Inženýři sáhli po základní fyzice?

Williams | foto: BMW WilliamsF1 Team

Nepovolená úprava chladících potrubí k předním brzdám má s největší pravděpodobností místo vzniku právě tam.

Podle prohlášení Sama Michaela, technického ředitele týmu BMW Williams, napovídá vše tomu, že se nechali jak u Williamsu, tak i u Toyoty inspirovat tzv. Bernoulliho rovnicí.

Ta popisuje zákon zachování energie pro proudící médium. Při stejném tlaku se při zúžení průměru otvoru na konci trubice zvyšuje rychlost proudění.

Jak Michael přiznal, mělo upravené chladící potrubí větší průměr a odvolávat se tak tým nechtěl. Posléze ale argumentoval tím, že v místě vyústění u brzdového kotouče byl průměr v pořádku a že k většímu ochlazování tedy dojít nemohlo.

Pokud tomu bylo skutečně tak a nasávací otvor byl zvětšen, pak právě díky zákonu zachování energie proudil vzduch vyšší rychlostí, než povoluje úprava daná předpisy, a více napomáhal ochlazování montrealskou tratí tolik zatěžovaných brzd.

Zdá se, že Sam Michael říkal vždy jen půl pravdy…


Foto: BMW Williams

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy