Mezinárodní automobilová federace (FIA) argumentuje tím, že zákaz kontroly trakce přinese daleko více zajímavosti do samotného závodu Grand Prix a druhým vážným argumentem je velká finanční úspora na jeho vývoj a neustálé zlepšování.
Na straně druhé argumentují týmy tím, že zákaz elektronického systému nepřinese úsporu rozpočtu, ale naopak výrazný nárůst, neboť týmy budou hledat mechanický ekvivalent tohoto systému. Svého času bylo Ferrari v podezření, že takový mechanický prvek již používá, ale chyběly důkazy a proto byla elektronická kontrola trakce povolena.
Velmi podobné argumenty byly používány i v době zákazu aktivního pérování, ve kterém vynikal tým Williams počátkem 90. let minulého století. Ale budoucnost ukázala, že elektronický systém již žádným podobným mechanickým konstruktéři nahradit nedokázali.
Na pořadu jednání je kontrola trakce
Zítra, tedy v úterý 29. dubna dojde k dalšímu kolu jednání o budoucnosti kontroly trakce, jednoho z nejdůležitějších podpůrných elektronických systémů současné Formule 1. Obě strany mají své argumenty, ale rozhodne FIA.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton