Renault využívá velké ceny pro testování. S čím má největší problémy?

Jolyon Palmer a Kevin Magnussen v závodě v Kanadě | foto: Renault Sport F1

Protože Renault letos za nejrychlejšími příliš zaostává, rozhodl se využívat části velkých cen pro experimenty s nastavením svých vozů.

Naposledy byl v kvalifikaci na Velkou cenu Evropy dokonce nejpomalejší ze všech - před Kevinem Magnussenem a Jolyonem Palmerem skončily oba Saubery i Manory. Dán nakonec startoval z boxové uličky, protože se mu tým rozhodl vyměnit převodovku a učinit rozsáhlejší změny v nastavení.

"Po třetím tréninku jsme si uvědomili, že budeme velmi pomalí, proto jsme šli to zcela odlišného způsobu nastavení. Zkoušeli jsme na místě auto, které jsme nikdy dříve nezkoušeli," prozrazuje Magnussen, jenž v závodě v Baku dojel na 14. místě.

"Nebylo to dobré, ale šlo o správnou věc - vyzkoušet něco jiného. Ne proto, že bychom si mysleli,  že to bude opravdu lepší, ale jen abychom se něco naučili. Jsme v pozici, kdy se potřebujeme učit - pojmout to tak trochu jako test. Momentálně testujeme," potvrzuje Dán způsob, jakým Renault přistupuje k závodům.

Renault má problémy při průjezdu přes obrubníky, zatím si s nimi nedokáže poradit | foto: Renault Sport F1

Francouzský tým se soustředí zejména na vyřešení problémů s průjezdem obrubníků, který se objevil také v Monaku a v Montrealu. "Jde o jeden z našich největších problémů a nedokážeme ho vyřešit. Auto je příliš tvrdé a nepřestává poskakovat, když z obrubníku sjedete."

"V kvalifikaci bylo [po změnách] přes obrubníky docela dobré, ale ne zas tak dobré všude jinde. Částečně jsme vyřešili problém s obrubníky, jenže jsme tím vyvolali celou řadu dalších. Není to tedy lepší, alespoň však víme, co potíže s obrubníky vyřeší," tvrdí Magnussen.

"Uvědomili jsme si, že v kvalifikaci nebojujeme o nic, takže jsme připraveni se v této pozici zkrátka učit. I s perfektním nastavením pro kvalifikaci bychom nebyli o moc více vpředu. Možná bychom porazili kluka před námi, ale další už ne," dodává pilot Renaultu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy