Podle prohlášení Sama Michaela, technického ředitele týmu BMW Williams, napovídá vše tomu, že se nechali jak u Williamsu, tak i u Toyoty inspirovat tzv. Bernoulliho rovnicí.
Ta popisuje zákon zachování energie pro proudící médium. Při stejném tlaku se při zúžení průměru otvoru na konci trubice zvyšuje rychlost proudění.
Jak Michael přiznal, mělo upravené chladící potrubí větší průměr a odvolávat se tak tým nechtěl. Posléze ale argumentoval tím, že v místě vyústění u brzdového kotouče byl průměr v pořádku a že k většímu ochlazování tedy dojít nemohlo.
Pokud tomu bylo skutečně tak a nasávací otvor byl zvětšen, pak právě díky zákonu zachování energie proudil vzduch vyšší rychlostí, než povoluje úprava daná předpisy, a více napomáhal ochlazování montrealskou tratí tolik zatěžovaných brzd.
Zdá se, že Sam Michael říkal vždy jen půl pravdy…
Foto: BMW Williams
Inženýři sáhli po základní fyzice?
Nepovolená úprava chladících potrubí k předním brzdám má s největší pravděpodobností místo vzniku právě tam.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton