DISKUZE K ČLÁNKU Jubilejní závod vyhrává Hamilton, konkurenci zcela vymazal

Od tisící Grand Prix v historii F1 jsme asi čekali velkolepé představení. Do jisté míry se to splnilo, Hamilton od samého startu nenechal nikoho na pochybách, že chce tenhle závod pro sebe. Mercedes ho navíc zvládl bravurně i po stránce strategické.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jubilejní závod vyhrává Hamilton, konkurenci zcela vymazal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 347, poslední 19.04.2019 10:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 8 lidí) 14.04.2019 10:26
Gratulace Mercedesům. Dokázali opět, navzdory… »
» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 14.04.2019 15:53
Mě teda přijde že Ferrari stálo hodně úsilí aby… »
» jon (Hlasovalo 7 lidí) 14.04.2019 10:41
Naprostý souhlas, Odine! K tomu Ferrari. Dnes to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Před tím pitstopem, případně reagovat na pitstop Maxe o kolo později. Později už to nebylo třeba, když kvůli impotenci stratégů měl defacto po závodě a už se na trati neměli šanci potkat.
          Jinak co se týká rychlosti. Na Ferrari se koukám jako na soupeře a řekl bych, že mám vcelku objektivní názor, protože nejsem fanda ani jednoho z jejich letošních pilotů. Ale co jsem si nemohl nevšimnout:
          1) VS Austrálie - LeClerc v druhé polovině závodu výrazně rychlejší, po dojetí Vettela přišel pokyn týmu zachovat pozice.
          2) VC Bahrajnu - rozdíl dvou tříd. Bezchybný výkon, kontrola čela závodu v podání nováčka a totální propadák v podání 4 násobného mistra světa. Že dojeli jen dvě pozice od sebe způsobilo pouze technické selhání. Vettel se dozadu propadl jen svoji blbostí, techniku mohl využívat na 100% až do konce závodu.
          3) Nyní VC Číny - rychlost +-stejná. Vettel se nedokázal k LeClercovi přiblížit blíže než na 0,7s i s DRS. Po předjetí se víceméně držel stejný rozestup aniž by LeClerc využíval DRS. Rozhodný faktor tedy byl start. Ten měl LeClerc lepší a díky lepší pozici měl právo na první zastávku v boxech. Standardní proces pokud se bavíme o nepoužití týmové režie.

          Jinak co se týká Lewise, tomu dělal podržtažku jen Bottas. Nico o to byl požádán v roce 2013, kdy nastala stejná situace jako se stala v Austrálii Ferrari a řekl k tomu, že si to bude pamatovat. A řekl bych, že už v roce 2014 jasně ukázal, že pojedou každý na sebe.
          Což se podle mě stane velice brzy i u Ferrari. LeClerc je ambiciózní a očividně z Vettela vítr nemá. Spíš naopak a bez pomoci týmu by Vettel tahal za hodně krátký konec ve dvou závodech ze tří.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Před pitstopem Maxe to nemělo moc smysl. Potřebovali pár kol, aby zhodnotili výsledek. Jak si dal práci Odin, 2 kola byl rychlejší ChL a 2 Vettel (13-16). Proč tam nemá 12. a 17. kolo nevím. Tipuji, že byl Vettel rychlejší výrazněji, protože měl náskok nakonec přes 1,2s. Celkově za ty 4 kola 0,223s pro Vettela. Hodnotit to po dvou kolech by nedávalo moc smysl.
            Po pitu Maxe museli povolat Vettela, jinak by skončili za ním oba.
            1. V první polovině byl viditelně rychlejší Vettel. Druhá polovina byla silně ovlivněná nevhodnými gumami u Vettela. Myslím, že je to objektivní fakt. Do pitstopu měli oba stejné gumy a byl znatelný rozdíl v rychlosti.
            2. Souhlas
            3. Ono se přiblížit na míň než 0,7s není moc jednoduché. Ale jo, víceméně na tom byli podobně.

            Takže kvalifikace jsou 2:1 pro SV, závody řekněme 1:1 + jednou nerozhodně. Takže mi pořád Leclerc nějak rychlejší nepřipadá. Jo, je mladý, zvyká si a bude jednou asi rychlejší. Ale kdybych se měl rozhodnout, koho podporovat, asi bych měl taky jasno. 03

            No nejen v roce 2013. Byly i později situace, kdy třeba s jinou strategií dostal Nico příkaz pustit LH a poslechl. Naopak se tak nestalo, bez komentářů a následků. Když Lewis sestřelil Nica, tak se prostě zabalily vraky a byl klid. Když to bylo naopak, byly prohlášení, jak je to neakceptovatelné a nepřípustné. A najednou se Nico choval na trati jinak. Nebo v kvaldách nějak záhadně jezdil poslední Lewis. Opravdu drobná výhoda, ale při té vyrovnanosti... Jo nejsou to takto viditelné režie, ty předváděli loni s Valterim. Ale je to v pořádku. Rozhoduje tým. Jen moc nevím, proč TR zrovna u Ferrari tak všechny dráždí.

            Pokud za zu pomoc týmu považuješ i podělanou strategii v Austrálii, tak máš pravdu. Jak by dopadla Čína bez TR nevím. Netroufnu si tipnout, jestli by SV ChL dal, nebo ne. Byla teprve třetina závodu. Jinak by byl rozdíl hlavně v chybě v Bahrajnu. Jinak jsou na stejno. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kaša

              Kaša

              194.228.79.XXX
              Dle mého se moc řeší jestli byl rychlejší Seb či Charles, prostě mezi jejich rychlostí byl minimální rozdíl, ale tým jede na Seba a tak ho zvýhodnil. Ono hodně lidí nakonec přehlíží že Ferrka použili Charlese nakonec i ke zdržení Mercedesu, což je taky hodně špinavá práce (co občas dělával Bottas když ale něměl šanci na titul).

              A Mikeu, jestli hodnotíš kolizi Hama a Nica v barceloně jako vinu Hama, tak jsi dost mimo, ... z jisté pohledu to může být závodní incident, ale spíše to považuji jako prasárnu od Rosberga který vytlačil Hama na trávu, a pak u zaúřadovala karma. 03 Hamovou chybou to může nazvat jen někdo dost zaujatý. 02

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                První odstavec souhlas. Ikdyž to Bottas dělal i v době, kdy na titul měl (teoreticky).
                Druhý: Kde jsem psal něco o Barceloně? Už si ani nepamatuji, jak to tam bylo. Měl jsem třeba na mysli Kanadu, kde Hamilton zcela zbytečně vytlačil Rosberga mimo trať, ten ztratil několik pozic a body. Nic se neřešilo, u Mercedesu vládla pohodička. Když se to samé na stejné trati stalo obráceně, hned bylo několik prohlášení o tom, jak to nejde akceptovat. U jejich vzájemných kolizí to bylo vždy.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kaša

                  Kaša

                  82.142.123.XXX
                  Sorry, zdále se mi že narážíš na tu barcelonu.
                  Jestli myslíš Kanadu, tak tam opravdu Ham Rosberga vytlačil.
                  Ale i Rosberg nebyl proti Hamovy vždy slušný (viz. Barcelona, Rakousko, atd.).

                  Snad ale nedáváš na rovnítko týmovku u mercedesů a Ferrari ... u Mercedesů mi to přijde spravedlivější, kdy mají stejné podmínky, a až když má jeden pilot určitý náskok, tak se preferuje on. U Ferrari to tak očividně není, když preferují jednoho pilota už od začátku (nehledě na body a dokonce i výkonnost!).

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kaša

                    Kaša

                    82.142.123.XXX
                    A to že je ham v Mercedesu interně preferován ... tak to je dost jasné, když je očividně lepší než Bottas a byl i o kousíček lepší než Rosberg.
                    Stejně jak to bylo u Ferrek u Schumiho, a jak je to třeba u RB pro Maxe, ikdyž i tam si hrají na rovnost pilotů (dokonce i u Ricciho).

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Já neříkám, že Rosberg je vždy oběť. Ti dva si nemají co vyčítat.
                    Ona se ta týmovka špatně posuzuje, protože každý za tím vidí něco jiného. Těžko posuzovat, co je logický krok, co úmysl protěžovat. Každý to vidí jinak.
                    Za mne to v minulých letech (SebxKimi) bylo podobné, jako u Mercedesu s NR a LH. Prostě měli jednoho trochu "raději", ale žádných brutálních režií jsme se nedočkali. Letos je to u Ferrari podobné, jako loni u Mercedesu. Mají jasnou jedničku, pro kterou udělají téměř vše. Rozdíl vidím v tom, že Bottas je viditelně horší (a je tomu tedy dost pádný důvod), zatímco u Ferrari jsou na tom piloti výkonnostně podobně.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama