Série GP2 má od příští sezóny nahradit F3000. Organizátoři si vzali za prioritu při sestavování série tři věci: závodění, nízké náklady a vysokou výkonnost.
Důležitým milníkem bylo vypuštění prvního šasi od Dallary 6.června, které otestoval testovací jezdec Mild Seven Renault F1 Franck Montagny. Motor a převodovka jsou pořád testovány na dynamometru v Mécachrome.Další testy budou pokračovat v říjnu opět na okruhu Paul Richard.
Devět měsíců před startem je Bruno Michel, jeden z organizátorů optimistický. „Naším cílem je vytvořit sérii, která bude posledním stupínkem do Formule 1. Chceme silnou konkurenci, simulace napovídají, že monopost by měl být o 6 sekund pomalejší než týmy ze středu pole F1 v roce 2003.“
Sportovní regule:
maximálně 15 týmů (30 aut)
délka závodu 200 km
povinná výměna pneu během závodu
bodový systém F1
použití maximálně 4 sad pneu na závodní víkend
Technické specifikace:
karbonový monokok
rozvor 3,050 mm a šířka 1,800 mm
elektronicky ovládaný pedál plynu
váha 585 kg bez jezdce a paliva
aerodynamika podporujíci předjíždění se speciálním tvarem předního křídla
4-litrový motor o výkonu 600 k
6-stupňová poloautomatická převodovka Mécachrome
Foto: Arden Motorsport
Série GP2 připravena
Technologie inspirovaná F1, 10 Velkých cen a dobré závodění. To slibuje následovník nepříliš oblíbené série F3000.
Další zprávy
-
Kate bojuje s rakovinou: Princezna potřebuje dvě věci, pak přijde zelená od lékařů!
-
Kate bojuje s rakovinou: Princezna potřebuje dvě věci, pak přijde zelená od lékařů!
-
Počasí: Nové varování! Bouřky hrozí od Krušných hor až po Bílé Karpaty
-
MS v ledním hokeji: Česko se připravuje na USA! Pastrňák má hvězdnou fanynku
-
Opatření po atentátu na Fica: Pavel a Fiala prozradili, jak se zvýšila bezpečnost