DISKUZE K ČLÁNKU GP MIAMI: Skrze trosky k vítězství, Versttapen vyhrál s Ferrari v zádech

V USA se jelo už na velkém množství okruhů, namátkou v Sebringu, Riverside, Watkins Glenu, Detroitu, Dallasu, Phoenixu, Las Vegas, Long Beach... Austin nás teprve čeká, Miami je na scéně - další Grand Prix snobismu je na světě.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP MIAMI: Skrze trosky k vítězství, Versttapen vyhrál s Ferrari v zádech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 11.05.2022 08:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Loqenc (Hlasovali 4 lidé) 08.05.2022 23:31
Alonso dnes předjížděl jak na playstationu:… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 09.05.2022 13:13
Čekal jsem od tohoto okruhu trochu víc… »
» Senor (Hlasovali 2 lidé) 08.05.2022 23:27
Celkem mazec kouknout na casove odstupy v cili,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • tom11

        tom11

        78.80.16.XXX
        A já už jsem si začínal myslet, že nezareaguješ, když už jsem to tam tak hezky nenápadně zakomponovat 18 18 18
        Ten souboj o čelo byl na konci dobrý, možná i chvalitebný 12. A na začátku, než se Max dostal dopředu, tak taky. Ale jakmile byl první, tak začal budovat náskok, který se před SC pohyboval někde nad sedmi vteřinami. Až díky SC se to zase zdramatizovalo. Jinak by si Max v poklidu ( a zaslouženě) dokroužil pro vítězství. Takhle jsme měli alespoň na ten závěr zábavu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jo, to nešlo neokomentovat. 11
          Jo, bylo to jen pár kol před předjetím a pár kol po SC. Jinak už to byla nuda. To sedí. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Čekal jsem od tohoto okruhu trochu víc předjíždění. Ale asi je technická pasáž příliš krátká na větší přítlak.
    Ale nějaká předjíždění proběhla aspoň díky DRS. Škoda Checa, bez té poruchy by bednu dal.
    Opět krásný souboj o vedení.
    Goerge měl opět trochu víc štěstí, ale stěžování si Hamiltona na strategii fakt nechápu. Jako by měl Mercedes tušit, kdy vyjede SC. Za mne na té strategii nebylo nic špatně.
    Zklamal mne opět Mick. Zbytečná kolize, mohl mít body. Do té doby jezdil výborně. Vettel mohl taky dojet na bodech a to z posledního fleku nebylo špatné.
    A FIA si zase zahrává s tresty za kolize. Jestli se Alonsovi těch 5s doslova nevyplatilo, pak tím rozhodně nic neztratil. Tak proč to neudělat znovu.

    Ale co mne nejvíc překvapilo, jak jezdci co přezuli díky SC na měkké nové gumy povětšinou nedokázali výhody moc využít. Zvlášť u těch nejměkčích gum jsem čekal výrazný rozdíl v rychlosti. A nic moc. Viz třeba Ocon.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      To ztěžování má politický význam. Prostě se LH snaží o to, aby každý fanoušek u obrazovky věděl, že měl prostě smůlu...

      Do jisté míry by se to dalo i pochopit jako narážku na to, že bílé gumy se ukázaly jako lepší pro tento závod a tím, že mu tým naordinoval na startu žluté, tak ho vůči kolegovi znevýhodnil... Ale ať je to jak je to, čert vem...

      Ostatně ty měkké v závěru to pěkně podtrhují... Mezi směsmi z pohledu rychlosti tady nebyl velký rozdíl...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Těžko říct, která volby byla lepší. Piloti kolem něj jeli všichni stejnou strategii. Na tvrdých by mohl hůř startovat (v podstatě na nich začali jen ti na konci pole), propadnout se do nějakého průměrně rychlého vláčku, kde by měl na nich malou šanci na předjetí. Pak by si nejspíš stěžoval, že mu to zkazilo závod. A možná by na tom vydělal. Kdo ví...
        Ale jak jsem psal, všichni před ním kromě Russella měli stejnou strategii. Russell byl před ním jen díky SC. Bez tohoto štěstí by dojel za ním. Tak proč si stěžovat na tým? Postěžovat si na smůlu je v pořádku. Ale nejsem si jistý, že obviňovat z neúspěchu tým je cesta, kterou by se měl vydat. 03

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Russell se po startu taky propadl, následně se ale dostával dopředu a to tempo si dokázal prosadit... Lewis by na tom byl podobně jen v o něco lepší pozici... Ale to je coby kdyby, je mi to fuk...

          Já bych nemluvil obviňování, je to spíš vyviňování a dělali to skoro všichni šampioni... Ať se ti to líbí nebo ne, tak jsou to hlavně piloti, na kterých leží tlak, kteří musí zodpovídat nepříjemné otázky... Tímhle způsobem si připravuje půdu...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            No jo, ale Russell předjížděl "o fous" pomalejší monoposty. Jak postupoval on, nemusel postupovat Hamilton. Co by bylo kdyby, se už nedovíme. Asi celkem chápu, co myslíš. Jen si nejsem jistý, jestli si tím nepokazí vztahy s týmem. Pamatuju jeden rok, kdy dělal to samé a podporu týmu získal jeho kolega. A tu podporu dotáhl k jeho porážce a zisku titulu. Letos sice zisk titulu Russellovi asi nehrozí, ale porážka od kolegy může být prvním hřebíčkem do rakve Hamiltonovy kariéry.
            Může, nemusí... Kdo ví. Jsou to jen spekulace. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Já si to ani nutně nemyslím, vycházím z jeho vyjádření po závodě. Ze, kterého soudím, že takhle by to mohl myslet on... Když jsem sledoval ten jeho 1. stint, tak se k VB dostal až na 2sec a pak se to začalo natahovat, takže předpokládám, že kdyby měl tvrdé tak by ho třeba dojel a předjel... Tak či tak, čert vem, nakonec na tom nezáleží, proto to beru tak, že to jsou hlavně politické řeči...

              Jediný kolega, který vedle LH získal titul byl NR a ten do té sezóny dal vše, aby byl vždy 100% a následně raději ukončil kariéru... Nemyslím si, že by LH tehdy ztratil tým... Nakonec s tím týmem pokračoval a sbíral další tituly... Myslím si, že tehdy zkrátka Nico udělal dost na to, aby to při troše štěstí mohlo vyjít a vyšlo mu to...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Koukl jsem se schválně na to Russelovo probíjení polem. Předjel jen Albona, čímž mu vrátil jeho předjetí v předešlém kole a Ricciho, který tuším udělal celkem slušnou hrubku. Pak se posouval už jen tím, že se ostatní propadali kvůli problémům a pitstopům. Takže ono se jeho prokousávání polem nějak moc nekonalo. Těžko by se probíjel Hamilton, kdyby se propadl po startu o několik míst stejně jako Russell. Ale jak říkám, možné to je.

                A ano, narážel jsem na Nica v roce 2016. Po jeho jediné poruše v závodě v celé sezoně Hamilton ostře kritizoval tým. Do té doby tým celkem viditelně podporoval jeho. Od té doby podporoval Nica. A Nico toho využil. Že pak ukončil kariéru celkem chápu. Tu podporu by v další sezoně neměl. Dnes je jiná doba. Pokud tu podporu týmu zase ztratí, může dnes tým trvale přesunout podporu na mladého, nadějného a rychlého Russella. V roce 2016 to byli 2 stejně staří a vyrovnaní jezdci. Dnes je to nová generace proti staré generaci. A ta stará prostě nevyhraje. Může vyhrát ještě jednu nebo 2 sezony, ale konec se nevyhnutelně blíží. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Tak jsem četl, že zdrbal i svého inženýra za dotaz, jak to vidí s případným přezutím při SC. Za mne byl dotaz celkem relevantní a asi si inženýr nezasloužil takový stěr. Zvlášť když zrovna on občas doporučení neposlouchá a volí si strategii svou. 03
                To nedělá dobře, s těma sirkama... Jaromír.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.150.XXX
        Těžko říct, startovat Lewis na bílých, mohl něco ztratit na startu, a pak ho mohl někdo na žlutých předjet, a zase by to bylo špatně. Strategie jak měl byla ok, v zásadě na tom nic neprodělal, kdyby nebyl SC dojel by šestý za Botasem, a Russel by byl pravděpodobně 7-9, podle toho co by po výměně dokázal vytěžit z nových žlutých pneu. Takto byl Russel pátý a Lewis šestý, takže na tom vydělal bodově tým.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          95.82.135.XXX
          Určitě, ale v konečném důsledku opět dojel za týmovým kolegou a to je ten hlavní problém... Má 7titulů MS, bere 30-50 mil dolarů ročně a ztrácí na nováčka v týmu, který bere jen malý zlomek... Není se co divit, že je frustrovaný a má potřebu se obhajovat...

          Myslím si, že v jejich vzájemném souboji byla vidět velká frustrace LH, když do toho šel úplně zbytečně na krev... Ačkoli by dávalo všechen smysl světa George pustit a soubojem neztrácet čas...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Je zajímavý jak zatím paní štěstěna drží Russella...i když zatím je vše podle mě víc ovlivněno skutečností že Mercedes vypadl z role lídra a hlavního adepta na tituly...Hamilton se s tím logicky musí těžce vyrovnávat...zatímco Russell si užívá ježdění v nejlepším týmu poslední dekády...jen zopakuju...po průpravě ve Williamsu teď zužitkovává ty zkušenosti ježdění s horším monopostem než má konkurence. Ale přiznám se že jsem nečekal že bude takhle uvolněný a pojede takhle dobře. Protože Hamilton nic ze svého kumštu neztratil...jen je vidět jak moc dělá technika.

        Podle mě ta situace kolem strategie jasně ukazuje v jakém rozpoložení oba piloti jsou. Zatímco Russell vzhledem k výsledku kvalifikace začal na tvrdé sadě a v době notně protaženého stintu sám komunikoval s boxem ohledně možného vyjetí SC...Hamilton se podle mě zachoval alibisticky...a hodil všechnu odpovědnost na boxovou zídku...ačkoliv právě individuální přístup a schopnost zasáhnout do strategie od volantu dělá šampiona šampionem (samozřejmě mimo jiné).

        S těmi gumami na startu nevím...jedinej kdo na nich vydělal (na bílejch) byl Russell...ale podle mě jedině díky SC...jinak uvedu jako příklad Albona...v Melbourne odjel fantasticky v podstatě celej závod na bílejch...ale včera slavil úspěch po startu na žlutých a v závěru byl solidně rychlej na bílejch.
        Nevím kdo rozhodl u Hamiltona o startu na žlutých gumách, ale podle mě to byla lepší strategie než začít na bílejch...start na bílech zvolili piloti kteří startovali v druhý polovině startovního pole...protože neuspěli v kvalifikaci.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          95.82.135.XXX
          Já tu strategii vůbec neřeším, jen vysvětluji, že tohle LH zmiňoval a tedy takto tu narážku na strategii mohl myslet... Více to přičítám frustraci LH, než strategii...

          Ty narážky na to, že Russell jezdil ve Williamsu a teď je ve výhodě, protože šel z horšího týmu, zatímco LH byl zvyklý na nejlepší, tak to teď špatně snáší... Tomu fakt nevěřím... Podle mě jezdí George prostě dobře, má k tomu "začátečnické štěstí" a zkrátka na něm není ten tlak... Dříve nebo později přijdou nějaké problémy a pak uvidíme

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    95.82.135.XXX
    Závod jsem sledoval tak, že včera jsem viděl prvních 30 min a dnes zbytek... Resp. dnešní zbylou část jsem hodně přetočil, protože do výjezdu SC to byla celkem nuda... Výsledek celkem ok, Charles předvedl bojovný výkon. Věřil jsem, že na startu odvede svou práci Sainz a Maxe zdrží, nestalo se...

    Co se týče výkonu Mercedesu, tak LH ok i když bylo vidět, že mu to příliš nesedí a čas od času probržďuje... George předvedl opravdu dobrý první dlouhý stint na tvrdých gumách, kdy prvních pár kol se propadal, ale nakonec se dostal na pozici za LH... Následný SC ho dostal do luxusní pozice a dojel si tak pro 5. místo... A tedy pokračuje jeho šňůra výsledků v top 5. Opět klobouk dolů...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      41.65.241.XXX
      Vcera jsem F1 nedal a dneska mi aplikace zavod nenabizi. Ale asi se budu venovat dovolenkovani a nebodu cekaz jestli se mi tam zavod ukaze. zkoukl jsem zrychleny zaznam a nic moc a ty to potvrzujes.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    Loqenc

    85.71.3.XXX
    Alonso dnes předjížděl jak na playstationu: napřed vykolejit drbnutím do kola a pak předjet.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Senor

    Senor

    178.255.168.XXX
    Celkem mazec kouknout na casove odstupy v cili, ktere jsou za 10 kol. Je videt, ze naskok Ferrari a RB je obrovský.

    Jinak jak se zda, tak o titul budou bojovat asi jen Leclerc s Verstappenem. Sainz nestiha a Perez rovnez ne. Zbytek je o parnik daleko.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jan.

      Jan.

      188.244.60.XXX
      A to přitom v kvaldě vypadalo docela vyrovnaně.
      Vůbec nějaké pravidlo 107 % jako kdysi, by nebylo ve hře ani vzdáleně.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama