DISKUZE K ČLÁNKU GP Ázerbajdžánu: Vítězný Bottas vede i průběžnou klasifikaci

Počtvrté v zakavkazké republice, ale potřetí pod hlavičkou Ázerbajdžánu, nejlidnatější město této lokality přivítalo shodně čtvrtý závod letošní sezóny. Aniž by někdo chtěl příliš vyvolávat chmury, vítězná cesta Mercedesu hrozí opět převahou jediného týmu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Ázerbajdžánu: Vítězný Bottas vede i průběžnou klasifikaci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 199, poslední 01.05.2019 18:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 8 lidí) 28.04.2019 16:38
Z celého závodu mě asi nejvíc zaujala hluboká… »
» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 28.04.2019 17:20
Taky jsem to chtěl zmínit, ale pak jsem si řekl,… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 28.04.2019 19:00
Tak Mike prý osobně hned odlítá do Sakury, aby se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • HellHogr

    HellHogr

    37.48.7.XXX
    K diskuzi níže, Mercedes se rozhodl pro návrat do F1 z ádovdů hybridních PJ - už v roce 2009 tohle FIA diskutovala s týmy a dohodli se na tom, Mercedes jako dodavtel motorů u toho taky byl, chtěli to mít pod palcem, proto se rozhodli ne jen jako dodavatel, ale jako tovrání tým, se směrnicemi EU a celkově omezování emisemi to byl logický krok, Mercedes už 2010 začal vyvije hybridní PJ, chce je potom dávat do svých silničních aut, což je logický krok, to samé Honda, Renault a nakonec i Ferrari, které to použilo u LaFerrari. Mercedes měl v roce 2014, 2015 a 2016 tak dominatní PJ, že to šasi, i když nebylo top, tak nikdo nepoznal, to že tehda výrobcy motorů nedávali ty stejný PJ odběratelům se vědělo, proto se nastavilo pravidlo o stejných motorech pro všechny. V roce 2017 přišel zlom, to Ferrari začalo daleko víc investovat do vývoje PJ než šasi a Mercedes naopak, ten věděl, že se bude blížit stropu ve svém vývoji, proto vzal i Allisona a odstavil Costu, že auto bylo trochu diva bylo s tím přechodem na jinou platofrmu šasi, 2018 se to krásně ukázalo v boji s Ferrari no a letos se to jen podthruje, příjde mi, že Ferrari neumí držet krok jak ve vývoji šasi, aero, výdrž komponent a PJ, dokže vždy jen dvě části a dvě mu unikají, v tomhle je Mercedes komplexnější, to bude porblém i pro McLaren a RB, ty nedokáží ovlivnit vývoj PJ u svých dodavatelů, takže se musí spolejéat na jejich prác. Jinak Renault se jako továrna vrátla ze stejného důvodu co Mercedes, krásně je to vidět v koncernu Nissanu, ale co se týče F1, jsou moc zbrklý, moc se snaží tlačit na pilu jak u šasi tak PJ a ten výsledek je letošní jejich balík, jejich PJ určitě musí být dobrá viz výkony McLarenu, ale tá spolehlivost zatím dobrá není a to šasi, snad se dokáží vzapamtovat, lidi na to mají 04

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Mercedes prý začal ještě dříve s vývojem, ale to není podstatné. Jinak tak nějak souhlas. Jen dodám, že Ferrari, mělo s PJ skluz, který díky externím firmám dohnalo. respektive byla tam část lidí co dělala( vyvíjela) původně pro Mercedes.

      Ano R a H tlačí na PJ a proto teď ta "nespolehlivost". Ono to ale asi jinak nejde. Renault musel začít používat méně agresivní módy. Honda měla čas doladit loňskou jednotku a proto ten upgrade už teď. Kvůli závodnímu tempu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.182.XXX
        Tak ona je otázka, co přesně mohl Mercedes vyvinout v r. 2010 (nebo ještě dřív) a kolik do toho tehdy reálně byl ochotný lít financí, když se teprve v červnu 2011 dohodlo, že budou nasazeny V6T. Do té doby to měly být R4T.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          37.48.7.XXX
          Tak už 2010 se vědělo, že to bude V6 hybridy, V4 nepřipadala v úvahu a to neměla v plánu ani FIA ani týmy, že to plácali novináři je věc druhá

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Myslím že dohodnuto na pevno to bylo někdy v květnu 2011. 2010 určitě ne....

            Jinak tam šlo o princip toho motoru a to jim určitě pomohlo.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      To jsou zase perly, ale zasmál jsem se. 01

      PS: ukládám si to pro pozdější pobavení.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Tak to tvoje nepalení oleje byla taky perla perel. To není ani o názoru.... 11

        Ale možná by jsi na to měl reagovat, aspoň neumřene ouplně hloupý. 03

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Pořád čekám na nějaký důkaz o pálení oleje.

          To byly zase teorie, jak Ferrari pálí olej, a jak budou v Baku létat, a nakonec měli problém i s RB. Nějak Vám ty teorie nevychází.

          PS: neboj, úplně hloupej neumřeš.

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Já myslím pálení oleje v minulosti u současných PJ.....teď už je to jinak.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              A důkazy o pálení oleje u M a F v minulosti?

              Tvrzení, že o tom všichni věděli, a že to FIA kryla je fajn teorie, ale bral bych něco serioznějšího.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                37.48.7.XXX
                Takže FIA začala rešit pálení oleje jen tak pro srandu? tyjo, to je stejná logika, jako když střed pole bojuje proti sobě a ty napíšeš, že všichni tmýy ve středu pole jeli dobrje závod, naprosto pecka, možná se chytť s Mikem za ruku a běžte dělat pro Hondu, s váma to dotáhne fakt daleko 03

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                37.48.7.XXX
                Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  Promiň, ale na tvé osobní útoky odmítám odpovídat. 02 02 02

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • HellHogr

                    HellHogr

                    37.48.7.XXX
                    Jojo, odmítej odpovídat na něco co je logického - FIA dle tebe ty pravidla začala řešit a dělat restrikce, protože se to vlastně nedělo, stejně tak se můžou placat po ramenách všechny týmy, když ze středu pole bodovali jen dva + Kimi, kterej získal bod díky odpadnutí Gaslyho, tyjo to je pecka myšelní, hlavně si ulož moji zprávu o tom, proč automobilyk vstupují v nové době do F1, určitě to je čistě ze závodního důvodu, sorry, ale Mercedes není Ferrari, který má prioritu v F1, to stejný Renault, Honda, myslíš si, že by se Honda vrátila bez současných hybridních PJ? sleduješ vůbec jak se vyvijí automobilovej průmysl? je dost naivní si myslet, že tovární týmy vstupují do F1, jen aby tam mohli závodit a neohli si ty technologie předat do svých produktů, ale v jiném měřítku 04

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • airwar1939

                      airwar1939

                      176.74.141.XXX
                      Vypovidej se, pokud máš potřebu. Ale zkus to prosím slušně, bez osobních útoků
                      a především bez lhaní.

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • HellHogr

                        HellHogr

                        37.48.7.XXX
                        No jo, nevíš jak na to reagovat, tak utočíě na moji osobu tím, že lžu, a že se jen vypovídám, tak mi řekni, jak se olej nespaloval a FIA to řešila jen tak 18 18 18

                        + 3 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • airwar1939

                          airwar1939

                          176.74.141.XXX
                          Opakovaně lžeš, když vkládáš do svých příspěvků do mých, ale i do "úst" jiným diskutérům věty, které jsme nikdy nenapsali.

                          K tvému příspěvku který jsem označil za perlu... dost věcí v něm jsou domněnky, něco jsou fakta... faktickou úroveň jsem nezpochybňoval, stejně by to k ničemu nebylo a zbytečně bychom se hádali, pobavila mě úroveň příspěvku, způsob formulace atd.

                          Add. spalování oleje... FIA kontroluje každý podmět co dostane ohledně možného porušení pravidel, pokud najde pochybení, uděluje tresty, mění pravidla atd.

                          V tomto případě nebyl trest udělen, FIA nezjistila tudíž žádné pochybení v rozporu s pravidly.

                          Ale FIA se rozhodla změnit pravidla, postupně sníží možnost spotřeby oleje na nižší hodnotu.

                          To snižování spotřeby FIA naplánovala v několika krocích na dobu delší než 30 měsíců... i v tom vidím důkaz, že FIA žádné existující porušování pravidel nenašla. Pokud by našla, jednala by logicky mnohem razantněji.

                          + 2 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • HellHogr

                            HellHogr

                            37.48.7.XXX
                            Myslíš jednání typu Red Bull Monako 2011, kdy měl nelegální podlaku, přesto jej nechala odjet daný závod a od dalšího závodu neboli v Kanadě podlahu nesměli použít, jaký trest přišel? s nelegální podlahou je nechali odjet závod, FIA ne vždy ihned uděluje tresty a jak chceš udělit tresty zpětně?

                            + 2 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • airwar1939

                              airwar1939

                              176.74.141.XXX
                              Udělení trestu zpětně je ve sportu naprosto normální jev, dokonce i ve Formuli 1, Michael Schumacher byl například za svůj incident v posledním závodě sezony 1997 dodatečně diskvalifikován z celého šampionátu.

                              A byla jejich podlaha skutečně nelegální, a nebo jen odporovala duchu pravidel?

                              Pokud FIA zjistí, že nějaké řešení je v rozporu s duchem pravidel, toto řešení zakáže. Viz. třeba hmotové tlumiče, ty zakázala v roce 2005 před VC Itálie, nebo foukaný difuzor, ten zakázala od sezony 2011, nebo třeba vyvažovací systém RB a Mercedesu, ten zakázala před začátkem testů dané sezony.

                              Zde ale FIA jasně řekla, že se olej nesmí spalovat... ale spotřebu oleje omezuje postupně v několika krocích 1.2 litru, 0.9 litru, letos 0.6 litru, a příští rok 0,3 litru.

                              Možná je to celé komplot od FIA, která se domluvila s automobilkama. Ale já prostě nedokážu uvěřit, že by FIA zjistila, že Mercedes nebo Ferrari (či případně oba) podvádí, neudělila jim trest, a následně by jejich podvádění nezakázala, ale naopak jim pravidly umožnila, byť v omezenější míře, podvádět další tři roky.

                              + 2 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama