Všechno jinak?
McLaren to v Malajsii znovu dokázal! Zatímco všichni spekulovali o jejich síle, vrátili se s nohama na zemi a bez nesmyslných póz a hrdinských výkřiků. Stoprocentní výkon v roce 2003. Renault uzavřel ztrátu na přední týmy společným úsilím, korunovaným pole position, vedením v závodě a umístěním Alonsa na stupních vítězů. F1 nám dala víc věcí k přemýšlení a potěšení za dva závody, než za celou dlouhou dobu předtím a já se vsadím, že nás překvapí ještě více o nadcházejícím víkendu.
Brazilský rytmus
Brazílie je jako tanec samba, bezprostřední. Máme rádi myšlenku prvního okamžiku, potom se dostanete do nálady a opravdu si to užíváte. A věřte mi, budete to mít tak moc rádi, že na tom zůstanete závislí. Hovořím totiž o zemi, která má odvahu mít za ministra kultury hvězdu populární hudby. Nehovořím samozřejmě o dráze Interlagos, která nemá s tím,co jsem uvedl nic společného. Na okruhu je mnoho míst umožňujících předjíždění a můžeme doufat, že to bude závod s vysokou úrovní. Především má ale Brazílie na dráze své jezdce a dalšího, který pochází z Kolumbie (je to jen sousední země) jménem Juan Pablo Montoya. Jako Jihoameričan zde bude mít tisíce fanoušků, kteří ho budou podporovat. Nesmíme zapomenout na staršího Schumiho, jenž je skvělým sportovcem a zahraje si fotbal s FC Santos a který má velkou chuť znovu dokázat svoji výjimečnost.
Vzpomínky a polemika
Od roku 1979 jsem nevynechal jedinou Grand Prix. Poté, kdy jsem skončil s profesionálními závody, Interlagos byl můj způsob, jak se držet uvnitř a potkávat se se starými přáteli, jak se dozvědět o zákulisních informacích a poznat různá tajemství. Letos však budu v Anglii a závod budu sledovat v televizi, neboť můj syn Nelsinho startuje v Donington Parku s Formulí 3 v britském mistrovství. Takže vás všechny zvu, aby jste v neděli podpořili Piquety. pak můžeme jít domů a sledovat v pohodlí GP Brazílie. Samozřejmě si vzpomenu na minulé GP, určitě proběhnou v mé mysli, ale jen trochu. Jsem totiž velmi praktický člověk a nyní se soustředím na závody F3.
Kolik vážíte?
Nejdůležitější je v dnešní době zamlčet, kolik paliva máte ve voze pro kvalifikaci a závod. Stejně jako v klasickém receptu je množství základem dosažených výsledků a v Sepangu bylo spotřebováno 3,1 kg paliva za jedno kolo. Takže se třemi kvalifikačními koly, jedním na startovní rošt a jedním zahřívacím kolem před startem je to nějakých 15 kilogramů, a to závod ještě nezačal. Je to nová hra, kterou se musíme naučit. Se zákazem elektronických systémů to bude hra, ve které bude muset být každý ještě pečlivější, než kdy předtím.
Tipy?
Dobrá, tentokrát jsem byl fantastický, nebo ne? Řekl jsem, že Raikkonen vyhraje. Nezískal pole position, ale zajel skoro stejný čas jako Alonso. Hehehehe - jsem v téhle hře ale dobrý. Dle mého využije v Brazílii BMW Williams lépe novinek na voze a vlastností pneumatik Michelin. Montoya a Ralf Schumacher, první nebo druhý. McLaren? Na stupně vítězů. Renault? Také tam. Starší Schumi? Již jsem vám řekl, že jeden potřebuje víc než jen talent a rytmus, aby byl dobrým tanečníkem samby.
Pokud vás sloupek Nelsona Piqueta překvapil svojí jednoduchostí, přímostí, vtipem i nadhledem vězte, že Brazilec umí být ve svých slovech i řádně kritický díky svým zkušenostem bývalého famózního jezdce a člověka, který se neustále pohybuje v prostředí závodních okruhů. Možná zase někdy příště...
Nelson Piquet před Grand Prix Brazílie
Dle zprávy autosport.com se budou znovu na stránkách stejnojmenného časopisu objevovat před jednotlivými závody sloupky trojnásobného mistra světa Formule 1 Nelsona Piqueta. Přinášíme vám jednu jeho práci v závodnickém důchodu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Banán přilepený lepící páskou se prodal. Za částku, které se jen těžko věří
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul