Jeho společnost se chystala od roku 2013 zařadit mezi dodavatele motorů po bok Cosworthu, Ferrari, Mercedesu a Renaultu (více v tomto článku). S vývojem původně schválených (v prosinci 2010) 1,6l R4 turbomotorů byla údajně nejdále. Poslední rozhodnutí FIA na ní má ale obrovský dopad a bude muset podstatně změnit své plány.
"Jsem velmi zklamaný, zklamaný nejvyššími představiteli. Chápu však, že na klíčové strany motosportu byl vyvíjen obrovský nátlak. Přestavte si sebe v té situaci, co byste dělali? Buď byste přišli o Renault, nebo o Mercedes - to je velká hrozba," uvádí Pollock pro GPUpdate.net.
"Rozhodnutí je kompromisem, schválilo se řešení, s nímž jsou všichni takzvaně spokojení - realitou ale je, že se stále jedná jen o kompromis. Nemyslím si, že by to pro sport bylo nějak moc dobré, podle mě to poukazuje obrovské slabiny," pokračuje nešťastný Pollock.
"My jsme tím rozhodně přišli o technickou výhodu. Ale také o komerční výhodu, měli jsme ve vývoji náskok před několika výrobci."
Výkonný ředitel PURE - Craig Pollock:
"Nejlepším motorem pro F1 by byl buď řadový přeplňovaný čtyřválec, nebo současný V8"
Jeho společnost PURE se nyní již plně věnuje programu V6 motorů. Naštěstí ne všechna práce přijde nazmar - některé z technologií, které vyvinuli pro přechozí čtyřválce, budou moci využít i pro šestiválce.
"Už směřujeme k V6. Obecně jste v první fázi v situaci, v níž musíte opravdu pečlivě zanalyzovat, co všechno budete potřebovat. Naštěstí, naštěstí snad budeme moci hodně věcí původně vyvíjených pro čtyřválcový motor aplikovat na šestiválec," dodává Pollock.