Ihned od začátku závodu se mezi vozy vytvořily poměrně velké rozestupy a Giancarlo Fisichella překonal před ním jedoucího Villeneuva, za kterým se vytvořil dramatický vláček 6 vozů. Zezadu ho totiž stlačoval probíjející se Barrichello, jenž brzy překonal Panise a začal útočit na Montoyu. Alonso také překonal svého nového týmového kolegu Villeneuva a Coulthard několikrát zkoušel na brzdy předjet Marka Webbera. Nakonec se mu to i podařilo, ale jeho úsilí degradoval o několik kol později Fisichella, který předjel Webbera se svým Sauberem naprosto snadno.
Někteří piloti přední části startovního pole zamířili k mechanikům ještě potřetí, mezi nimi i zbývající zástupce Ferrari, jeho bratr Ralf a Takuma Sato. Jenson Button se tak dostal zpět na třetí pozici, ztráta na před ním jedoucího R. Schumachera byla ale na útok za normálních okolností příliš velká.
Po odstoupení Coultharda a Barrichella se na bodované pozice dostali ještě Raikkonen a Fisichella. Těsně za body byl Villeneuve, jehož ale riskantním i když přesným manévrem vyškolil jeho budoucí týmový kolega Massa.
Závod nepřinesl příliš vysoce dramatických okamžiků, i když o předjíždění nouze také nebyla. Výjimkou snad mohla být kolize mezi Coulthardem a Barrichellem, kterou však bohužel televizní kamery úplně propásly. Závod však přinesl zajímavou strategickou bitvu se dvěma a nebo třemi zastávkami v boxech. Chyboval v ní například Panis, jenž startoval s lehkým vozem a po krátkém prvním, následovaly dva dlouhé úseky. Button opět slavil úspěch s konzervativní strategií dvou zastávek v boxech a oba Schumacherové spolu se Satem vsadili na agresivní strategii dvou dlouhých úseků a posledního krátkého.
Překvapením byl konkurenceschopný výkon Trulliho s Toyotou, i když se postupně startovním polem propadal stále více dozadu. Souboj o druhé místo v Poháru konstruktérů dopadl pro BAR Honda. Tým z Brackley v Japonské Suzuce Renault jednoznačně deklasoval.