Zahřívací kolo před startem nepřineslo problémy mezi favority, pouze Takuma Sato se rozjížděl s velkými těžkostmi. Držitel pole position M. Schumacher po zhasnutí světel nezaváhal a ujal se vedení. Jeho stájový kolega Massa se musel v prvním kole usilovně bránit útokům Fernanda Alonsa, ale Španěl cestu ke stíhání vedoucího Němce a hlavního konkurenta v boji o titul nenašel.
Za Schumacherem následoval Massa, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Raikkonen, Fisichella, Webber, de la Rosa, Coulthard, Barrichello, Villeneuve, Klien, Button, Rosberg, Liuzzi, Albers. Prvním odstoupivším jezdcem byl pak zmíněný Sato, jehož Super Aguri vypověděl službu. Vedoucí Ferrari získávalo náskok před druhým vozem stáje, se kterým Massa znovu musel odolávat tlaku rychlejšího Alonsa. Obě Toyoty držely v úvodu závodu tempo a s menším odstupem kontrolovaly své pozice za Alonsem a před Raikkonenem. Postup Rosberga ze zadních pozic se zastavil za Hondou Jensona Buttona.
O poslední bodovanou pozici spolu sváděli pěkný souboj Webber a útočící de la Rosa. Španěl sice zkusil Australana předjet ve vracečce, ale jezdec Williamsu byl i na výjezdu dostatečně rychlý pro udržení osmé pozice. Chyby na obrubnících šikany se dopustil Monteiro, který po krátkém letu vzduchem zamířil k mechanikům.
Vedoucí Alonso zamířil do boxů až ve 41. kole a bylo možno předpokládat, že se pokusí vydržet na dráze až do cíle závodu. Za Schumacherem následovali Massa (+17s), Alonso (+27), Raikkonen, R. Schumacher, Fisichella, de la Rosa, Coulthard, Heidfeld, Speed, Villeneuve, Liuzzi. Schumacher v čele závodu zvyšoval svůj náskok před Alonsem časy o více jak polovinu vteřiny na kolo lepšími.
Třetí zastávky odstartoval de la Rosa v 51. kole, jemuž stále patřila sedmá pozice před osmým Coulthardem. Také Massa, Raikkonen a M. Schumacher, který měl k dispozici před Alonsem 34 vteřin a bezpečně si své vedení udržel. Massa však propadl za úřadujícího šampiona na třetí místo. Čtvrtou pozici opanoval s minimálním náskokem R. Schumacher před Raikkonenem, následovali Fisichella, de la Rosa, Heidfeld, Coulthard, Speed, Button, Villeneuve, Klien, Liuzzi, Rosberg atd. Ze závodu definitivně odstoupil Webber, jenž svůj Williams odstavil s technickými problémy v garáži. Podobně skončil o několik kol později i Button s druhou Hondou.
Sedminásobný šampion Michael Schumacher s Ferrari znovu snížil svoji bodovou ztrátu na celkové pořadí vedoucího Alonsa, jenž však bodovou ztrátu eliminoval druhým místem po volbě jiné strategie zastávek v boxech. Zmíněnou dvojici na stupně vítězů doprovodil třetí Massa. Ralf Schumacher dokázal bezpečně uhlídat pozici před Raikkonenem a Toyota si po odstoupení Trulliho připsala další cenné body za čtvrté místo. Raikkonen skončil pátý a de la Rosa sedmý. Mezi McLareny se vklínil Fisichella s druhým Renaultem a poslední bod vybojoval Heidfeld s vozem stáje BMW Sauber.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Michael SCHUMACHER | deu | Scudéria Ferrari | 10 | 70 kol | |
2. | 1 | Fernando ALONSO | esp | Renault F1 Team | 8 | + 10.100 | |
3. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | 6 | + 22.500 | |
4. | 8 | Ralf SCHUMACHER | deu | Panasonic Toyota Racing | 5 | + 27.200 | |
5. | 3 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | McLaren Mercedes | 4 | + 33.000 | |
6. | 2 | Giancarlo FISICHELLA | ita | Renault F1 Team | 3 | + 45.200 | |
7. | 4 | Pedro DE LA ROSA | esp | McLaren Mercedes | 2 | + 49.400 | |
8. | 16 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | 1 | + 1 kolo | |
9. | 14 | David COULTHARD | gbr | Red Bull Racing | + 1 kolo | ||
10. | 21 | Scott SPEED | usa | Scudéria Toro Rosso | + 1 kolo | ||
11. | 17 | Jacques VILLENEUVE | can | BMW Sauber F1 | + 1 kolo | ||
12. | 15 | Christian KLIEN | aut | Red Bull Racing | + 1 kolo | ||
13. | 20 | Vitantonio LIUZZI | ita | Scudéria Toro Rosso | + 1 kolo | ||
14. | 10 | Nico ROSBERG | deu | WilliamsF1 Team | + 2 kola | ||
15. | 18 | Christijan ALBERS | nld | Midland F1 Racing | + 2 kola | ||
16. | 23 | Franck MONTAGNY | fra | Super Aguri F1 Team | + 3 kola | ||
DNF | 12 | Jenson BUTTON | gbr | Honda Racing F1 | mechanika | ||
DNF | 9 | Mark WEBBER | aus | WilliamsF1 Team | mechanika | ||
DNF | 7 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | mechanika | ||
DNF | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | Honda Racing F1 | motor | ||
DNF | 19 | Tiago MONTEIRO | prt | Midland F1 Racing | mechanika | ||
DNF | 22 | Takuma SATO | jpn | Super Aguri F1 Team | mechanika | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
5 | Michael SCHUMACHER |
Ferrari 248 F1 Ferrari V8 |
1:17,111 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ