I představitelé předních týmů připustili, že dvě letmá kola současné kvalifikace nejsou v tomto uspořádání pro Formuli 1 přínosem. V prvním kole jezdci neriskovali a převážně šetřili své monoposty. Až ve druhém pak teprve bojovali o postavení na startu.
Takový přístup je však pro diváky poněkud nudným. Navíc se v plné míře ukázaly problémy s minimálním časem mezi oběma letmými koly u jezdců konce startovního pole. Týmy hovoří o tom, že se systém musí změnit a nejlépe hned při dalším závodě.
Objevily se návrhy, aby se za umístění v kvalifikaci udělovaly body, ale také větší počet kol při první kvalifikaci, což odmítají malé týmy se zdůvodněním, že by nebyly v televizním záběru tak dlouho, jako vozy předních týmů. Další možností, jež byla zmíněna, je pak sčítání časů z obou kvalifikačních kol, součet by určil postavení na startu.
Hlavní slovo má však v této otázce Mezinárodní automobilová federace FIA.
Foto: Archiv
Dozná kvalifikace změny?
Kritika nového kvalifikačního systému na sebe nenechala dlouho čekat. Co můžeme očekávat?
Doporučit článek
Další zprávy
-
Šok pro fanoušky pořadu Vítejte doma: Hvězdného Eduarda Xola ubodali!
-
Cena másla je letos rekordní. Jaké potraviny ještě zdražily?
-
Cena másla je letos rekordní. Jaké potraviny ještě zdražily?
-
Brad Pitt okradl ženy o statisíce eur! Pak se ale ukázala pravda!
-
Mark Zuckerberg mění kuchyni i jazyky: Chytré brýle Ray-Ban AI usnadní vaření!
-
GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus
-
GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
-
GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu
-
GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu