Do prvního tréninku nastoupily mnohé týmy s velkými úpravami: McLaren jezdil s novými bočnicemi, výfuky u podlahy a novým difuzorem; Red Bull s upraveným F-kanálem - v horní části monopostu se objevil nový vysokotlaký vstup vzduchu.
Velké změny proběhly i na voze Willimasu, o jehož testu na letištní rovince tento týden jsme vás informovali (zde). Vůz má nové bočnice, kapotáž, výfuky u podlahy, křídla, F-kanál i difuzor. Po čtvrtém místě Barrichella vkládají do víkendu velké naděje.
Ferrari jezdilo se dvěma různými konfiguracemi svých monopostů: Massa bez F-kanálu, Alonso s ním a navíc i s novým předním křídlem.
Počasí týmům přálo, teplota se držela nad 20 °C a asfalt měl 34 °C. Odpoledne by mělo přibývat oblačnosti, pršet by však nemělo. Velké změny doznala i trať samotná, která byla o 745 m prodloužena.
Hülkenberg se před svým prvním výjezdem v Silverstone opírá o nové zadní křídlo svého vozu
Velké změny byly vidět i na vozech nováčků u Virginu a Lotusu. HRT toho moc nového nepřivezli - krom pilota Sakona Jamamota, jenž tento víkend vystřídá Bruna Sennu.
Jako první vyjel na novou silverstonskou závodní trať testovací pilot Force Indie Paul di Resta, po něm k instalačním kolům vyrazil zbytek pole kromě testovacího pilota Lotusu Fauzyho a Tima Glocka. Po 15 min provoz na dráze zcela utichl, inženýři studovali telemetrii a mechanici kontrolovali vozy.
Srovnání nové a staré části předního křídla McLarenu
Po 20 min přerušil ticho Jenson Button, jehož tým sledoval hlavně vývoj teplot na zádi kolem nových výfuků. Jeho první měřené kolo mělo hodnotu 1:37,994, po osmi minutách jej vylepšil na 1:35,580 min.
Po půlhodince od začátku ranní měřené části jej překonal Webber - nejprve 1:34,681, krátce na to 1:33,905 min. Hamilton v tu chvíli figuroval na třetím místě 1:35,586 min. Měl ovšem problémy v nové části okruhu (Village), stejně jako před ním Schumacher, který v onom místě dostal smyk.
Nová bočnice McLarenu s výfukem u podlahy
V polovině tréninku bylo pořadí následující: 1. Rosberg (1:33,622 min), 2. Webber (+ 0,283 sec), 3. Kubica (+ 0,675 sec), 4. Hülkenberg (+ 0,793), 5. Barrichello (+ 0,942), 6. Buemi (+ 1,525), 7. Alguersuari (+ 1,696), 8. Di Resta (+ 1,717), 9. Alonso (+ 1,957), 10. Button (+ 1,958), 11. Hamilton (+ 1,964), 12. Schumacher (+ 2,041), 13 Massa (+ 2,089), 14. Vettel (+ 2,451).
Dnes se v Silverstone povozil i testovací pilot Lotusu Fairuz Fauzy
Di Grassi si stěžoval na aerodynamického vyvážení svého monopostu - žádal si více přítlaku na příď, mechanici mu proto v polovině před delšími jízdami změnili úhel předního křídla. Jamamoto s sebou přinesl velký balík peněz na potřebná vylepšení vozu - na svého kolegu Chandhoka ale ztrácel téměř tři vteřiny. Zřejmě s sebou přinesl opravdu hodně peněz.
Kubica jezdil hodně rychle, stěžoval si ale na nedotáčivost monopostu R30 v rychlých zatáčkách a kluzkost povrchu v nové části okruhu. Po hodině zůstal stát na konci boxové uličky kvůli poruše jednoho z čidel Virgin Di Grassiho, mechanici si pro něj doběhli a zatlačili vůz zpět do garáže.
Patnáct minut před koncem dopolední části se na druhéh místo za nejrychlejšího Vettela (1:32,280 min) vyšvihl Hamilton (+ 0,334 sec), čímž rozdělil duo Red Bullu na čele. Schumacher si tou dobou stěžoval na problém v zatáčce č. 11 - oním problémem myslel velký hrbol na vjezdu do Abbey. Hned po něm tam pěkně poposkočil i Glock, který se kameramanovi odvděčil ohňostrojem jisker.
Ke konci vyjel bez F-kanálu i Alonso, Feerrari si chtělo porovnat data a zjistit, jak evektivně jim systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle funguje. Fernando přiznal, že data z tunelu jim sice pasují, ale výhoda na trati byla často menší, než očekávali.
Počty ujetých kol
Nejvyšší rychlost (v místě speed trap čidla před zatáčkou č. 11, tj. ne v nejrychlejším místě okruhu, kde se Sutil prohnal 302 km/hod) byla dopoledne naměřena Adrianu Sutilovi s vozem Force India - 299 km/hod. Druhý byl Button - 298, 3. Hamilton - 297, 4. Alguersuari - 295, 5. Di Resta - 294 a 6. Buemi - 294 km/hod.
První trénink byl zejména o sběru dat, inženýři McLarenu vybízeli, ať se vůbec nedíváme na zajížděné časy: zkoumali hlavně teploty, nový systém chlazení a výfuků.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:32,280 |
2. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,334 |
3. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 0,445 |
4. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,467 |
5. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 0,688 |
6. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,038 |
7. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 1,097 |
8. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,239 |
9. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,675 |
10. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 1,736 |
11. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 1,852 |
12. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 2,085 |
13. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 2,210 |
14. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Kingfisher Force India F1 | + 2,300 |
15. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 2,430 |
16. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | + 2,621 |
17. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 2,757 |
18. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 3,038 |
19. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 4,467 |
20. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 5,050 |
21. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 5,238 |
22. | 20 | Karun CHANDHOK | ind | Hispania Racing F1 Team | + 6,455 |
23. | 19 | Fairuz FAUZY | mys | Lotus Racing | + 7,230 |
24. | T | Sakon JAMAMOTO | jpn | Hispania Racing F1 Team | + 7,393 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ