Nejrychlejší sektory, max. rychlosti, zastávky a strategie: V boxech nejrychlejší jezdec dne Kubica

Robert Kubica si užil nejrychlejší zastávku a zvítězil v hlasování o nejlepšího jezdce, přestože skončil poslední | foto: Williams F1 Team

SPIELBERG - NEJLEPŠÍ SEKTORY, MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI, NEJRYCHLEJŠÍ ZASTÁVKY A STRATEGIE ZÁVODU; Jak si piloti vedli v jednotlivých sektorech na Spielbergu během závodu, jak rychle je týmy přezouvaly a jaké pneumatikové strategie použily během Velké ceny Rakouska 2019?

Nejrychlejší sektory
Vettel
sice předvedl v závěru na měkkých pneumatikách nejrychlejší první i druhý sektor, v tom třetím ale nestačil na Verstappena na sjetých tvrdých pneumatikách, a tak si bod za nejrychlejší kolo z Red Bull Ringu k radosti početných fanoušků v oranžových dresech odvezl Holanďan.

Solidní závodní tempo prokázal opět McLaren, když byl Sainz v součtu sektorů rychlejší než Hamilton. Mercedes měl za horka v horách největší potíže ze všech s chlazením a pohyboval se na teplotním limitu svého balíku, proto nemohl jezdit naplno.


Maximální rychlosti

Vettel
na rovinkách využil výkon nejsilnějšího motoru v poli, když mu na speed-trapu bylo naměřeno 327,9 km/h. Ve stoupání do třetí zatáčky ale předvedl sílu Renaultu Sainz, který jel 332,3 km/h.


Zastávky v boxech
Nejrychlejší zastávku znovu předvedl Williams, který Kubicu přezul v 19. kole za 2,02 vteřiny. Polák má další důvod k radosti -  zvítězil v oficiálním hlasování Formule 1 o nejlepšího pilota Velké ceny Rakouska.

Britská je v boxech pravidelně nejrychlejší, žel na trati je to opačně a Robert jako jediný dostal od Verstappena tři kola, jehož Red Bull odbavil v 31. kole závodu za 2,09 s. Třetí nejrychlejší zastávku měl Albon (2,23 s), čtvrtá a pátá patří McLarenu - Norris za 2,37 s a Sainz za 2,42 s.


Strategie

Většina pilotů Velkou cenu Rakouska odjela na jednu zastávku, dvakrát se v boxech ukázal Vettel neúspěšně útočící na nejrychlejší kolo a třikrát Magnussen - ten si ale v 13. kole odpykával trestný průjezd boxovou uličkou za ulitý start.

Nejdelší stint na měkké směsi absolvovali Gasly s Norrisem (shodně 25 kol), na středně-tvrdé Ricciardo (46 kol) a Bottas na tvrdé směsi zvládl 50 z celkových 71 kol, tj. 70,4 % závodu.

Za šetrnost k pneumatikám, jejich management při zachování výtečného tempa si pochvalu zaslouží Norris, jenž jako jediný po startu na použité měkké směsi přezul na středně-tvrdou - ostatní v tomto případě volili vždy trvanlivější tvrdou směs.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy