Od incidentu v Indianapolis 2003 se neustále objevují hlasy, navrhující různá opatření a změny, jejichž cílem je eliminovat rozdílná rozhodnutí závodních komisařů při té které Grand Prix.
Jednou z možností by bylo delegovat stejné osoby pro všechny závody, tedy proti současné situaci by jezdila skupina technických komisařů spolu s kolotočem F1 po všech okruzích. Dalším vylepšením byl návrh, aby jimi byli bývalí závodníci, kteří umí lépe posoudit situaci z vlastních bohatých zkušeností.
„Nemám nic proti bývalým pilotům F1, ba právě naopak, ale nemyslím si, že by případným problémům zabránili,“ prohlásil Charlie Whiting.
A z čeho vychází jeho názor? Právě z incidentu při loňské GP USA, kdy spolu kolidovali Rubens Barrichello a Juan Pablo Montoya. „Hovořil jsem s dvěma bývalými špičkovými piloty Formule 1 a měli na věc naprosto odlišný názor. Máme nyní systém, jenž funguje. Lidé s rozhodnutím nemusí vždy souhlasit, ale to je u všech podobných rozhodnutích přirozené.“
V případě jmenování kontroverzního Eddieho Irvina, případně Jacquese Villeneuva do pozice hlavního technického komisaře, by však F1 nemusela být pro diváka vůbec nezajímavou…
Foto: Archiv
FIA: Expiloti F1 sporům nezabrání
Mezinárodní automobilová federace nepodpořila ústy ředitele závodů Charlieho Whitinga poslední návrh.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton