Původně tovární tým Renaultu by měl nahradit volné místo, které Mercedesu zbude po odchodu McLarenu - ten totiž příští rok přechází k japonské Hondě, s níž obnovuje exkluzivní spolupráci. Po sezóně 2015 však Honda nabídne své pohonné jednotky také dalším zájemcům.
O volnou pozici u Mercedesu usilují také Caterham, Marussia je zřejmě dlouhodoběji spjata s Ferrari. Pokud Lotus tuto zprávu potvrdí, bude to pro něj velké povzbuzení, protože se letos s novými turbomotory Renault hodně trápí.
Francouzskému výrobci by tak příští rok zůstaly pouze tři týmy: zmiňovaný Caterham, který Tony Fernandes prodává novému investorovi, Red Bull a Toro Rosso. Čtvrtým zákazníkem by se pak mohl stát rumunský tým, pokud se svým F1 projektem uspěje.
Mercedes je z pohledu pohonných jednotek trefou do černého: nejenže dominuje v oblasti výkonnosti, ale zároveň jde o nejlevnější řešení. V Brixworthu si za jejich dodávku účtují ročně 26 milionů dolarů (24,4 mil. za motory, zbytek za palivo a maziva Petronasu), zatímco Ferrari požaduje 30 mil. dolarů a Renault dokonce 40 mil. dolarů (28,5 mil. za motor + 9 mil. za převodovky Red Bullu a 2 mil. za paliva a maziva Totalu).
Lotus má zájem o pohonné jednotky Mercedesu, Renault by tak přišel o svůj původně tovární tým (foto: Lotus F1 Team)
Zákazníci Mercedesu včetně jeho továrního týmu zatím v letošních 8 závodech nasbírali 545 bodů, Renault se svými čtyřmi týmy 163 bodů a Ferrari s Marussií a Sauberem rovných 100 bodů.