PROHLÁŠENÍ týmu po kvalifikaci na Velkou cenu Kanady

Robert RoBertino Pavelka, 9. června 2018, 22:20 Aktualizováno 10.6.2018, 00:42 Google+

Jaké názory předložili zástupcům tisku piloti a členové jednotlivých týmů v sobotním kanadském odpoledni?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 10.06. 12:41) Napište svůj názor
Romain Grosjean neujel v kvalifikaci ani metr

Romain Grosjean neujel v kvalifikaci ani metr | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Pole-position je vždy důležité a pro Ferrari na této trati a v téhle zemi znamená hodně, protože je to místo, odkud pochází Gilles Villeneuve. Proto jsem velmi rád, že jsem se kvalifikoval na prvním místě. Je to skvělý výsledek pro tým, ale myslím, že mohl být ještě lepší. Byl jsem docela spokojen s mým prvním výjezdem v Q3, ale věděl jsem, že v prvním sektoru lze z auta vytěžit mnohem víc. Zkusil jsem to tedy znovu, ale až do samého konce jsem netušil, jestli to bude stačit. Od včerejška jsme se rozhodně zlepšili, dnes jsem byl s vozem velmi spokojen. Výběr ultraměkké směsi byl pro nás jasným rozhodnutím, teď musíme udělat v neděli maximum.

Kimi Räikkönen, 5, místo
Při mém posledním pokusu v Q3 jsem vjel do druhého kola, vůz byl lehce nedotáčivý a měl tendenci se otočit. V tom okamžiku nebyla jiná možnost, než co nejrychleji kolo dojet, ale byl jsem mimo stopu a tím jsem skončil. Bylo to trochu divné, auto mi dobře fungovalo celý den. Jsem si jistý, že se ode dneška očekávalo mnohem víc a konečný výsledek není to, co jsme čekali. Zítra však bude docela jiný den, uvidíme, co se stane. Bude to složité, různé pneumatiky na rozličných vozech v první šestici. Je těžké si o tom udělat jasný obraz, jak se bude vše vyvíjet, ale jsem přesvědčen, že jsme pro začátek závodu zvolili dobře.


MERCEDES

Valtteri Bottas, 2. místo
Byla to docela dobrá kvalifikace. Po třetím tréninku jsem si věřil a cítil jsem, že jsem byl schopen z auta dostat všechno. Je to dobrý výsledek, i když není nijak skvělé začínat za Ferrari, ale věděli jsme, že budou mít tento víkend nějaká zlepšení. Red Bull zůstává také hrozbou, ale je skvělé vidět tyto tři týmy bojovat o vítězství. Jsme rádi, že jsme se kvalifikovali na ultraměkké směsi v Q2, myslím, že pro náš vůz to je dobrá volba. Bude zajímavé vidět, co to udělá se začátkem závodu, zvláště když Red Bull startuje na měkčích pneumatikách. Celkově se zdá, že jsou rozdíly mezi prvními třemi týmy velice malé, takže strategie bude určitě klíčová. Zítra očekávám zajímavý závod.

Lewis Hamilton, 4. místo
Byla to obtížná kvalifikace, má kola nebyla dobrá, prostě mi to nešlo. V tréninku to vypadalo lépe a myslím, že jsem ve třetím mohl být nejrychlejší, ale v kvalifikaci jsem naznačený potenciál nevyužil. Nemyslím, že dnešní výkon má něco společného se starším motorem, Sebastian v Q3 prostě předvedl lepší výkon. Můžete si všimnou, jak malé jsou rozdíly na čele celého startovního pole, takže si myslím, že dnes bylo těžké překonat nejlepší čas. Ze čtvrtého msta není lehké startovat, ale nic není nemožné. Teď se soustředím na zítřek.

Toto Wolff, šéf týmu
Dnes jsme v kvalifikaci nebyli dostatečně rychlí, což je na okruhu, kde jsme tradičně dost silní, velké zklamání, což odráží naše umístění. Opět se ukázalo, že tento šampionát rozhodují malé detaily, odstupy se měří na desetiny vteřiny a každá maličkost je pro výkon zásadní. Nejde o jeden nebo druhý faktor, ale je třeba zodpovědět každou část hádanky, pokud chceme vyhrávat. Valtteri jel velmi dobře, ale bohužel se na poslední sadě pneumatik nedokázal zlepšit. Lewis v poslední jízdě dosáhl zlepšení, ale hyperměkké směsi se nikdy necítil komfortně, což naznačuje jeho kvalifikační pozice. Pozitivní je, že oba vozy odstartují na ultraměkkých pneumatikách, takže doufáme, že naše závodní pozice z hlediska strategie bude silná.


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Myslím, že jsme dnes udělali dobrý kus práce, vůz se skvěle prezentoval a vytěžili jsme maximum možného. V Q3 jsme měli jen o něco málo větší rychlost, ale byli jsme blízko ostatním, takže jsem potěšen. Nemáme žádné potíže, rychlost je dobrá a neztrácíme mnoho. Naše strategie v prostřední části kvalifikace proběhla podle očekávání. Myslím, že hyperměkké pneu jsou pro nás dobré a umožňují nám získat navrch v zatáčkách, to je vždy dobrá kombinace. Malá úprava motoru nás pravděpodobně posunula o něco blíž, to je vždy příjemné. Okruh připomíná spíš motokárovou trať, přejíždět obrubníky je dobrou zábavou. Kvalifikace pro nás nebyla žádným překvapením, očekávali jsme, že se Ferrari a Mercedes kvalifikují před námi. Začínáme na jiné směsi, což může závodu přinést zápletku, ale uvidíme, stát se může cokoli. Věděli jsme, že v Q3 to pro nás bude hodně těžké, ale v závodě se může přihodit cokoliv, pokud vyjede safety car, může se vše změnit. Na této trati lze určitě předjíždět, což nám dává dost možností.

Daniel Ricciardo, 6. místo
Myslím, že mi během víkendu chybí určitý rytmus a díky některým problémům v pátek jsem byl o krok pozadu. V kvalifikaci nastal opravdu dobrý pokrok a mám pocit, že bych měl být na lepším než šestém místě. Všechno si je blízké, zklamání, že jsem v pozadí špičky, ale ve skutečnosti si nemyslím, že bych mohl udělat něco lépe. Ačkoliv byl Max v každém tréninku lepší, myslím, že jsme mohli pomýšlet na pole-position. Byla to složitá věc, z toho důvodu jsme si mysleli, že bude lepší začít na hyperměkké směsi. Věděli jsme, že máme šanci pár vozů na startu předjet díky větší přilnavosti, pak jim můžeme vnutit své tempo. Tato strategie nás nutí být agresivní a útočit. Pro vývoj závodu bude důležitých prvních pár kol, myslím, že je tu pořád šance na pódiové umístění, doufejme, že předvedeme dobré představení.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to strhující kvalifikace s malými rozdíly v dosažených časech, což je na tomto typu okruhu obzvlášť pro nás povzbudivé. Max předvedl vynikající výkon završený třetím místem, na pole-position ztrácel méně než dvě desetiny, což ukazuje jeho silný výkon v Montrealu. Daniel byl v Q2 nejrychlejší, ale odstartuje až šestý, každopádně ho ale nelze separovat od jeho soupeřů. Rozhodli jsme se začít s jinou strategií než naši přímí konkurenti, začneme na hyperměkké směsi a uvidíme, jak se to bude zítra vyvíjet. 


RENAULT

Nico Hülkenberg, 7. místo
Dnes jsem spokojen. Měl jsem kvůli včerejšímu nedostatku najetých kilometru určitou nejistotu, ale v autě jsem se doposud cítil velmi dobře. Myslím, že jsme s ohledem na naše možnosti udělali vše nejlépe jak to jen šlo. Možná jsem mohl být v Q3 ještě o několik desetin rychlejší. Máme dobrou rychlost a včera jsme najeli dost kilometrů s plnými nádržemi, takže máme dobré východisko pro zítřejší boj o pozice.

Carlos Sainz jr., 9. místo
S tím, jak se dnes věci vyvíjely, jsem celkem spokojen. Q3 jsem dosáhl zásluhou mechaniků při přípravě auta a dokončení vynikajících změn na turbu, které mi pomohly dostat se do kvalifikace. Byla to skvělá práce celého týmu. Zítra můžeme být dost rychlí, ale bude to těžký závod, zvláště když startujeme na hyperměkké směsi, ale budeme se snažit, aby byly oba vozy v první desítce.

Alan Permane, sportovní ředitel
Byla to dobrá kvalifikace. Prošli jsme Q1 s jednou sadou pneumatik a díky tomu jsme měli dvě sady do ostatních částí kvalifikace. Oba piloti jsou přesvědčeni, že mohli z auta dostat více. Nicovi se zdálo, že mohl být o několik desetin rychlejší, ale nedokázal zajet perfektní kolo, i tak je sedmé místo velmi dobré; Carlos až do konce bojoval o místo osmé. Zítra to bude těžký závod, ale auta startují z dobrý pozic a mohou získat body. Okruh dobře známe a počasí bude asi podobné tomu dnešnímu. Doufáme, že zajedeme čistý a bezkonfliktní závod.

FORCE INDIA

Esteban Ocon, 8. místo
Jsem rád, že mám osmé místo. Ve voze jsem se cítil fantasticky a každou částí jsme se zlepšovali. Včera odpoledne a dnes dopoledne se naše usilovná práce vyplatila a pro kvalifikaci jsme udělali opravdu důležité kroky. Velký dík patří týmu, protože s vozem dosahujeme pravidelného pokroku. Zítra nám vše nahrává, máme větší tempo, takže se budu snažit dostat před Hülkemberga a vyjet nějaké body.

Sergio Pérez, 10. místo
Jsem trochu zklamaný, že jsem skončil až za Renaulty, ale jsem si jistý, že s nimi zítra můžeme bojovat. Náš set-up byl nastaven na závod, cítil jsem, že je obtížné zajet v kvalifikaci čisté kolo. Zítra bychom měli mít výhodu a jet na bodované umístění. Důležitý bude první stint, opotřebení bude poměrně velké, musíme mít jistotu, že zvládneme hyperměkké pneu a nepojedeme do boxů příliš brzy. Vozy startující z druhé desítky budou mít lepší směs, takže s nimi svedeme tvrdý boj, pokud chceme, aby naše strategie fungovala. Na tom jsme tvrdě pracovali a doufám, že to zítra klapne v náš prospěch.

Otmar Szafnauer, provozní šéf
Máme solidní výsledek v kvalifikaci, který nám dává dobré východisko pro zisk důležitých bodů. Vozy byly během tréninků rychlé, takže nám bylo umožněno využít naplno potenciál a projít s oběma vozy do Q3. Esteban zajel svá kola čistě a na sedmého Hülkenberga mu chyběla desetina. Checo trochu bojoval s nastavením, ale jsme si jisti, že naše závodní tempo bude dobré.

HAAS

Kevin Magnussen, 11. místo
Přivezli jsme sem nějaké změny a doufali, že auto bude lepší, zdá se, že to tak je. Věděli jsme, že tento okruh je těžký. Po aktualizacích je těžké zjistit, že nejsme tak rychlí jako v Barceloně, kde jsme dominovali středu pole. Ale bez vylepšení by to bylo mnohem horší. Nízkorychlostní trati jsou naším slabým bodem, ale jsem rád, že jsme dokázali eliminovat ztráty. Myslím, že zítra můžeme zaútočit. Naše závodní tempo, je-li něco takového, je lepší než kvalifikační, máme volnou volbu ohledně pneumatik, což je pravděpodobně lepší než být na devátém či desátém místě. Čeká nás velký boj.

Romain Grosjean, 20. místo
Nějak se mě drží smůla, možná že ten bobr je ještě někde u trati. Vážně jsme se tomu smáli, protože to je celá série nepříjemností táhnoucí se od začátku sezóny. Od prvního tréninku jsem měl z auta dobrý pocit, s aktualizací jsem velmi spokojen. Kevin se v kvalifikaci zlepšoval, což je pro tým skvělé. Startovat z poslední pozice není nikdy ideální, ale tohle je jedna ze závodních drah, kde se dá předjíždět, není to tu naštěstí jako v Monaku. Každý, kdo bude startovat na hyperměkké směsi, bude trpět rychlou degradací, zvláště když bude teplo. Pokusíme se o jinou strategii. Mohli bychom předjet dost aut. Chtělo by to safety car, trochu štěstí, být ve správný čas na správném místě, pak můžeme postoupit vzhůru.

Günther Steiner, manažer týmu
Zdá se, že se nemůžeme zbavit smůly, stejně jako na ni nevěříme. U Romaina byla dobrá rychlost, pak nastal problém s motorem, takže jeho šance skončily. Myslím, že Kevin od třetího tréninku udělal dobrou práci. Získal s vozem sebevědomí a dostal ho na 11. místo. Pro zítřek to není vůbec špatná pozice.

SAUBER

Charles Leclerc, 13. místo
Byl to dobrý den. Pro kvalifikaci jsem udělal několik dobrých kroků už ve třetím tréninku, takže jsem potěšen, že jsem opět prošel do Q2. O tomto víkendu jsem do Montrealu přijel poprvé, je to pro mě nová trať. V autě jsem se cítil hodně komfortně a stejně tak to bylo s jízdou. Start z třinácté pozice je pozitivem a těším se na závod, snad se nám podaří udělat dobrý výsledek.

Marcus Ericsson, 19. místo
Po slibném pátku to bylo dnes pro mě obtížnější. V posledním tréninku jsem nebyl spokojen s nastavením vozu, před kvalifikací jsme udělali nějaké změny. Zpočátku to vypadalo dobře - bohužel jsem byl příliš ambiciózní, narazil do zdi a poškodil si pravou stranu. Už jsem nemohl vyjet znovu na trať, což pro mě bylo zklamáním, protože vůz měl svůj potenciál. Teď se snažím si vzít z kvalifikace to podstatné, pokud jde o závod, tak jsme v posledních týdnech prokázali, že máme své tempo, takže musíme zachovat soustředěnost a bojovat.

MCLAREN

Fernando Alonso, 14. místo
Věděli jsme, že to pro nás bude obtížný okruh, ale včera jsme se cítili konkurenceschopně, auto vypadalo dobře a byli jsme rychlí. I dnes to vypadalo v pořádku, ale ztratilo na konkurenceschopnosti. V třetím tréninku jsme se cítili o něco hůř a zaostávali jsme, bohužel v kvalifikaci se to potvrdilo, že dnes nemáme na to být vpředu. Je to zklamání, ale zítra se jede závod a doufám, že se nám povede získat nějaká místa solidním startem a správnou strategií. Montreal je okruh, který poskytuje dobré možnosti k předjíždění, stále si myslím, že body pro nás nejsou vzdáleným cílem. 

Stoffel Vandoorne, 15. místo
Dnešní výsledek mě trochu zklamal. Od rána jsme se ve středu pole hledali a zdálo se, že v kvalifikaci jsme neudělali krůček kupředu. Je to škoda, protože včera jsme měli dobré chvíle v prvním i druhém tréninku, zvláště když si uvědomíme, že jsme v druhém nepoužívali vůbec hyperměkkou směs. Pokus dostat se do Q3 nevyšel. V kvalifikaci jsme neudělali noc špatně - nastavení bylo dobré a myslím, že jsme víceméně z vozu dostali maximum, pokud se na věc díváme z hlediska dosažených časů - chybí nám však tempo. Proto je škoda, že jsme nemohli pokračovat. Závod bude docela jiná písnička. Pečlivě se připravíme, je to tu vždy zajímavé, pokud jde o opotřebení pneumatik, zvláště pro ty, kteří budou muset začínat na variantě Option - počkáme a uvidíme. Naše závodní tempo je obvykle lepší a přinejmenším máme možnost volby pneumatik, takže doufám, že to bude naše příležitost. Na okruhu se dá předjíždět, takže uvidíme, co tu můžeme ještě udělat.

Eric Boullier, závodní ředitel
S dnešním výkonem nemůžeme být spokojeni. Po pátečním představení a příslibu v posledním volném tréninku jsme cítili optimismus, že se aspoň jeden z vozů dostane do Q3, takže kvalifikační výkon je zklamáním. Nicméně před víkendem jsme věděli, že pro nás bude tento okruh obtížný, takže umístěním nemůžeme být až tak překvapeni. Závodní tempo máme často lepší něž kvalifikační, takže práce během tohoto víkendu se může příznivě odrazit v nedělním závodě. Věříme, že volba volného výběru pneumatik nabízí určitou výhodu pro závod, takže tvrdě zapracujeme na optimalizaci naší strategie. Rozhodně to nebude snadný závod, ale v Montrealu jsme vídali dramatické závody, takže se budeme snažit maximalizovat každou příležitost, která zítra odpoledne nastane, abychom bojovali proti našim soupeřům ze středu pole o bodované příčky.

TORO ROSSO

Brendon Hartley, 12. místo
Jsem opravdu spokojen s tím, co jsem předvedl a jak celý tým během víkendu pracuje. Umístění odpovídá našim možnostem, možná šlo získat ještě nějakou desetinu, ale Q3 byla pro nás dnes trochu vzdálená. Trať se mi líbí, nabízí mnoho odlišností, obrubníky, hrboly, jezdíte blízko bariéry... V Monaku jsem se cítil také dobře, ale kvůli jistým potížím jsme se nedostali do Q2, takže je dobré, že v Montrealu je to lepší. Před zítřkem cítím jednoznačně optimismus. Kvalita upgrade v kvalifikaci byla dobrá a myslím, že ještě větší pokrok přijde v závodě. Doufám, že se nám povede zabojovat o první desítku, všechno bylo dosud pozitivní a v minulosti tu proběhly závody, kde se mohlo leccos stát, takže se budu soustředit na co nejlepší výkon a zkusím přivést nějaké body.

Pierre Gasly, 16. místo
Měli jsme dnes trochu smůlu, až do třetího tréninku vypadalo všechno dobře, ale pak jsme měli potíže s pohonnou jednotkou, proto jsme se vrátili ke staré verzi. Bohužel pro trať v Kanadě je důležitá rychlost na rovinkách, proto nás to stálo dost. Kvalifikace byla těžká a je vždy velkým zklamáním, když vám Q2 uteče o tak malý kousek. Honda udělala před Kanadou dost dobrých úprav, fungují tu, takže se nemohu dočkat, až se do svého auta zase posadím. Zítra to bude těžký den, ale přihodit se tu může všechno... a my všechno zkusíme! Je tu náročný okruh a snadno se tu chybuje, takže se mi snad naskytne nějaká příležitost.

Jody Egginton, zástupce technického ředitele
Inženýři tvrdě pracovali přes noc a analyzovali požadované změny, což vedlo ke zlepšenému vyvážení automobilů. Cílem bylo zapracovat na práci s pneumatikami, doladit diferenciál, brzdy a další parametry týkající se pohonné jednotky. Pomohly nám postřehy obou pilotů, naneštěstí jsme zjistili ke konci tréninku problém na Pierrově motoru, takže abychom se vyhnuli zbytečnému riziku, vrátili jsme se k předchozímu agregátu. Chlapci z Hondy předvedli fantastickou práci při výměně a stihli vše tak, že důsledky pro přípravu na kvalifikaci byly zanedbatelné.

Doufali jsme, že do Q2 postoupíme s oběma vozy, ale problémy u Pierra stály čas, takže nepostoupil jen s těsnou ztrátou. Neměl optimální pozici pro práci s pneumatikami, takže nemohl z auta vytěžit, co se dalo. Těší mě, že Brendon zajel v kvalifikaci čistě, takže tu jde o smíšené emoce, protože potenciál byl o něco vyšší. Měli jsme zjistit, jak ještě lépe pracovat s pneumatikami, aby se naši piloti v závodě posunuli kupředu a co nejlépe využili všechny příležitosti, které se naskytnou.

WILLIAMS

Lance Stroll, 17. místo
Myslel jsem, že budu lepší. Netrefil jsem poslední šikanu před cílem ve svém nejlepším kole a tím jsem přišel o víc než dvě a půl desetiny. Stejně by to ale nestačilo na postup do Q2 a vlastně ani na posun o pozici vpřed, protože jsem byl šest desetin za Gaslym. Naneštěstí nejsme tak konkurenceschopní, jak bychom měli být, ale přesto jsem spokojen se svým výkonem. V závodě to bude docela jiná situace a doufám, že závodní projev bude lepší, protože naposledy jsem tu odstartoval také sedmnáctý a nakonec dojel devátý, takže možné je všechno. Tento víkend bude hodně zvláštní, jedu na domácí půdě, miluju zdejší energii a mám spoustu podpory.

Sergej Sirotkin, 18. místo
Byla to velmi náročná kvalifikace. Snažil jsem se v tom horkém prostředí co nejlépe pracovat s pneumatikami, jimž jsme včera čelili v druhém tréninku a dnes v kvalifikaci. Je to klíčové, protože to může hodně ovlivnit vyvážení vozu, ale nepodařilo se nám pneumatiky dostat do ideální teploty. Snažím se nahlížet na věci pozitivně, protože jsme se zabývali různým vylepšením, cítili jsme, že auto začínáme chápat. Ale jsem zklamaný, že jsem nemohl bojovat o lepší pozice.

Paddy Lowe, technický ředitel
Dnes to byla dobře odvedená práce. Vozy byly vyvážené co nejlépe a vytáhli jsme z nich, co se dalo, ale bohužel nejsou dost rychlá, abychom mohli usilovat o lepší pozice. Důvody jsou stejné jako po celou sezónu. Teď se musíme zaměřit na to, co lze udělat zítra se závodem. Děkuji za podporu všem fanouškům včetně domácích příznivců Lanceho. Je nám líto, že momentálně nemáme lepší vůz, ale v neděli v závodě uděláme, co jenom půjde. 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ týmu po kvalifikaci na Velkou cenu Kanady

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 10.06.2018 12:41 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Předloňský souboj Ferrari a Red Bullu

Nejlepší sektory a maximální rychlosti kvalifikace: Kde Red Bull předčil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud