DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes s převahou vyhrává ve Španělsku, Ferrari nevyšlo téměř nic

Na okruhu Circuit de Catalunya s novým povrchem očekávali piloti a diváci možný déšť, pravděpodobnost byla až osmdesátiprocentní. Jenže nakonec z toho vyšel v podstatě poklidný závod, v němž po strategické stránce zcela propadl tým Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes s převahou vyhrává ve Španělsku, Ferrari nevyšlo téměř nic

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 133, poslední 15.05.2018 10:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 13.05.2018 16:57
Grosjean je blázen. Donuty se dělají po vyhraném… »
» jon (Hlasovali 5 lidé) 13.05.2018 17:30
Já jsem dnes moc spokojen, ale soucítím s Ferrari… »
» Easy (Hlasovali 4 lidé) 13.05.2018 16:56
Katastrofální závod pro Ferrari!!! Po těsné… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Golden

    Golden

    89.177.216.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    89.24.50.XXX
    Poslechněte si Fernanda, ti co tu tvrdě kritizují McLaren, on seděl v tom autě a říkal vzhledem k průběhu, že je spokojenej, taky nechápu co se tu lidem nelíbí? kdo ví jak funguej F1 musí vědět, že nefuguje nic jako kouzelná hůlka, co najednou stáhen vše, udělali pkrok na kterým budou stavět, v Monaku budou před Haasem i Renaultem, že Haas občas zajede a pak ne už jsme letos viděli, Australie x Baharajn x Čína x Baku, takže z dnešního výkonu Magnussena, který schválně nechal roztoči Grosjeana bych si nic nedělal

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • spinelesssheep

      spinelesssheep

      85.70.184.XXX
      Ale to se bavíš o Haasu a Renaultu a já si taky myslím, že McLaren nakonec bude 4 nejsilnější, jenže podívej se na tu propast na ostatní, ta mě deptá.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Bylo by fajn přestat přemalovávat exrementy na růžovo. Alonso je TOP pilot na úrovni Hamiltona, Vettela či Riciarda. To že dokáže TOP pilot zajíždět i s průměrným vozem slušné výsledky je normální. O skutečné výkonnosti vozu to ale říká málo. To jaká je skutečná výkonnost vozu ukazuje spíše Vandorne, který stěží svádí vyrovnané souboje se Sauberem, TR či FI.

      Ano Alonso je možná spokojený... ale co to znamená? Pokud je po sedmém místě v domácí velké ceně spokojený s výsledkem, tak to podle mě nevěští nic dobrého, když už o ničem jiném, tak o motivovanosti Alonsa.

      PS: o jaké kouzelné hůlce to píšeš? Myslíš o té, po jejichž mávnutí se loňské údajně nejlepší šasi propadlo do středu pole?

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        89.24.50.XXX
        1. McLaren musel výrzaně upravovat šasi kvůli pozdní výměně PJ 2. McLaren představený v Barceloně chtěl mít už v Austrálii - takže tohle je ten letošní základ, na kterým budou stavět 3. Stoffel i s penclí 5s a defektem prvním kole dokázal potom bojovat s Perézem, který skončil 9. Jen bych upřesnil tu kouzelnou hůlku, kdy McLaren loni netvrdil, že má nejlepší šasi, ale že má šasi výkonnostně blízko top 3 týmům, McLaren dokáše ten balík zlepšovat a vylepšovat a řekl to jasně i před Barcelonou, že očekávají určité pokroky, ale musí to přicházet každý závod, takže si ty svý brýle dej pryč nebo dělej co chceš, ale ber fakta jak jsou, že někdo překrucuje realitu, tak jedině ty, když pomijíš výměnu PJ a spomalení vývoje kvůli tomu 03

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Golden

          Golden

          89.177.216.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            No tak Sauber má oproti konci roku jednoznačně největší výkonnostní progres, v posledních třech závodech už neztráci na střed pole nijak zásadní čas, a v posledních dvou je schopen jet ve středu pole a bodovat.

            A to byl přitom předloni na pokraji bankrotu a letos musel také zabudovávat do šasi výrazně odlišnou PU oproti loňské PU model Ferrari 2016.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          1. O přechodu McLarenu na motor Renault se rozhodlo na přelomu srpna a září, McLaren měl na zástavbu nové PU tedy něco kolem sedmi měsíců. To že to zvládnul s 2,5 krát větším rozpočtem hůře než TR je jeho chyba.

          2. To že nestihnul takto velký tým připravit nový vůz už na první velkou cenu, je opět jen chyba McLarenu. I jiné týmy měnili PU a nový vůz připravit zvládli.

          Předloni (rok 2016) McLaren tvrdil že se dostal s šasi na pozici tři v poli, loni (rok 2017) tvrdil, že by z jiným motorem vyhrával závody a bojoval o titul. V letech 2010-2014 měl McLaren nejlepší motor v poli, o titul dokázal bojovat jen v jedné z pěti sezon, v ostatních na něj reálně neměl, v letech 2013 a 2014 se i s motorem Mercedes propadl do středu pole, kde je dodnes.

          O jakém překrucování reality prosím tě hovoříš? Chceš tvrdit, že McLaren je výkonnostně na dostřel TOP týmům? Chceš tvrdit, že bez problémů postupuje do Q3 a v závodech je konkurenceschopný? Nebo chceš tvrdit, že v závodním režimu nedostává co kolo 1,5 sekundy?

          Faktem je že rozpočet McLarnu je 250 milionů, a rozpočet HASSu, TR či FI stěží 100 milionů, ale na trati ten rozdíl není vidět.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Golden

            Golden

            89.177.216.XXX
            Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            89.24.50.XXX
            O přechodu na PJ se rozhodlo týden po GP italie, a přestavba začala koncem září a crahs testy byly v lednu to máš 3/4 měsíce, takže nevím, kde bereš 7 měíců 2. McLaren to sice nestihl, přesto je 5 v PK 1 bod za továrním Renaultem 3. Máš pocit, že STR-Honda to zvládli a jezdí pravidelně na bodech? 4. McLaren loni jasně řekl, že mít lepší motor, mohou bojovat o podia, protože měli podobnou úroveň RB, ne, že mají lepší 5. Ano chci tvrdit, že McLaren dělá pokroky a pomalu se zvedá, 1,5s byla ztráta v Q a mimochodem máš pocit, že Ferrari ztrácí 0,7s na Mercedes jako tomu bylo dnes? Barceloan byla jasně zkrselná, že tomu nechceš věřit je tvoje hloupost 04 ano není to vidět a proto jsou v PK před nima, bože bože 18

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Jedna věc je oficiální termín. Druhá věc je to, že data od Renaultu už měli na začátku minulé sezóny a bokem si dělali CFD simulace a testovač nakroutil stovky hodin na simulátoru. Takže ono to nebylo úplně tak, že by McLaren za 3 měsíce dokázal zázrak.
              Když to vezmeme opačně, podívej se na STR. Měli před sebou stejný úkol a jsou s motorem, který loni byl o vteřinu pomalejší o cca sekundu pomalejší než McLaren. Samozřejmě v rukou Alonsa, Štafle neřeším, toho je Gasly schopen porážet. 03
              Ale i tak není asi úplně fér porovnávat STR a McLaren. Pro stáj velikosti a možností McLarenu je benchmark RB, za kterým těžce zaostává a tento víkend se to ještě zhoršilo. Na tom asi nejde úplně hledat pozitiva, promiň ...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Golden

                Golden

                89.177.216.XXX
                Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  Po pravdě, já jsem čekal, že ten RB bude o parník jinde. A ani jsem od McLarenu nečekal, že si proti nim povede nějak extra dobře. Jenže to by si po testech nesměl Brojler pouštět pusu na špacír. 04

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                89.24.50.XXX
                Můžeš mi říct, kde si vzal, že McLaren měl data Renaultu od začátku sezony? do června nevěděli, jestli není možnost jezdit s Mercedesem, takže tohle je fakt úlet co si napsal, ano McLaren dělá zázraky v takovém čase aniž by si u Pirelli vybrečel změnu pneu 11

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  To jsou věci, o kterých se nikde nepíše. Osobně znám člověka, který jim pomáhal se simulacemi. Mercedes ve hře nikdy pořádně nebyl. Tam by museli skutečně začít až po oficiálním podpisu a to by byla cesta napůl do neznáma. Renault jim dal vše potřebné, aby se mohli v klidu rozhodnout a měli důkaz místo slibů pro akcionáře.
                  Ono to vypadá jednoduše, ale jednalo se o garantovaných 100 milionů mínus bez záruky, že se zahojí v PK. Byť to po sportovní stránce a image McLarenu dává význam, pořád jde o obrovské prachy, které teď chybí a to nešlo jen tak uvařit z vody, že Renault je +- o vteřinu rychlejší. Začátkem loňské sezóny to bylo dokonce o více než vteřinu. Na vteřinu to stáhli někde v půlce sezóny. Žel ke konci sezóny už to bylo méně. Ale ruku na srdce, Honda už 2x podělala koncept přes zimu a v kombinaci s McLarenem to prostě dále nešlo. Ani jedna strana nebyla schopna dát svoji část takovou, aby to pořádně fungovalo.
                  Z mého pohledu je fajn, že se jim povedlo se zlepšit, ale vadilo mi a už jednou provždy vadit bude fakt, že McLaren se snažil dělat minimalizovanou šasí, ve které ten motor nemohl nikdy fungovat. A tlačili Hondu do nesmyslu. Respektive ať jsem fér, Honda si měla dupnout a udělat to pořádně a nechat McLaren, ať se přizpůsobí a předvede, co umí. Ale nemuseli pak pořád dokola mlžit, že mají nejlepší šasí a motor stojí za starou Belu. Celý ten balík stál za starou Belu. Letos je to vidět o to více, že je přímé srovnání na platformě, které se musí přizpůsobit. Ale je sympatické, že drží krok s Renaultem, který má samozřejmě nepsanou výhodu tovární stáje. Jsou schopni díky tomu hodně věcí opisovat od zákazníků. Mají přes své inženýry přístup k zajímavým datům, které se motorů přímo netýkají. 03

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Já o koze, ty o voze. O přechodu na Renault se mluvilo loni, už od začátku prázdnin, po té co padla možnost přechodu na Mercedes. Tudíž na tom McLaren technicky nepochybně pracoval už od začátku prázdnin, zatím co se řešili obchodní náležitosti.

              Ve Formuli 1 máš boháté týmy a chudé týmy, McLaren patří k těm s velkými finančními a lidskými zdroji, to že je i po přechodu na Renault poslední z těchto týmů s obrovskou ztrátou na silnou trojku já za úspěch nepovažuji.

              Toroo Rosso je stáj s rospočtem stěží 100 milionů, tedy 2,5 menším než McLaren a další TOP týmy, letos ke všemu přešli na nejslabší PU v poli, to že drží v PK tuším osmé místo a dokáží se v závodním režimu pohybovat na úrovni slabšího McLarenu považuji já za úspěch.

              Ano každý okruh je jiný, a proto je třeba se na to dívat komplexněji, máme za sebou pět závodů, a to je čtvrtina sezony. Ve dvou z pěti závodů měl McLAren v cíli ztrátu větší než dvě minuty na vítěze, další tři značně ovlivnil SC, ale i v nich ztrácel na TOP tým závody při závodní jízdě 1,5-2 sekundy na kolo... to já opět za úspěch nepovažuji.

              Celkově je asi rozdíl v našem pohledu v tom, že já si myslím že stáj úrovně a potenciálu McLarenu by měla být součástí silné čtyřky a bojovat o vítězství a tituly. Ty je řadíš maximálně do středu pole, takže pak pochopitelně prožíváš nadšení když Fernando dokáže pravidelně bodovat.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Jindrich K.

          Jindrich K.

          89.103.114.XXX
          No každopádně McLaren tvrdil, že ve Španělsku se ukáže McLaren 2018 ... tak se ukázal a nebýt toho, že se zas pár lidí vysekalo a toho, že Alonso je kouzelník, byl by McLaren bez bodu. Představ si, že by tam místo Alonsa seděl někdo jiný ...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Golden

      Golden

      89.177.216.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama