DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari

Opravdu málo chybělo Lewisu Hamiltonovi k tomu, aby se zařadil mezi Michaela Schumachera a Juana Manuela Fangia. Dopadlo to podle předpokladů a i když Brit oslavil titul "jen" z druhého místa, určitě ho kratičká trpkost záhy přešla.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 180, poslední 14.11.2019 09:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 03.11.2019 22:50
Myslím si, že Max je velmi dobrý pilot, ale chová… »
» HellHogr (Hlasovalo 7 lidí) 03.11.2019 22:47
? Si sledoval jiný závod, když Leclerc si držel… »
» Kaša (Hlasovalo 6 lidí) 04.11.2019 11:13
Nechceš jít člověče trollit na jiný server. Za… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • jon

                    jon

                    90.176.154.XXX
                    Máš pravdu, že týmoví stratégové mají v ruce jezdcovu strategii, kterou případně doupravují podle vývoje závodu. Nicméně jezdec se k té strategii má možnost vyjadřovat - viz Vettel (zkusme to jinak) nebo Lewis (věčně pneu v kélu, ale jede s nimi top 5 časy - to je ale jedna z jeho psychologických her, proto na Lewisovu strategii každý reaguje, až když skutečně zajede do boxů 04). LeClerc se ještě musí hodně učit a logicky nemůže mít stejné zkušenosti jako někdo, kdo už kroutí 12-tou sezónu. Toho si byl moc dobře vědom a proto po závodě v Mexiku řekl to, co řekl.
                    - Mohlo Ferrari s jeho strategií lépe naložit? Zcela určitě ano.
                    - Udělali to záměrně? Tady bych hodně opatrný soudit. Zahodit vítězství jen proto, aby se Vettel dostal před týmovou dvojku by bylo hodně za hranu. Především pak v situaci, kdy už byly oba tituly v pejru. Není to sice první případ, kdy došlo u Ferrari ke kontroverzi, ale situace z Ruska podle mě dala jasnou odpověď, že Binotto prostě nezvládá své piloty a neumí si to tam nastavit tak, aby to vše šlapalo v zájmu Ferrari.
                    - Mohl jet LeClerc lépe ve druhém stintu a více komunikovat s inženýry? Určitě ano.

                    Nikde jsem nepsal, že za vše může LeClerc. Ale na očekávání, která jsou na pilota špičkové stáje kladena, v podstatě selhal na celé čáře. Něco se trochu zlomilo v jeho neprospěch a v tu chvíli nepřekročil stín stájové dvojky, bohužel. Ale jak ho sleduji, i z tohoto si vezme poučení a dá si na to pozor. Stejně jako se poučil s Maxem, že je zbytečné mu uhýbat, protože Max ho v příštím závodě klidně torpéduje, pokud se v takové situaci objeví. V podstatě závodem v Suzuce jsem LeClercovi přišel na chuť. Ten manévr po startu byl na hraně, ale já viděl stejnou "korekci" smýknutí jako u Maxe v Rakousku. Logikou Maxe řečeno - byla Maxova chyba, že si nepohlídal, kde má LeClerc kola, aby to nedostal do bočnice. 04

                    S těmi piloty si dovolím nesouhlasit. Je jasné, že ani Lewis, Max nebo LeClerc z lejna bič neudělají, ale pokud se závodí v desetinách, jsou to jedni z rozdílových pilotů. 04

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      S tím, co jsi napsal nemám prakticky žádný problém. Tedy až na nějaký ten detail, kde se lišíme ve vnímání situací.
                      Např. ty píšeš, že Leclerk mohl lépe komunikovat s inženýry a vyjadřovat se ke strategii viz Vettel, neby Hamík. Jak se měl prosím tě vyjadřovat během svého druhého stintu ke strategii??? To jako měl hlásit "zkusme to jinak" (viz. Vettel), nebo pneu v kélu a dojet s nimi až do cíle (viz Hamík)? Oba dobře víme, že to nebylo možné, neb dostal na druhý stint opět žlutou sadu a všem bylo jasné, že nic jinak zkoušet nepůjde a ani dojet s těmito pneumatikami do cíle nebude možné, protože by porušil pravidla. Já si zkrátka stojím za tím, že Leclerka tým tímto tahem odstavil od jakékoliv alternativy, včetně oasobní iniciativy. Každému bylo jasné, co musí následovat. Leclerk musel udělat jediné. Zajet co nejoptimálněji druhý stint a spolehnout se na tým, že mu naplánují správně pitstop a také, že ho bezchybně provedou. Což se bohužel nestalo. Já vnímám větší porci pochybení, nebo zavinění na straně týmu. Ty to vidíš u Leclerka. V tom se bohužel neshodneme.
                      A co se týče pilotů, tak tam mám též výhrady.
                      Leclerk ani Max zatím to co píšeš nedokázali. Alespoň ne v boji o titul. Že jsu oba rychlí, je fakt. Ale druhý fakt je, že do soubojů chodí bezohledně a velmi často to končí kolizí. Tak se tituly nezískávají. Tyhle dva, zatím, jako rozdílové piloty nevnímám. Tak zbývá Lewis. A v jeho případě je zase na vině dominantní technika se kterou nemusel závodit v desetinkách. Možná jeho první a především druhá sezóna by ti mohla dát za pravdu. Ono se totiž výkonnost pilotů většinou posuzuje podle jejich výsledků a ty jsou zase jednoznačně závislé na výkonnosti aut, tedy techniky. Však takový Vettel dokud jezdil v dominantním autě, tedy nemusel z auta dostávat více, než v něm bylo, jezdil velmi spolehlivě, rychle a byl taktéž považován za rozdílového TOP pilota. V momentě, kdy musel mnohem častěji jet hranu i v soubojích s lepším středem, aby se třebas prokousal výše po chybě své, nebo týmové, začal kupit spousty chyb a jeho gloriola padla. Když vzpomenu na Hama, jak urputně bojoval s Masssou o šestá místa a mnohdy také končil v kolizi, tak mám též pochybnosti. Ale můžeme doufat, že už je zkušenější, jenže zase bych ho musel vidět v nedominantním autě, abych s tebou mohl souhlasit... 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        Ad LeClerc v Mexiku. Já Tebou uváděné nepopírám. Ten podělaný druhý pitstop v podstatě pohřbil jeho naděje. Zároveň i nutnost brzkého pitstopu. Pochybuji, že plán A byla volba žlutá-žlutá-bílá. Na poslední stint měla být červená, jenže jim do toho hodila vidle strategie RB a trápení LeClerca ve druhém stintu. Jestli mu to nefungovalo tak, jak se očekávalo, je to chyba nastavení, což si ladí pilot v trénincích. Opět to poukazuje na nezkušenost, ne že by byl poleno.

                        Ad rozdíloví piloti. Rychlost je něco, co v sobě pilot má nebo ne. Zkušenost získá časem každý. Stačí se podívat třeba i na Lewise. Ten byl ze začátku také horká hlava a dnes je tam, kde je. Když vedle něj jel v roce 2008 Kovalainen, ten moc hloupých chyb nedělal. Jenže byl také zoufale pomalý. Což se s ním táhlo celou kariéru. Ale jen o té rychlosti to také není, přesně jak píšeš. Však jsme toto probrali už hodněkrát. Komplexnost pilota musí být po všech stránkách. A oba mlaďoši se ještě musí zdokonalit v hodně věcech.

                        Ad bezohlednost v soubojích obou jmenovaných. Co se týká Maxe, tam je to jasné. Nikdy si nebral rukavičky a do soubojů chodí hodně za hranou. Jak trefně uvedl Lewis, musí se mu nechat hodně místa, jinak se s ním do zatáčky nikdo nevejde. Jenže zrovna v případě Lewise je to dvousečné, protože on (stejně jako třeba i Vettel) je typ pilota, který ty lokty má také, jen je používá chytřeji a ví, kdy si může dovolit kontakt. Překvapilo mě, jak vyzrále k soubojům (do Rakouska) přistupoval LeClerc. I ten jeho souboj s Lewisem v Monze byl parádní. Lewis se mohl kdykoli stáhnout, to předjetí venkem bylo hodně optimistické. Že to Lewis zkoušel až na hranu, to od něj bylo očekávané a LeClerc to tam chladnokrevně přivřel. Jestli jsi tou jeho kolizí narážel na Japonsko, tam to byla jasná odveta za to Rakousko. Nebudu obhajovat důsledky, ale na onboard záznamu je zřejmé, že se mu pořád smýkaly gumy, které se ještě nestihly zahřát. Mohl samozřejmě ubrat, ale naprosto chápu, proč se mu s Maxem na vnějšku tato varianta nechtěla řešit. Jen mě štve FIA s tím, že torpédo od Maxe je OK a když někdo odmítne korigovat smyk ubráním plynu a udělá korekci volantem, je z toho hned faul. Princip obou těch manévrů byl stejný a měl i stejný záměr. LeClerc v Rakousku ustoupil, Max měl v Japonsku stejnou možnost. Pokud je někdo bezohledný v soubojích, je to Max. LeClerc jen přistoupil na jeho hru a dává mu ochutnat vlastní polívčičky. A já mu držím palce, ať dává nadále. Max to potřebuje jak prase drbání. 04

                        Ad Lewis x Massa. To byla sezóna, kdy se tak nějak oba ventilovali za rok 2008. Massa byl po zranění za očekáváním a Lewis zažíval nejhorší formu díky vyrovnanému vztahu se stárnoucí popovou hvězdou. A když se tak pořád potkávali, tak si to kluci prostě pokaždé užili i s lítajícím karbonem. Ale sám moc dobře vím, že to šlo hlavně z Lewise, Massa mu to začal pouze oplácet. Stejně jako LeClerc nyní Maxovi. Pěkně se nám ten kruh uzavírá. 12

                        Teď jen doufám, že LeClerc se tím neodsoudí ke kariéře Massy, to bych mu nepřál. Teda ne, že by ji měl Massa tak špatnou, ale to Maďarsko 2009 byl opravdu blbý osudový moment a od té doby už to nebyl nikdy on a bylo to trápení.

                        Pokud jde o Lewise, myslím, že nám v roce 2017 a 2018 ukázal, že je právem považován za nejlepšího jezdce současnosti. Nejen díky úspěchům, ale v jeho aktuální formě je opravdu hodně těžké ho porazit. Ale rád bych ho před koncem kariéry viděl vedle jednoho z těch mlaďochů. A po pravdě, asi radši vedle Maxe. Když si byl mladej tuhle tak jistý, že by každému nadělil minimálně dvě desetiny, tak bych to moc rád viděl na vlastní oči. Letos by si určitě poradil s Vettelem a Bottasem. Ale u LeClerca, Lewise si nejsem zrovna jistý. Zatím má díky svým "úžasným" nedělím problém s Albonem. 04

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          11 Hezky jsi to shrnul. Sám bych to lépe nenapsal. Jsem rád, že jsme si vyjasnili, ani ne tak názory, ale vnímání situací. S tím, co jsi teď napsal se stotožňuji a to ve všem.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Přesně tak, Bottas reagoval na Maxe který byl HNED za ním, pokryl jeho pokus o undercut jinak by se v dalším kole před něj dostal. Kluci možná nechápou princip někoho pokrývat 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Ale no tak. 12¨
              V Mexiku byla 3,6s pohodička a Ferrari to mělo nechat plavat a 3s je v USA HNED a Mercedes to udělal jedině správně? Já chápu princip pokrývání, ale nevěděl jsem, že těch 0,6s je ten kritický zlom. 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                V Mexiku vyjel Leclerc před Albonem s náskokem přes 8s, když v US vyjel Bottas před Maxem tak měl náskok asi 2s. V Mexiku šlo totiž o ten souboj Albona se Sainzem který jsi nějak přehlédl 12 Ale Odin ti toho píše k těm rozdílům víc, možná by jsi je mohl vnímat a ne jen útočit na Leclerca jak to nezvládl. Však to že dvouzastávka v Mexiku moc dobře nefungovala nebylo vidět jen na Leclercovi, byla to chyba a i Binotto řekl že se rozhodli na základě špatného předpokladu 03 Ferrari mohlo reagovat na dění na trati, mohli jejich dvouzastávkovou strategii změnit na jednozastávkovou když viděli že pneu drží lépe než mysleli, nebo alespoň nemuseli otevřít karty a dát Leclercovi stejnou pneu aby všem bylo jasné že musejí ještě do boxů. Mohli využít souboje Albona se Sainzem, no místo otevřených možností s Leclercem jen vyložili karty a ještě to pak zazdili nepovedenou zastávkou. Mercedes v oproti tomu v US chtěl jet na jednu zastávku, jenže dokázal reagovat když bylo potřeba. Začali tam postupně vidět že dvouzastávková strategie může fungovat a pak reakce na Maxe který se stal přímou hrozbou byla správná věc. Rozdíly mezi US a Mex jsou prostě patrné, jak v pneumatikách, tak v okolnostech.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Já na něj neútočím. On sám po závodě přiznal, že ten prostřední stint stál za prd. Binotto potvrdil, že prostě špatně odhadli lepšící se degradaci. To nepopřel ani LeClerc, který dále přiznal, že možná měl lépe komunikovat s inženýry a vzít to více do svých rukou jako Vettel.
                  Co na tom zvládl na jedničku? Vždyť on tentokrát nebrečel ani do vysílačky, ani po závodě. Což by se v případě, kdy by si připadal poškozen nebo upozaděn určitě nestalo.
                  Co se týká těch gum, předpokládám, že původní strategie měla být žlutá-žlutá-červená. Jinak by mi to ani nedávalo smysl. Jenže vzhledem k tomu, že žlutá v prostředním moc nefungovala, stáhli ho dřív a zkusili to jinak, protože už nejspíš bylo jasné, že to už asi lepší nebude, pokud něco nezkusí.
                  Souhlas, že okolnosti jsou různé, dokonce i jiné strategie pneu, tak pilotů, kterých se to týkalo. Pokud bych ovšem měl na Lewise vysazeno, Bottasovo pokrývání Maxe bych též mohl vidět jako konspiraci. Jde jen o úhel pohledu a osobní preference. Pro mě se tím otevřela teoretická šance na vítězství Lewise, takže já jsem byl spokojen. Stejně jako v Mexiku, kde to prostě Ferrari podělalo na celé čáře a smetánku slízl Lewis. Ale potěšilo by mě to úplně stejně, i kdyby z té jedničky takto reagoval Vettel. Možná by mě to i těšilo více, protože by nad ním Lewis vyzrál po strategické stránce, což se proti mazákovi vždy cení. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    A neříkal že bude příště držet zobák? O to se nemá cenu opírat, tohle si vyřeší za zavřenými dveřmi a Leclerc teď určitě ví že to šlo lépe a ví to i Binotto. Jinak Vettel i Hamilton se pak rozhodli zůstat protože pneu nebyly uplně out a risknout v jejich pozici jinou strategii je pak prakticky jediná šance jak vyhrát, to není nic velkého. No a vícezastávková strategie v Austinu fungovala lépe než v Mexiku, to ti potvrdí příklady vícero jezdců když porovnáš strategie a výsledky 03 Jinak já k nekopírování strategie u Hama jako u Bottase vzhledem k jejich vzájemnému souboji výhrady mám, naštěstí to dopadlo jak to dopadlo. Jsem radši když strategie do výsledku souboje v rámci týmu nepromlouvá, a v případě Mercedesu to tak i tvrdili, však proto byl v Japonsku Ham povolán místo toho aby mu tam dovolili zkusit vyhrát. Nevím proč to tady dovolili, možná maj pravidlo že jiná strategie u toho druhého je povolena jen když je to A, nebo už to nechali jen na nich když už je to jen mezi nima, jen hádám a nevím, ale bylo to u Mercedesu docela výjimečné.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      217.31.62.XXX
                      Tak vidíš. Sám jsi k tomu došel.
                      "Jinak Vettel i Hamilton se pak rozhodli zůstat protože pneu nebyly uplně out a risknout v jejich pozici jinou strategii je pak prakticky jediná šance jak vyhrát, to není nic velkého."

                      Takže sám cítíš, že Ferrari chtělo jít na jistotu u vedoucího pilota a drželo se plánu A.
                      Jen tak mimochodem, Vettel byl do boxů povoláván několikrát, ale sám se tomu vzepřel a asi i samotní stratégové Ferrari mu museli dát za pravdu. Na druhou stranu, těžko říct, jaké důsledky za zavřenými dveřmi by mělo jeho rozhodnutí, kdyby se tím odstavil z druhého místa třeba na páté a LeClerc by dojel 30 sekund před ním. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        88.102.38.XXX
                        To jsem psal ale u Ferrari od začátku, jen s tím rozdílem že u Leclerca počkat prostě mohli. Měli k tomu časový polštář díky problémům Albona, promarněná příležitost pro ně. Albon nebyl jediný cíl na který bylo třeba se s Ferrari soustředit. Hamilton by 2 najednou nepodsekl 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jon

                          jon

                          90.176.154.XXX
                          Ovšem to vše pouze za předpokladu, že by LeClerc byl jednozastávkové strategie vůbec schopen.
                          LeClercův druhý stint ale tuto hypotézu hodně zpochybňuje. Dle vývoje závodu si nemyslím, že by to dopadlo dramaticky jinak. V čem máš ale naprostou pravdu, dostal to od Ferrari jak na zlatém podnose. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
        • Miroslav D.

          Miroslav D.

          194.228.59.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            A myslíš, že by Maxova rychlost stačila?
            Lewis soubojem s Bottasem ztratil nějaký čas, o který se Max dostal dříve k němu. Kdyby jel Bottas taky na jeden pitstop, tak se s Lewisem na trati ani nepotkají. Pokud by je Toto nechtěl dostat zastávkou Lewise o 1-2 kola dříve blíže k sobě. 03
            Max na jeden pitstop neměl šanci. Na Mercedes mu nestačili ani dva pitstopy. Bottas si klidně mohl dovolit jet stejnou strategii jako Lewis a stejně by s přehledem vyhrál. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Tak teda jo, taky gratuluju.

        I když jsem teda naštvanej 14

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Max by si měl rozmýšlet svá slova, protože se mu to může rychle vrátit.
    Fanoušci Alonsa určitě potvrdí, že je lepší vážit svá slova a činy, protože se to může dotyčnému vymstít až by dotyčný chtěl přestoupit do lepšího auta 13

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Včera mi závod v US připomněl jak to tehdy vypadalo v roce 2012, McLaren a RedBull nasadil a Ferrari nemělo nárok. Někdo to může zpochybňovat, stačilo se ale dívat.

      Max je naštvaný z posledních komentářů na něj tak si nebere servítky, jen ať se perou 14

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Už zase začínáte s 2012? Vy si nedáte pokoj 14

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Jenom mi ji ta nemohoucnost Ferrari včera připomněla, nemůžu za to že někteří mají tak krátkou paměť. No alespoň to tehdy jejich jezdci přivezli domů, a jeden na bedně 13

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            90.182.169.XXX
            Nepochybně v roce 2012 ztrácelo Ferrari taky sekundu na kolo, jen fantastický Alonso to vytáhl až na bednu.

            Oh počkat, nebyla to zrovna ta GP, kde Alonso prohrál už kvalifikaci proti Massovi a museli ho posouvat dopředu? 13

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama