, jury a komisaři, je jednou z nedílných podmínek licence soutěžícího a jezdecké licence.
Apropo, kdyby to byla hovadina, stáje se proti tomu postaví a rychle to z regulí zmizí. Ale zrovna mokrý závod je něco, co je naprosto typické napříč všemi okruhovými kategoriemi. Takže bych ani nečekal, že by to někoho vzrušovalo.-
Duncan66
18:49 19.07.2020 86.49.247.XXXRespektovani pravidel chapu, o tom se vubec nebavim. Jenom vedu polemiku nad tim, zda se i v F1, co ma byt pro zkusene mazaky a ostrilene piloty. nechovaji jako k desetiletym chlapeckum na motokarach. Jednoduse mi prijde, ze vedeni zavodu se posledni roky cim dal vice chova k pilotum jako k nesvepravnym lidem s IQ tykve a zda takovy pristup ma vice pozitiv nez negativ. Nejvice viditelne je to vysilani SC pri sebemensi drobnosti na trati a nebo dokonce i radu desitek metru mimo trat....
Dokazu to pochopit, kdyz se divam napr. na F3, kde jsou mladi kluci, nezridka prvni sezonu ve formuli, ale v F1 bych proste ocekaval, ze dospeli lide dostanou duveru v to, ze budou chapat vyznam zlutych, pripadne dvojtych zlutych vlajek a pokud ne, tak je za to prisne trestat, ale netrestat aktualnim pristupem prerusovani zavodu kvuli kazde prkotine samotny sport jako takovy.-
jon
19:30 19.07.2020 90.176.154.XXXOno tomu tak bylo vždy, ale je pravda, že od Suzuky 2014 je kolem té vody více "naděláno v gatích" ze strany FIA. Do té doby bylo normální, že se v jakékoli discipíně "topilo" i pod žlutými a zpomalilo se až u nehody, respektive pod plným se to prostě jen objelo. Na to bohužel dojel i Jules, který se snažil nahnat čas tam, kde to nebylo vhodné ...
Proto teď FIA jedná hodně opatrně a vyhlašuje ty starty na mokru za SC a podobně.-
Duncan66
19:57 19.07.2020 86.49.247.XXXNo koukal jsem ted ve vyluce na starsi zavody a vzdycky to tak opravdu nebylo. Drive a neni zase tolik let zpatky bylo napr. bezne, ze auto odstavene na cilovce u boxove zidky neznamenalo vyjezd SC, zvlast, kdyz do konce chybelo napr. 20% kol, dneska je to na 99,99% vyjezd SC a je jedno na jake trati a za jakychkoli podminek, jako treba Kimi v Rakousku. Mas rechte, ze od Bianchiho v tomto hodne pritvrdili, ale na muj vkus je toho az moc, treba vyjezd SC v Rakousku, co Magnusen skoncil 100 metru od trate a za minutu mohl byt jeho monopost bezpecne odklizen.-
jon
23:44 19.07.2020 90.176.154.XXXMáš naprostou pravdu. Já to bral spíš tak, že ta pravidla existovala odjakživa, ale od Julesovi nehody to kolikrát hodně tahají za vlasy. Na druhou stranu to tak chtějí i sami stáje a promotér. SC dokáže pomíchat startovní pole, tak není divu, že ho v době vlády Mercedesu povolávají častěji, než by se možná slušelo.
Avšak teď si tak vybavuji, že v pár závodech z posledních let, kdy se bojovalo na trati kolo na kolo v posledních kolech SC nevyjížděl. Tak ono to možná bude i kvůli dramatičnosti. Ale to samozřejmě nikdo neřekne, protože by to dost znevážilo institut FIA.-
odin
16:17 24.07.2020 46.135.23.XXXJak jde čas, tak se mění zvyklosti v F1. A také názory fans. To, co jsme brali za standard v době, kdy jsme se o F1 začali zajímat, se změnilo a nelze srovnávat. Jen se smířit s tím, co platí v současnosti. Já jsem sledoval F1 v době, kdy SC neexistoval a závodilo se i při odstraňování smrtelných nehod. A tak nevím, zda tehdà byli piloti více svēpråvnými. Ono je to těžké určit správnou míru a zodpovídat si za to, když pak příjde průšvih v podobě Bianchiho nehody.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
18:22 19.07.2020 90.176.154.XXXMokrý závod vyhlašuje ředitel závodu po obdržení informací od traťových komisařů, respektive posádky SC po obhlídce trati. Ono se k tomu vztahuje spousta dalších detailů, jako je třeba více zaváděcích kol, aby byl bezpečnější start z roštu, případně se vyhlásí start za SC.
Co se týká pneumatik, ty si týmy musí určit před výjezdem z boxů do formovacího kola, kdy potom stojí cca 30 minut na startovním roštu a probíhá tam předstartovní příprava. Kdyby tam chtěl někdo dát slicky, poruší tím pravidla parc fermé.-
Duncan66
18:25 19.07.2020 86.49.247.XXXA neni to nahodou tak, ze kdyz je zavod vyhlasen jako mokry, tak na startu slicky pouzit nemuzes, ikdyby jsi chtel ored vyjezdem z boxu do formovaciho kola a musis to pripadne resit jako Haas, ktery do boxu zajel pri zavadecim kole a nebo ostatni proste po startu pri nejblizsi mozne prilezitosti?-
jon
18:31 19.07.2020 90.176.154.XXXPoužít je můžeš. Ale jak jsem psal, tohle rozhodnutí musíš udělat cca 35 minut před startem. Pokud by se mezitím rozpršelo, tak bys musel měnit až po zaváděcím kole, tak jak to udělal Haas.
Teoreticky by se to dalo risknout s tím, že by třeba přišla nějaká slota a ředitel závodu by povolil všem přezout v intermediátek na mokré, tak by se potom ta riskující stáj mohla svézt s ostatními a přezout také. Jinak by měli smůlu.-
-
-
-
jon
19:36 19.07.2020 90.176.154.XXXHeleď, tak je to docela šalamounské. Pokud se nestartuje za SC, tak není povinnost mít mokré pneumatiky. Jenže, každá stáj musí povinně použít v trénincích sady, které potom může použít v závodě. Pokud jsou tréninky suché, ředitel závodu vydá výjimku, ale s těmi gumami potom musí absolvovat zaváděcí kolo, jinak by je nemohli použít v závodě.
Takže skutečně to není nutné, ale pokud tak neučíníš a rozprší se během závodu, teoreticky bys nemohl ty pneumatiky použít bez penalizace.-
-
jon
00:14 20.07.2020 90.176.154.XXXRádo se stalo. Samotného mě to zajímalo. Je pravda, že ofiko pod FIA jsem jezdil jen motokáry a tam je to dost jednoduché. Gumy na sucho jsou jedny na kvaldu a finálové jízdy. Když se rozprší, ředitel závodu vydá povolení použít předepsané mokré gumy a přehodíš to. Je tam pak docela hoňka kolem otečení sání, změna geometrie a převodu, výměna trisek v karburátoru a výměna hledí na přilbě.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek