Vettela v Rakousku nezastavil motor Renaultu, ale softwarová chyba v ECU McLarenu

McLaren | foto: McLaren

Za zdržení Sebastiana Vettela v úvodu Velké ceny Rakouska nemůže pohonná jednotka Renaultu, ale softwarová chyba v standardizované elektronické řídicí jednotce (ECU), kterou všem týmům dodává McLaren.

Mistr světa ve druhém kole náhle zpomalil svůj vůz RB10 musel na chvíli odstavit, než se jej podařilo restartovat. S velkou ztrátou se do závodu znovu vrátil, ale pak narazil zezadu do Sauberu Estebana Gutiérreze a raději odstoupil, aby pošetřil motor.

Šéf Red Bullu se poté ostře opřel do Renaultu: "Spolehlivost je nepřijatelná, výkonnost jen nepřijatelná - v Renaultu musí dojít ke změnám. Takto nemůžeme pokračovat. Není to dobré pro Renault a není to dobré pro Red Bull" (více zde).

Po rozsáhlém pátrání po příčinách problému se podle Auto Motor und Sport přišlo na to, že výpadek způsobila standardizovaná elektronika dodávaná, kterou dodává společnost McLaren Electronics Systems.

Rob White z Renaultu vysvětluje: "Standardní elektronika při kontrole správnosti při zmáčknutí tlačítka pro předjíždění odkazovala na chybná data. V tomto případě standardní elektronika kontroluje, zda je použití tlačítka v souladu s pravidly. Software je pro všechny stejný."

Stejný problém mohl postihnout kteréhokoliv z osmi jezdců s Renaulty za zády (Ferrari a Mercedes mohly mít své motory kalibrovány tak, aby tuto chybu ignorovaly). Proto Red Bull okamžitě vyzval Ricciarda, aby tlačítko pro předjíždění nepoužíval.


Sebastian Vettel z Velké ceny Rakouska po peripetiích raději odstoupil,
Renault tentokrát na vině nebyl (foto: Red Bull Racing)

Chyba byla nahlášena FIA i McLarenu a patřičné kroky podnikl ve svém softwaru také Renault, aby se podobný výpadek už neopakoval. Podle Whitea se tomu dalo zabránit, kdyby byla věnována dostatečná pozornost podobnému případu v dřívějších závodech. "Už se to u jiného auta na jiném místě v poli a s jiným nastavení tlačítka pro předjíždění, následky tehdy byly mnohem menší."

Red Bull se po Rakousku rozhodl i v dalších letech zůstat u Renaultu, kterému poskytne finanční injekci na modernizaci svého vybavení. Rakouský tým tak bude mít větší vliv na vývoj pohonných jednotek a zintenzivní vzájemnou spolupráci s továrnou ve Viry. Nový monopost tak bude vyvíjet společně s motorem, podobně jako to činí Mercedes či Ferrari.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy