Týmy se dohodly na zakázání dvojitého DRS pro rok 2013

Mercedes | foto: Daimler AG

Dvojité DRS bude podle informací britského Autosportu pro rok 2013 zakázáno, týmy se měly dohodnout, že tato novinka bude zanesena do pravidel pro příští rok.

Prvním, kdo s tímto začal, byl na začátku roku Mercedes, který díky poměrně zajímavému designovému řešení vedl vzduch přes díru v zadním křídle přes celé auto až na přední křídlo. Celý mechanismus pak fungoval při aktivovaném DRS. Účelem tohoto řešení bylo zvýšení rychlosti aut na rovince. 

To se samozřejmě moc nelíbilo soupeřům, a tak Lotus proti tomuto řešení v Číně podal protest, který byl však stewardy zamítnut. Ti neoblomně tvrdili, že díra v zadním křídle, přes kterou se při otevřeném DRS může dostávat vzduch skrz celé auto až na přední křídlo, nijak neporušuje předpisy. Lotus byl tehdy rozhodnutím komisařů pochopitelně zklamán. Nicméně podle očekávání hned začal pracovat na své verzi dvojitého DRS, kterou otestoval při VC v Německu a která by měla být připravena pro závod v Belgii, který se bude konat příští měsíc. 

Ostatní týmy se tomuto nápadu až tak intenzivně nevěnují. Někteří z nich vyjádřily obavy, že vývoj tohoto řešení by mohl hodně zvýšit náklady. O celém řešení se vedou časté debaty, nicméně Technichal Working Group teď oznámila, že většina týmů souhlasila s tím, že tento systém nebudou moci zabudovat do svých monopostů pro sezonu 2013. 


Mercedes byl průkopníkem dvojitého DRS (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Ačkoliv Mercedes změnu v pravidlech nepodporoval, protože v této oblasti má určitý náskok před konkurencí, tak nemohl zabránit zakázání dvojitého DRS, protože byl zapotřebí souhlas většiny týmů ne všech. Má se za to, že tyto změny budou oficiálně oznámeny na zasedání World Motor Sport Councilu později během roku. 

I když rivalové tvrdí, že dvojité DRS by bylo nákladné na vývoj, tak šéf Mercedesu, Ross Brawn, byl vždy neoblomný ve svém tvrzení, že toto řešení je nákladově efektivní. Dříve v tomto roce Ross řekl: "Lidé mluví o vysokých nákladech, ale žádné opravdu vysoké náklady tu nejsou. Všichni víme, že tu je jen pár karbonových trubek protažených autem. Každý na ulici vám řekne, že stojí jen pár tisíc liber - nejsou to miliony liber."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy