DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari

Opravdu málo chybělo Lewisu Hamiltonovi k tomu, aby se zařadil mezi Michaela Schumachera a Juana Manuela Fangia. Dopadlo to podle předpokladů a i když Brit oslavil titul "jen" z druhého místa, určitě ho kratičká trpkost záhy přešla.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 180, poslední 14.11.2019 09:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 03.11.2019 22:50
Myslím si, že Max je velmi dobrý pilot, ale chová… »
» HellHogr (Hlasovalo 7 lidí) 03.11.2019 22:47
? Si sledoval jiný závod, když Leclerc si držel… »
» Kaša (Hlasovalo 6 lidí) 04.11.2019 11:13
Nechceš jít člověče trollit na jiný server. Za… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Co máte, Bottas Maxe pokrýval zcela správně, vždyť tam kdyby mu dali ještě kolo tak by ho s velkou pravděpodobností podseknul 03

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr Hloušek

            Petr Hloušek

            194.79.55.XXX
            Mergl neponechává nikdy nic náhodě, proto je tam kde je, o takovém přístupu se těm z Maranella může po odchodu Schumachera už jenom zdát

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Je to tak, ale na druhou stranu na svoji až moc jistou strategii v posledních letech nejednou doplatili.
              Z toho jsem kolikrát taky rostl do nebes. Takže dokážu pochopit emoce u rudých, ale asi bych nehledal za vším konspiraci.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Vždyť on nemusel. Lewisova strategie na Maxe stačila a Bottas měl na Lewise solidní náskok. Jeho by Max neměl šanci dojet. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.102.38.XXX
              Já nevím, Max tvrdí že nebýt žlutých vlajek dal by Hama, takže riziko tam bylo. Bottas ale při pokrytí Maxe byl jistota protože pokrýval jediného jezdce mimo Mercedesu pasoucího po vítězství, tímto krokem pak byla záruka vítězství pro Mercedes. Navíc Mercedes přiznal že tu jejich původní strategii jedné zastávky vývojem během prvního stintu posunul na 2.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Max toho nakecá spoustu, ale i když nebyly žluté vlajky, měl problém se přiblížit. 04 Nalijme si čistého vína, Honda tentokrát nestačila výkonově ani Renaultu. Albon dal Ricciho jen díky daleko novějšímu měkčímu obutí. Ricci tak musel vždy dříve na brzdy. Se stejnými gumami by mu to dalo daleko více zabrat, jestli by ho vůbec předjel.
                Tak jako tak, rozdíl mezi Lewisem a Bottasem byl cca 4s, když jel Bottas do boxů. A cca těch 4s by bylo mezi ním a Maxem též v cíli.
                Nicméně to nic nemění na tom, že Mercedes sáhl k opatření na jistotu a je to údajně jiná situace, než před týdnem.
                Já se nezastávám toho řešení a že s dvojkou pro jistotu zkusí jistý tah a jednička v závěsu musí buď předvést jízdu hodnou jedničky nebo se holt musí spokojit s dojezdem za dvojkou. V Mexiku nám bohužel chybělo cca 5-6 kol, abychom byli moudřejší, jestli by LeClerc dostal jasný rozkaz zůstat za Vettelem nebo by byl puštěn vpřed zkusit předjet Lewise. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  Leclerc by Bottase v Mexiku podle mě prostě nepředjel, oni všichni na špičce měli co dělat se k sobě dostat pod sekundu a pak ztrátou přítlaku z toho zase vypadli. Ham si to před Vettelem kontroloval zcela na pohodu, i když měl asi o 15 kol starší gumy. No a Leclerc ještě přišel o čas při těch boxech. No a obecně celkově ta vícezastávková strategie tam byla horší a doplácelo se tam na ni.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    217.31.62.XXX
                    Jenže to se zjistilo až v průběhu závodu. Lewisův plan A z USA byl také s odřenýma ušima. A nalijme si čistého vína, Ferrari nečekaně odpadlo. Kdyby si drželi očekávanou formu, tak i oproti minulým závodům pomalejší Ferrari by na cílovce byl stále jiná váhová kategorie než tentokrát zcela bezzubá Honda.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      V tomhle to měl Mercedes bezesporu jednodušší, Ferrari a Albon se odepsal hned na začátku a Max byl tak jediný cíl.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        O tom žádná. Nicméně odepisovat Albona při rychlosti RB v Mexiku by asi mohl jen blázen. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Ale pánové, to jsem si myslel, že máte více "pod čepicí".
          Pitstop navíc nebyl průšvih jen pro Bottase (a i ten to měl tak,tak).Pro rychlíka Maxe to evidentně průšvih byl. Vždyť startoval před Hamem, během závodu se také před Hamem pohyboval a díky strategii pitstopu navíc o své místo přišel. Tak zase netrollte. Troufnu si tvrdit, že kdyby Bottas zajel k pitstopu o kolo později, tak příjde o vítězství a Mergl o double.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            No asi máme dost pod čepicí nad to, aby jsme viděli Hamíka nalepenýho na Maxovo křídlo. Kdyby nejel první Max, přišlo by podseknutí Hamíkem. S téměř 100% jistotou úspěšné. Takže ne, Max opravu kvůli této strategii nepřišel o žádné místo. A když se podíváš na další pořadí, najdeš tam několik případů, co ztratili pozici právě jediným pitstopem. Namátkou Ricciardo, Saine, Perez, Gasly. Stačí tyto 4? Najdeš tedy aspoň jeden opravdu svědčící pro 1 pitstop, nebo bude stačit titulek: "dvouzastávková strategie byla v Austinu nejvýhodnější"

            Zdroj: [odkaz na stránku]

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              No vidíš Miku a já si myslím, že kdyby Max nezkoušel podseknutí, tak k žádné dvouzastávkové strategii na čele závodu vůbec nedojde. Bottas ho jen pokrýval a Ham se držel plánu "A". Tedy jednozastávková strategie, kterou nejspíše měl naordinovanou i Bottas. To, co Merglům fungovalo minule neměli důvod měnit.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Je to úplně jedno. Jestli by jel Max na jednu zastávku, tak jako tak by dojel třetí. Dvou zastávková evidentně byla rychlejší volbou a nikdo na ní neprodělal.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  -Aha, tak že Max vlastně vydělal dvouzastávkou. Byl druhý za Bottasem a skončil třetí díky dvojzastávkové strategii. Neprodělal. 11 Tak, hlavně, že ti to štymuje jak logicky, tak matematicky.
                  Diskuze s tebou je fakt jen ztráta času.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Sorry, když necheš číst co píšu, tak to nečti a raději nekomentuj. Nikde jsem nepsal, že Max na té strategii vydělal. Jen že na ní neprodělal. To je trochu rozdíl. Proč neprodělal navzdory tomu, že klesl o místo? Protože by klesl o místo i při 1 zastávkové. Stačí to takto polopatě? Nebo se ti to pořád nechce chápat?
                    Dvouzastávková se vyplatila minimálně 4 jezdcům, jednozastávková nikomu. Zbytek na tom byl stejně při volbě obou.
                    Jestli to chápat nechceš, opravdu je to ztráta času.
                    To je jako s Vettelovými kolegy. Vnímáš jen to, co svědčí proti Vettelovi. 20

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Ono to nebylo o trollení. Max doplatil na motor, jinak by se před Lewise hravě dostal. Než ho dojel, tak ho stahoval o 1-1,5s na kolo. Dostal se za něj do větru a na rovinkách se mu ani nepřiblížil. A to si dovolím říct, že si Lewis zbytečně zhuntoval gumy soubojem s Bottasem.
            Jednalo se spíš o reakci na zde zažité klišé, že dvojka Ferrari vždy dostane tu horší strategii. Kdyby se jednalo o dva pitstopy v Monaku, tak ani nepípnu. Ale v Mexiku se stejně jako v USA předjíždět dá. Dokonce to byla i stejná situace, kdy stáhli dvojku z čela závodu, aby ho jednička mohla podseknout lepší strategií. Jenže Fin se s tím prostě popral lépe než Monačan.
            Je to tím, že Mercedes má tak dobrou dvojku nebo Ferrari tak dobrou jedničku? Myslím, že ani jedno není správně a LeClercovi se závod v Mexiku prostě nepovedl, což sám uznal. Jen se přes to někteří zde nemohou přenést a vidí v tom opět konspiraci Ferrari. Teď udělal to samé Mercedes a nikdo ani nepípne. O tom bylo to rýpnutí. 04

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              K posouzení toho, zda má Mercedes tak dobrou dvojku, nebo Ferrari tak vynikající jedničku, mi stačí pohled na tabulku šampionátu. Když tak se na ni koukni taky. Mohlo by ti to otevřít nové obzory, s jistou dávkou prozření. 03
              Leclerkovi především pokazili mexický závod v boxech. Jednak mu mohli dát na prostřední stint bílé a až na závěr druhé žluté. (Nepostupovali takto náhodou u Mercedesů v případě Bottase v USA)? A za druhé mu pokazili zastávku zbytečně dlouhou výměnou kol. Ve finále Leclerk nebyl zas tak daleko od třetího Bottase (jednu dobu i v DRS). Podle mne jednoznačně pokažená strategie Leclerkovi v Mexiku. Rýpnutí beru, ale vidím ve srovnání Mexiko x USA poměrně velký rozdíl.
              P.S. Ferrari zbytečně naordinovalo Leclerkovi na vedoucí pozici "agresivní" dvojzastávku, kterou ještě pokazilo. Mercedes v případě Bottase jen pokrýval pokus o podseknutí (strategii) Verstappena.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Já to právě s odkazem na tu tabulku myslel. 04
                Stejná strategie jedniček a dvojek v jedné a druhé velké ceně. Dvojka, která po celou sezónu za jedničkou zaostává, si s tou strategií hravě poradila a i přes pokud Mercedesu o protlačení Lewise na první místo se vzepřela osudu a vyhrála.
                Dvojka, která je po celou sezónu jedničce velice vyrovnaná a často i lepší, v Mexiku totálně nezvládne strategii a jednička odvede daleko lepší práci. Co se týká strategie, tak tu si jezdci před velkou cenou do jisté míry určují sami. Podle dat z tréninků a podobně. Původní varianta podle mě byla žlutá-žlutá-červená. Ale to by LeClerc musel zvládnout prostřední stint lépe.

                Já tu nikde nechci hájit Vettela. I když teď možná trochu probouzí soucit, tak ho pořád nemám rád. Jen už mi přijde otravné to věčné bilancování, jestli někdo něco měl/mohl udělat tak či onak. Práce pilota F1 není jen o tom, jak se ukazuje o závodním víkendu. Což byl i případ roku 2007 v McLarenu. Zajímavé je, jak tu nejeden diskutující je schopen označit Alonsa v roce 2007 za toho, kdo to odnesl a nyní to v jeho očích odnáší LeClerc. Je to celé možná jen zákulisní poučení z roku 2007. Ve vší úctě. pokud by příští rok měl jet za Ferrari LeClerc s Maxem a Vettel se měl vrátit do RB, tak bychom se mohli za dva roky divit, jak by se mohla karta rychle obrátit. Oba mlíčňáci se mají ještě hodně co učit. LeClerc doteď tápe se setupem a často vychází z Vettelova základního setupu ze simulároru. Ne, že by to jeden 6-násobný mistr světa za mlada nedělal stejně, jen bych rád viděl Alonsisty na toto už radši nikdy nepoukazovat. 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Ano, na strategii se jezdci podílí před závodem spolu s týmem. Pak je ale také fér napsat, že během závodu má strategii ve svých rukou tým a on se svými pilty šoupe, jako s figurkami po šachovnici. A za druhé strategie ovlivňuje spousta věcí běhm závodu, na které jezdec též nemá vliv. Např. špatně utažené kolo, nebo jiné komplikace, při pitstopu, safety car atp.A napsat, že Leclerk totálně nezvládl strategii v Mexiku, mi příjde ve světle těchto skutečností obrovsky zaujaté a mimo realitu. Asi měl nějaké rezervy a on o nich také věděl, ale všechno svalit na něho, je fakt přes čáru.

                  Ano jsou tratě, kde jednozastávková strategie funguje lépe atratě, kde funfují lépe vícezastávkové strategie. Ale ani tohle nelze jednoznačně tvrdit. Protože jsou roky, kdy týmy "porozumí" natolik pneumatikám a přizpůsobí konstrukci a nastavení aut gumám natolik, že mohou jezdit kdekoliv na jednu zastávku. A naopak. Primárně to je totiž v F1 o technice, nikoliv o pilotech. A pak o strategiích... 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama