DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari

Opravdu málo chybělo Lewisu Hamiltonovi k tomu, aby se zařadil mezi Michaela Schumachera a Juana Manuela Fangia. Dopadlo to podle předpokladů a i když Brit oslavil titul "jen" z druhého místa, určitě ho kratičká trpkost záhy přešla.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 180, poslední 14.11.2019 09:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 03.11.2019 22:50
Myslím si, že Max je velmi dobrý pilot, ale chová… »
» HellHogr (Hlasovalo 7 lidí) 03.11.2019 22:47
? Si sledoval jiný závod, když Leclerc si držel… »
» Kaša (Hlasovalo 6 lidí) 04.11.2019 11:13
Nechceš jít člověče trollit na jiný server. Za… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Triper

              Triper

              37.188.244.XXX
              Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Přesně jak říkáš.
                Ono to odhalit jde, pokud někdo z Ferrari bude kolaborovat a navede FIA, na jakém principu to funguje. Když to vezmu z civilní dopravy, tak něco jako u dieselgate. Vypuknutí skandálu a jeho způsob odhalení se mi zdát trochu jako kovbojka. Kdyby tam nebylo to tóčo kolem Piecha, tak osobně hodně silně pochybuji, že by dodneška někdo na něco přišel.
                V případě Ferrari to může být něco velice podobného. A pokud nikdo neví, jakým způsobem to šidí, tak se to jen těžko vyřeší.
                Osobně si myslím, že to bude podobný princip jako byla nedávno odhalená krádež PH z ropovodu Čepro. Hadice s přívodem paliva bude mít v sobě těžko průtokový měřák jako je na čerpací pistoli. Bude to hlídat tlak a Ferrari podle mě jen "ulije" část paliva někde za čidlem, kterou pak využije v letmém kole. Co vím, tak už to FIA loni sice řešila a že se význam tohoto kroku bagatelizoval, ale já bych to tak jednoduše neviděl.
                Pro závodní režim motoru je to k ničemu, ale pokud budu chtít motor na jedno kolo provozovat v agresivním režimu a daleko více využívat maximální otáčky, ono to zas tak málo nebude. Od začátku nové turboéry byly maximální využívané otáčky hluboko pod maximem, protože nebylo možné motor efektivně "nakrmit". Jenže dnes už jsou ty motory úplně jinde. Mercedes údajně oproti motoru, co jel v Austrálii 2014, již našel dalších 200-250 koní. Kolik tomu musí být v případě Renaultu nebo Ferrari je otázka, ale rozhodně to není méně, já tvrdím, že oba motoráři určitě ještě více. Takže rozsah použitelných otáček je také dramaticky jinde, protože se výrazně zlepšila i spotřeba v závodním režimu.
                Nicméně jak již zde bylo Tomem trefně řečeno, celé to měření průtoku je šaškárna. K čemu to je dobré? Kvalifikace - tu máš 5 kg paliva a s tím si vystač. Chceš to protlačit celé a spálit to, tvoje volba. Je závod - tu máš 105 kg paliva a vystač si. Jestli tam někdo vymyslí nějakou vychytávku, budiž mu přána. Je to závodní motor, ne uškrcená malorážka do Škody Citigo.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      89.24.35.XXX
      U RB je to zahřívání pneu, kde ze strany šasi jsou vyhřívaný a vroubkovaný části, na co se pneu nasazují, tohle není úplně legální, takže uvidíme co dál, no a ještě další zajímavost, RP chtěl podat protest na STR kvůli podlaze, ale nedal ho, protože sám prý nemá v pořádku část podlahy pod čumákem 11

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Gratulace Hamíkovi. Zasloužený titul. Jezdecky i technicky od Mercedesu perfektní práce. 01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Miroslav D.

      Miroslav D.

      194.228.59.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        89.24.35.XXX
        Cry me a river

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          01

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            89.24.35.XXX
            Všichni tady ví, že jsem fanda Alonsa, ale respekt k Hamovi, prostě s tou tdchnikou co má odvádí takovou práci, že má 6 titulů, tohle není o tom, že ho někdo vodí za ručičku

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Na druhou stranu, být to tak jednoduché, máme mistry světa Trulliho, Fisichellu, Kovalainena a Bottase. 04 Takže ono tam je asi potřeba něco "navíc". 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                89.24.35.XXX
                Přesně tak, ale s Bottasem bych počkal, on rychlost má, problém je, že není konzistentní, když tohle vyřeší může to mít těsný

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  S tou rychlostí souhlas, ale je tam ještě jeden problém. Musel by se hodně zvednout, aby se prvotní design a sezónní vývoj dělal jemu na míru. To je důvod, proč všude dvojky jedou s jedničkami vyrovnaně na začátku sezóny a pak "zvadnou". Pokud tedy nemá úplně stejný jízdní styl jako jednička.
                  Pokud bych měl dát příklad i mimo Mercedes, stačí se podívat do Ferrari. LeClerc sice po pauze vyhrál dva závody, ale bylo zřejmé, že výkonnost Vettela jde hodně nahoru. Můžeme za tím hledat intriky, ale hlavní jmenovatel je poslední slovo ve vývoji, A to má ve Ferrari Vettel a u Mercedesu Lewis. Týmové dvojky se potom musí přizpůsobovat a to už není ideální stav, protože i nastavení nemají tak přirozené.
                  Z tohoto důvodu bych úplně neviděl potenciál na to, že by to mohlo být až tak těsné. Pokud by se Lewis nepropadl výkonnostně nebo Mercedes úplně nepokazil šasí. Obojí se zatím nejeví jako pravděpodobné.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Nechceš jít člověče trollit na jiný server. Za poslední dobu se tady vyrojilo takových ... jedinců .... že to není možné. Běžte si zpátky na "zelené" stránky nebo někam jinam.
        Až na pár vyjímek to tady bylo úplně vpohodě, ale teď ... 10 02

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Díky, díky.
      Jediná škoda, že se Ferrari propadlo. O tom, že Lewis ten titul v USA získá bylo jasno už celý týden. Leda by ho někdo sejmul nebo technická porucha, což se u Mercedesu stává tak jednou za 10 let. Těšil jsem se, že se ten zisk titulu vyšperkuje nějakým parádním soubojem mezi velkou trojkou, obzvlášť po těch vyrovnaných trénincích. Tak alespoň se to trochu okořenilo tou alternativní strategií.
      Trochu mi to nedá položit pár otázek, které mi po závodě vrtají hlavou. Ono se tedy dá vyhrát i s pitstopem navíc? 12 Pokrytí jezdce RB hned v dalších kole po jeho pitstopu také? 12 Nebo to bylo pouze štěstí, že Lewis nakonec i nevyhrál díky geniální strategii?

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Tak ono o tom titulu bylo celkem jasno už v červenci. Ty 2 vítězství po přestávce sice vzbudili trochu naděje, ale když se na to člověk podíval reálně, tak bylo vidět, že to Leclerc zoufale bránil a Mercedesy byly rychlejší. Štěstí, které evidentně nemohlo trvat věčně. Lewis prostě nedělal chyby, skvěle zacházel s papučkama a dostával z auta co se dalo. Ale už by dopr... nemusel vyhrávat. 12

        Ale s těma otázkama jsi to trefil. Záhadně pitstop navíc nebyl průšvih, spíš naopak byl průšvih jeden. No a že hned Bottas pokryl Maxe, to naprosto nechápu. Náskok celkem měl. Ale je možné, že mu chtěli jen pokazit závod a nějak to nevyšlo. 12

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama