Tento týden nás pozval náš dodavatel motoru do Renault Technocentra, abychom se pobavili s jeho "hračkami" - od těch nenovějších po ty opravdu staré (viz článek s videem zde). Opravdu jsem si užil opětovné řízení normálních aut, jsou mnohem pohodlnější, byť mi schází jedinečný zvuk vozu F1.
Při prohlížení některých opravdu starých aut jsem se pobavil, dokonce i při jízdě s nimi. Velmi zvláštní byl Renault Type K, s nímž Marcel Renault vyhrál závod Paříž - Vídeň v roce 1902. Závod začínal ve 3:30 hod v noci. Myslím, že my piloti bychom měli být rádi, že z té tradice sešlo!
Veterány jsou fascinující, obzvlášť když se dostanete pod kapotu. Když se něco pokazí u moderních aut, jen je napojíte na počítač a ten vám odhalí chybu. U těch starých ale musíte pracovat na tom, abyste se dozvěděli, co je špatně. Řešení problému je větší zábava.
Sebastian Vettel s veteránem (foto: Renault)
Po několika dnech volna jsem se vrátil do továrny v Milton Keynes, abych pracoval s týmem na našem voze. Připouštím, že první dva závody nebyly úplně dokonalé, nebyly však ani úplně špatné. Ukázali jsme, že si to dokážeme rozdat s těmi nejsilnějšími týmy - a to je velmi důležité.
Když zažijete takovou nešťastnou událost, která se mi přihodila v Malajsii - pak jsme i my bezmocní. Ale tak už to někdy v F1 chodí.
Před námi je dalších 18 závodů a my uděláme vše, co bude v našich silách, abychom naše tituly obhájili. Mám naprostou důvěru v tým, v auto i v sebe. Před námi je stále spousta práce, ale společně jako tým to můžeme dokázat.
Brzy se ozvu z Číny!
Seb