Legendární okruh v ardénských lesích obsahuje 19 zatáček v členitém terénu. Poprvé zde budou použita ne úplně nejměkčí kombinace dvou nejbližších směsí. I v Belgii bude učiněna výjimka a týmy nebudou muset volit mezi zcela (o dva stupně) odlišnými pneumatikami.
Tato země je rovněž domovem pro evropskou větev Bridgestonu. Na starém kontinentu firma v 8 továrnách zaměstnává přes 13000 lidí, jen v samotné Belgii jich pracuje přes 1100. Z tohoto pohledu se jedná částečně o jejich domácí závod.
Hirohide Hamšima hovoří o výzvách belgického okruhu: "Spa je klasickým závodním okruhem. Je rychlý a obsahuje některé zajímavé technické výzvy. Kolo je zde delší než kdekoliv jinde v sezoně. Jsou zde velmi dlouhé rychlé části s rychlými zatáčkami. I když se ale jedná o rychlý okruh, vozy jezdí s poměrně vysokou úrovní přítlaku, což znamená, že pneumatiky musí přenášet ne zrovna malé tlaky. Během kola zdolají rovněž velké převýšení. Eau Rouge je velmi rychlou zatáčkou a na jejím dně působí na pneumatiky velká síla. Dostatečný tlak v nich je zde kritický."
"Může být i docela chladno, zahřát zpočátku pneumatiky může být problém, zvláště u směsi pracující při vyšší teplotě. A nesmíme zapomenout ani na počasí, již mnohokrát jsme tady zažili mokrý závod. Protože je okruh dlouhý, v jedné z jeho částí může být sucho a v té druhé přitom mokro. Výběr pneumatik během závodů může být klíčovým faktorem," dodává ředitel sportovního oddělení Bridgestonu.