Oficiální prohlášení Nelsona Piqueta i další důkazy měly zůstat v tajnosti a sloužit jako podklady pro mimořádné zasedání Světové rady motorismu, které se bude konat 21. září. Do médií pronikly například telemetrické údaje z Piquetova vozu, které prokazují, že pilot přidával plyn v situaci, kdy měl brzdit. FIA se obává, že únik informací naruší vyšetřování.
"FIA pečlivě prozkoumá, jakým způsobem informace unikly. Je to velmi vážná věc," řekla mluvčí FIA, která odmítla, že to byla sama FIA, odkud údaje unikly, ale potvrdila, že se tak stalo tento týden.
"Nic o tom nevím, my jsme to nepustili," řekl Piquetův mluvčí o prohlášení, které učinil a podepsal Nelson Piquet mladší v Paříži v sídle FIA. "Viděl jsem to na internetu, ale nevím o tom víc než vy," dodal.
Šéf týmu Renault Flavio Briatore nebyl v pátek přítomen v Monze, kde dvěma měřenými tréninky začala Velká cena Itálie. Briatore je údajně v Paříži spolu s výkonným ředitelem Renaultu Carlosem Ghosnem.
Nelson Piquet mladší obvinil stáj Renault ze zinscenování havárie s cílem ovlivnit výsledek Velké ceny Singapuru 2008. Podle Piqueta ho šéf týmu Briatore a technický ředitel Pat Symonds před závodem požádali, aby úmyslně havaroval na vhodném místě a v dohodnutém kole, způsobil výjezd zaváděcího vozu a pomohl tak druhému vozu Renault pilotovanému Fernandem Alonsem. To se také stalo a Alonso zvítězil. Piquet tvrdí, že vedení vyhověl, protože si myslel, že to zlepší jeho nepevnou pozici ve stáji. Čtyřiadvacetiletý syn trojnásobného mistra světa F1 byl týmem Renault po Velké ceně Maďarska propuštěn pro špatné výsledky.
Renault čeká 21. září slyšení u Světové rady motorismu. Pokud bude prokázáno, že Piquet říká pravdu, hrozí francouzskému týmu přísný trest v podobě finanční pokuty, zákazu startu v několika závodech, vyloučení z Poháru konstruktérů v roce 2008 nebo dokonce úplné vyloučení ze šampionátu.