DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton by do Ferrari chodit neměl, byl by tam číslo dva, tvrdí Ecclestone
Bernie Ecclestone opět rozčeřil vody Podle devětaosmdesátiletého Brita by Lewis Hamilton do Ferrari přestupovat neměl. Prý by tam byl pilotem číslo dva.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton by do Ferrari chodit neměl, byl by tam číslo dva, tvrdí Ecclestone
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» daaviid23
(Hlasoval 1 člověk)
12.04.2020 11:39
Přesně tak, brát Lewise jinak než jako jedničku?… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Fanda.LH
10:09 13.04.2020 83.240.60.XXXJá si myslím, že by to bylo hezké zakončení kariéry... A že moc ztratit nemůže... I kdyby ho Charles vypráskal, tak to už se stalo nejednomu šampionovi, že dostal vedle sebe mladou hvězdu a ukázalo se, že je čas končit...
Na druhou stranu si nemyslím, že by se to nutně muselo stát... Přestup by stál opravdu hodně peněz a Ferrari by je nevyložili na to, aby je pak svým přístupem házeli do kanálu... Za mě by to bylo zajímavé a prospěšné pro všechny strany... -
odin
08:39 12.04.2020 77.240.103.XXXI když Hamíka považuji za lepšího pilota, než je Vettel, musím uznat, že na Bernieho názoru "něco je". V F1 je to samé politikaření (které tam mimichodem zatahoval sám velký Bernie) a v dnešní době piloti jezdí vlastně "naslepo". Tým má veškeré informace o dění na trati a také tým určuje, jak se bude závod vyvíjet pro oba jeho piloty, (počínaje strategií a poslední matičkou ve voze konče). Bez stoprocentní podpory týmu, se dnes i v nedávné minulosti, tituly nezískávají. Naposledy se jakž takž závodilo o titul uvnitř týmu za dob Prosta a Senny. A tak mne napadá, zda Ecclestone přeci jen nevidí do dění v F1 trochu více, než mnozí zdejší odborníci z řad diskutujících, kteří tvrdošíjně popírají podivnosti v rámci týmových režií!?
Jenom teď mluví Bernie jinak, než mluvil, když mu F1 "patřila".-
Situs
10:01 12.04.2020 88.102.38.XXXJá to vidím tak že kdyby Ham do Ferrari k Leclercovi šel, tak rozhodně ne jako dvojka. Přestup Hama do Ferrari dává smysl jen tehdy pokud by on měl zájem tam jít a pokud by cítil zájem že ho tam chtěj jako lídra. Pokud budou chtít vsadit na Leclerca, o Hamiltona nebudou mít zájem. Já si nedovedu představit že by se to stalo.-
-
odin
16:24 12.04.2020 77.240.103.XXXSitusův názor je logický a já o tom nemíním polemizovat. (Prakticky to vidím podobně). Ale já psal o něčem jiném. O politikaření v celé F1, které prorostlo dovnitř týmů. O podrazech "svých" lidí...
Trošku si zašpekuluji. Co když je to s Wolffem u Merglu všelijaké, priority koncernu se změnily a Hamilton to tuší? Změna pravidel je na dohled a může se stát, že Mercedes už do F1 nebude cpát tak obrovské peníze, aby i po změně držel dominanci. Pak tu zbývají Ferrari a RedBull (dva týmy s nejvyššími rozpočty a s velkou pravděpodobností budoucí vítězové). Je tak nemožné, si umět představit, že Lewis to přeci jenom zkusí u rudých? Myslíte si například, že Alonso šel v 2007, jakožto úřadující mistr světa do McLarenu dělat dvojku Hamiltonovi? Nebo že mu slíbili hory doly i s horákama a také s dolákama? Ale pak skutek utek, protože Hamík byl pro ně atraktivnější a perspektivnější? Já jsem přesvědčen o druhé variantě. A o tom Ecclestone mluví. Klidně by se něco podobného mohlo stát i Hamovi, když by se nechal zlákat.-
-
odin
22:09 12.04.2020 77.240.103.XXXNeber moje spekulace zas tak vážně. Jen jsem si "vymyslel" důvody proč a jak, by se mohl Lewis ocitnout u Ferrari. (Po pravdě, nevěřím tomu a oba vaše (tvůj i Situsův) názory beru jako reálnější). Jde mi o to, co se děje pak...
Že i top pilota může tým degradovat na přisluhovače a on s tím může, jen velmi těžko něco dělat. Proto že je závislý na informacích týmu během závodů. Že když má tým dva rovnocenné piloty, záleží na tom, zda jim dá příležitost ukázat, kdo je z nich v té či oné sezóně lepším, nebo zda si zvolí jednoho a toho nesmyslně protěžuje na úkor druhého. A podobně.
Vím, že dát oběma rovnocenné šance a ohlídat, aby nedocházelo k unfair rivalitě mezi nimi, není jednoduché a může to vést k "válce" mezi oběma a třeba i k rozkladu týmu. Ale pro nás fanoušky jsou takové sezóny nezapomenutelné. A každý normální fanda Formule 1 dříve, či později tyto věci ocení. Pokrytci bohužel budou stále plácat ty své nesmysly. (Ecclestone by nenaznačoval něco, co neexistovalo a neexistuje, ne?) A právě těmto pokrytcům byl můj koment určen. Ať se v tom každý najde...-
daaviid23
11:10 13.04.2020 91.245.26.XXXNeboj, pořád si myslím, že se to pravděpodobně nestane.
Nicméně jsem přehodnotil říkat to, že se to stát nemůže.
Jinak k Tvojí myšlence. Nepochybně se to děje. Na druhou stranu rád vytáhnu loňský souboj Leclerk vs Vettel (teda relativně rád jako fanoušek Seba ). Já tvrdím, že pokud je někdo dlouhodobě lepší, tak se to projeví. Tým dlouhodobě nebude zvýhodňovat slabšího. Respektive může ale bude těžce sám proti sobě.
Vím, že narážíš na situaci Kimiho ale tam bych přidal ještě jeden postřeh. Ono taky záleží na reakci upozaděného. Jsou piloti, kteří na režii nepřistoupí ani když na ni kývnou před závodem ( že jo Sebe ) a někteří příjmou svojí roli (asi) relativně ochotně. A ono pak při ukázce ochoty nastává jaksi trvalejší rozdělení roli mnohem snadněji řekl bych.-
-
-
Ferda
13:39 13.04.2020 46.47.176.XXXAno je to pravda a taky přiznávám jak moc mě Leclerc ve Ferrari překvapil.
Ale taky mě svou nemohoucností překvapil Vettel. Hloupé chyby dělal i loni a nejvíce mě překvapilo, že si ho dává Leclerc i v kvaldách ve kterých byl vždy Vettel hodně silný.
-
-
-
odin
12:43 13.04.2020 77.240.103.XXXJo, tvoje postřehy ohledně Kimiho beru. Je fakt, že Kimi nijak zásadně proti týmu nešel. Stačí si vždy připomenout jeho prohlášení po závodech, kdy ani on nebyl spokojen s tím, co s ním tým provedl a porovnat to s prohlášeními Leclerka.
Víš, já nemám problém s TR jako takovou. Je mi jasné, že k úspěchu patří a týmy, které ji zásadně nechtějí využívat se připraví o jednu z výhod. Na druhou stranu mám rád závodění i uvnitř týmu a v dnešních dobách dominance, je to jediná možnost alespoň nějakého "napětí" při závodech. Tak se mi líbí model "do půlky sezóny nechat závodit a po půlce jet na lepšího". A to je věc, která se u Ferrari už dlouhou dobu neděje.
Navíc, já věřím, že mnohé "dvojky" nejsou tak špatné, jak se dělají a jak napovídají jejich výsledky zkreslené týmovou režií. Nevím, zda jsi zažil sezónu 1994. Williams jel beze všech pochybností na Sennu a Hill byl jenom ten, který mu měl krýt záda. Senna se ale zabil a nakonec Hill bojoval o titul do posledního závodu. (Je fakt, že tato sezóna byla velmi podivná a nechá se zpochybňovat ledascos, ale jako příklad toho, co mám na mysli to vyhoví). Mně vadí názory, že dvojky si své postavení zaslouží, protože jsou horšími. Ne vždy tomu tak opravdu je.-
daaviid23
13:12 13.04.2020 91.245.26.XXXJet do půlky nestraně a pak vybrat jedničku, to je asi nejlepší možný realistický scénář, to se myslím shodne většina.
Ono je to ale obecně fakt těžké. Oni ani sami piloti dost často nechtějí jít do takového vnitrotýmového souboje. On třeba takový Lewis má sice líbivé řeči o tom, jak by klidně vyzval kohokoliv ale na druhou stranu si chválí Bottase (jaký to rozdíl oproti jeho chování k Rosberkovi, který mu jinak okopával paty).
Jinak si myslím, že lidem obecně chybí respekt. Dvojky v top týmech jsou pořád jedni z nejlepších. Takové ty kecy jak jsou to odepsaní nýmandi, to mě pěkně štve. Z poslední doby je dobrý příklad Massa. Svého času byl kousíček od titulu a to v přímé konkurenci mimo jiné i současné super star Lewise. V druhé části kariéry byl sice ve stínu jiných ale i tak si zasloužil svůj respekt. Vlastně i ten Kimi sklízel přehnanou kritiku.-
odin
14:18 13.04.2020 77.240.103.XXXNo právě. Proto jsem psal o politikaření. Líbivých keců šampiónů jsem četl spousty a ne jen od Lewise. A když jsi narazil na Rosberga, tak když Lewis přestupoval k Merglu, také jsem četl kecy o tom, jací jsou s Rosbergem kámoši už od dob, kdy spolu závodili v nižších sériích... Docela rychle se jejich kámošství rozplynulo
Mnozí šampióni si dokonce nárokovali pozici jedničky do smluv.
S druhým odstavcem naprostý souhlas. Dodám snad jen, že občas záleží na úhlu pohledu na situace a dění. A který z názorů "zvítězí".
Massa je výborný příklad a ne jenom když bojoval s Lewisem o titul. On také s Lewisem bojoval (jak já říkám) o šestá místa a často spolu v těchto bojích kolidovali. Pro mne je to dost indícií k tomu, abych se mohl domnívat, že šlo o výborného pilota. Bohužel měl smůlu a po úrazu už nebyl tím Massou. A vidíš před úrazem ještě dokázal pomoci Kimimu k titulu. Věř, že jako fanoušek Kimiho jsem Massovi o rok později móóóc přál, aby titul získal on. -
Situs
08:43 14.04.2020 88.102.38.XXXOtázkou je ještě co se myslí tím jet první polovinu nestranně, protože i nestrannost musí mít svá pravidla a určit kdo za jakých okolností pojede do boxů jako první se prostě musí a bude to rozhodovat. Ale je jasné jak je to myšleno, prostě nepreferovat jezdce ale momentální postavení a výkon, někdy to ale není sranda. Já jsem samo pro.-
odin
20:03 14.04.2020 77.240.103.XXXAno i nestrannost musí mít pravidla a v minulosti také týmy, které se snažily dávat svým pilotům volnost závodění, nějaká vnitrotýmová pravidla určovaly. Problém nastává, když jeden z pilotů tato pravidla přestane respektovat a tým není schopen, nebo ochoten tohoto pilota za to postihnout. (Možná víš na co narážím).
Já nechci vymýšlet co a jak by měly týmy nastavovat, ale je jasné, že např. tebou zmíněné pitstopy jsou v současném systému výhodnější pro toho, kdo zajíždí první. Pokud má dostatečný "náskok" , aby se nedostal do provozu na tratích, kde není snadné předjet. Jel bych zkrátka na lépe postaveného pilota v každém závodě. To znamená, na lepšího kvalifikanta. A nebo dvě garáže, které mezi sebou bojují (což nejspíše do jisté míry bylo za dob Rosberga u Merglu. Alespoň soudě podle toho, že piloti měli problémy se sdílením dat). Ale fakt bych to nechal na týmech, jaká pravidla nastaví.
Podle mne to normální fanoušek pozná, zda se jede na jediného pilota, nebo zda oba mezi sebou mohou závodit. Ale souhlasím s tebou, že to není sranda (jen dodám, že nikoliv "někdy", nýbrž vždycky). A k takovým krokům se odhodlávají jen opravdu sebevědomé týmy. Což jsem například u Ferrari moc často nezaregistrovával a to F1 sleduji bezmála 50 let. (Na to, že si nárokují a inkasují každou sezónu zvláštní odměny za jakýsi pochybný přínos F1, tak toho moc nepřinášejí, když nemají ani koule na to odjet část sezóny bez TR).
-
-
-
-
Alfred
13:07 13.04.2020 81.92.249.XXXTak ona podpora týmu samozřejmě udělá své, né že ne....ovšem nevím jestli zrovna Hamilton to měl v Mercedesu takové jak třeba Alonso u Renaultu a Ferrari, Vettel u RBR a později u Ferrari, nebo Schumacher u Benetonnu a Ferrari. Ano, loni měl k tomu Hamilton nejblíže, kdy Bottas musel dělat to, co se očekávalo od týmových dvojek ve výše zmíněných případech. Ovšem předtím s Buttonem a hlavně s Rosbergem to zase nevypadalo tak, že přes pozici týmové jedničky týmu nejede vlak. I toho Bottase pustil před sebe v Maďarsku v poslední zatáčce posledního kola a to tehdy ani nevedl průběžně šampionát. Dokonce si vzpomínám na Monzu 2008, nebo spíš 2009, kdy se ještě tankovalo a díky množství paliva tehdy dostal výhodnější strategii Kovalainen. Tím nechci tedy zrovna tvrdit že Hamilton nebyl týmovou jedničkou, jen to, že ta podpora nebyla bezmezná. To že Ferrari teď "patří" Leclercovi je ostatně taky chyba právě Vettela - vzpomínám si jak i Binotto stále tvrdil, že dokud nato dojde, tak výhodnější týmové rozhodnutí padne ve Vettelův prospěch, protože je zkušenější i když si už tehdy vedl lépe Leclerc. Tak jestli chtěl Bernie tvrdit že si má Vettel hledat tým s takovou podporou týmové jedničky, tak to snad ani nenajde, protože vyjma Ferrari takovou stěží někde najde ... jestli tedy chce jezdit v top týmu.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek