Vztah Lotusu a Kimiho Räikkönena byl během minulého závodu v Abú Zabí v paddocku hlavním tématem. Fin uvažoval, že do posledních závodů sezony kvůli nevyplaceným výplatám vůbec nenastoupí, nakonec se však s týmem dohodl. V kvalifikaci si vyjel páté místo, avšak jeho vůz neprošel testem FIA a byl z kvalifikace vyloučen. Závod pro něj skončil hned v první zatáčce po kontaktu s Caterhamem.
"Nebyl to zrovna nejdelší závod, kterého jsem se zúčastnil a ani nebyl tak dobrý jako ten v roce 2012. Pochopitelně to nebylo ideální, ale tak to občas chodí. V Austinu bychom měli mít mnohem delší závod," komentuje to Räikkönen.
Zatímco jeho týmový kolega Romain Grosjean závodí s vozem s delším rozvorem, který se objevil při Velké ceně Itálie, Räikkönen se již v Abú Zabí vrátil ke kratšímu rozvoru a bude v tom pokračovat i v nadcházejícím závodě.
"Mám z něj lepší pocit a vypadá to, že mi zjednodušuje práci na voze, aby byl více podle mých představ. Snažili jsme se zbavit nedotáčivosti, aby mi auto více vyhovovalo a kratší rozvor mi v tom pomáhá," popisuje Fin.
Nyní jej čeká závod v Austinu, na který se prý velmi těší. "Je to pěkný okruh, zajímavý a loni se tam dobře závodilo. Jednotlivé sekotry na trati jsou hodně rozdílné, což je náročné. Loni tam závodní víkend začal za pěkně chladného počasí a klouzalo to, ale povrch tratě snad nebude tak zářivý, když už není úplně nový." Doufá také, že letos bude jasnější počasí než při loňské premiéře.
V Enstone však mají plné ruce práce nejen s přípravou na poslední závody sezony. Tým se snaží vyřešit finanční problémy a probíhají také jednání o nástupci Räikkönena.
"Není tajemstvím, že se toho v Enstone děje opravdu hodně, ale snažíme se to vyřešit a zajistit budoucnost týmu. Není to otázka chvilky a rozhodně se to neděje rychlostí, kterou bychom chtěli. Ale nadále se snažíme. Kromě toho, co se děje v zákulisí je hlavním pozitivem fakt, že máme velmi silné auto a cílem je využít to co nejvíc ve zbývajících závodech sezony," uvedl šéf týmu Eric Boullier.
A i díky výkonnosti z posledních závodů stále věří, že mají šanci se v poháru konstruktérů posunout před soupeře. "Zbývají dva závody a je možné získat 86 bodů, takže matematicky je to stále možné. V žádném případě na to nepřestaneme tlačit. Pochopitelně, aby jste získali maximum bodů, musíte získat první dvě místa a tam vyvstal problém v podobě Red Bullu a Sebastiana Vettela. Pro nás by určitě bylo fajn, kdyby si Seb vzal dřívější zimní dovolenou," vtipkuje Boullier.
Forma jednotlivých týmů a zisk bodů z posledních závodů, kdy se trápilo především Ferrari, podle něj ale ukazuje, že třetí místo je o něco blíž na dosah a proto se budou i nadále snažit.