Kolik motorů piloti již využili?

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Nové předpisy se letos dotkli i nasazovaní motorů do závodů. Každý pilot může použít v sezóně 8 motorů (9. je již s penalizací), přičemž který nasadí do kterého závodu je na něm (nebo spíše na patřičném inženýrovi).

Pilot letos může první motor nasadit krom úvodní Velké ceny klidně až v posledním závodu sezóny. Nebo jej může nasadit do čtyř závodů, které nekladou tak vysoké nároky na motor, zatímco v náročnější ch po sobě jdoucích Velkých cenách použije pro každou jiný agregát.

Pojďmě ale k statistice letošní sezóny. Největší smůlu na motory má letos Robert Kubica, který jich využil již šest, zatímco většina pilotů pouze čtyři, jak je patrné z tabulky pod článkem.

Dohromady zatím motory ujely 115 430,347 km.  Nejspolehlivější agregáty jsou Ferrari 056 a Toyota RVX-09 - najely celkem přes 22 2000 km (všechny pohonné jednotky Ferrari) a 26 700 km (Toyoty) bez jediného problému. Třetím nejspolehlivějším je motor Mercedes Benz F108 s jediným zaznamenaným problémem (při ujeté vzdálenosti téměř 33 000 km). Renault R27 (celkem ujeto přes 22 200 km) a BMW P86/9 (najeto kolem 11 100 km) zaznamenali oba po 2 poruchách.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy