Jaké motory by měly nahradit současné atmosférické V8? FIA společně s komisí F1 by brzy měla posvětit koncem příštího týdne přechod k 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcům, které by měly využívat rekuperovanou energii k dočasnému navyšování výkonu.
Nové agregáty by měly disponovat výkonem kolem 750 koní - 600 bude nabízet motor, zbytek KERS, jenž bude zhruba dvakrát silnější než ten, s nímž se budeme setkávat příští rok. Klesnou však otáčky: motory by měly točit pouze 10 000 místo 18 000 ot. /min. Nové pohonné jednotky by měly být přinejmenším o 50 % úspornější, přičemž omezen má být i průtok paliva.
Motor Cosworth CA2010
Ecclestone však namítá: "Máme formule s velmi dobrými motory. Proč bychom měli usilovat o změnu, která bude stát miliony liber, nikdo ji nechce a nakonec může dopadnou tak, že jedna automobilka bude mít velkou výhodu?"
Otázka nových motorů, které budou pohánět monoposty, souvisí s dlouhodobou strategií - jakou roli chce Formule 1 v budoucnosti hrát? Ne pouze jako výdělečný podnik či nástroj sloužící ke splnění cílů FIA, ale také jako hnací motor vývoje nových vynálezů, rozvoje nových technologií a jejich následného masového nasazování do běžného silničního provozu.
Automobilový svět se snaží rovněž brát v potaz ekologická hlediska a životní prostředí. Všichni se snaží investovat do efektivnějších zařízení. Proto také současný návrh na přechod ze současných atmosférických V8 motorů na efektivnější 1,6l čtyřválcová turba.
Samozřejmě že to bude nákladnější krok než udržet současné motory, ale zastarávat kvůli přání několika automobilek by nebylo správným krokem. Pokud splní své hrozby a odejdou, přijdou jiní. A i kdyby nepřišli, stále máme týmy, které jsou po této velké změně ochotny pokračovat. Naštěstí se zdá, že všichni zúčastnění začínají čím dál tím více chápat, že změna je nejlepší cestou.