Hungaroring - analýza zastávek v boxech

McLaren | foto: McLaren

Během včerejšího závodu na Hungaroringu jsme se rozmanitostí strategií nedočkali. Všichni piloti se u svých mechaniků objevili dvakrát. Kolik času zabrali jednotlivé zastávky, jak pracovali mechanici různých týmů a který pilot se v boxech zdržel nejkratší dobu?

Nejrychlejší byli dnes mechanici Toyoty v případě zastávek Tima Glocka. Byli o 0,8 vteřiny rychlejší než Brawni při odbavování Rubense Barrichella. Ti však byli zručnější při odbavování svého druhého vozu Jensona Buttona, jenž strávil 5. nejkratší čas v boxech, zatímco Jarno Trulli na druhé Toyotě zde setrval o půl sekundy déle.

Dobře si vedli i kluci od BMW - Nick Heidfeld by bral za čas strávený v boxech bronz - a Force Indie - byť ti měli o starost méně, protože ze závodu záhy odstoupil Adrian Sutil. Skvělou sehranost předvedli mechanici Toro Rosso - Jaime Alguersuari v boxech strávil 6. nejkratší čas, Sebastien Buemi 7. V tomto ohledu dnes předčili své kolegy z mateřského Red Bullu, kteří Marku Webberovi příliš nepomohli - v boxech si pobyl celkem o 5 vteřin déle než Timo Glock. Dostalsignál k výjezdu, jeden z nich však nebyl ještě hotov - opět změna lízatka v době, kdy už Mark protáčel kola. Vše ale dobře dopadlo, pilot pohotově zareagoval anikdo nebyl zraněn - žel Marka tato chyba stála pozici. Zastávky Sebastiana Vettela nemůžeme počítat - při tlačenici po startu a ráně od Räikkönena dostalo zabrat zavěšení a před polovinou závodu se musel talentovaný Němec po nezbytném interview s novináři předčasně poroučet do motorhomu.



Podobný osud postihl i Fernanda Alonsa, jemuž mechanici špatně dotáhli levé přední kolo a jak to dopadlo, to již dobře víte z článku popisujícího průběh závodu či potrestání Renaultu. Naštěstí se nic nestalo - dobře víme, co dokáže způsobit 0,8 kg vážící součástka, jež zasáhla v sobotu Felipeho Massu, nebo těžké kolo, které před týdnem zabilo v F2 Henryho Surteese. Závodění sice nebude nikdy zcela bezpečné, ale v této oblasti není radno spočívat na vavřínech. FIA naštěstí nehodlá celou věc jen tak projít, reaguje na zvonění a slibuje, že zapracuje na zvýšení bezpečnosti.

Konzervativní přístup volili u McLarenu, kde v případě s dostatečným náskokem vedoucího Lewise Hamiltona nechtěli nic zbytečně uspěchat. Z toho vyplynula 14. nejdelší součet obou zastávek. V případě Heikkiho Kovalainena ale ukázali, že by na víc měli.

V závodě se tedy všichni jezdci u svých mechaniků objevili dvakrát. Mírně odlišnou strategii měli Rubens Barrichello a Timo Glock, kteří poprvé zamířili do boxů téměř v polovině závodu. Na nejměkčích směsích ale v Maďarsku jednozastávková strategie neměla valného smyslu. Velkou cenu by zpestřil pouze Fernando Alonso (on ji vlastně díky chybě mechaniků zpestřil i tak), který zamýšlel jet na tři pit-stopy.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy