Kdy se nového difuzoru dočká i Toro Rosso?

Bourdais, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Mateřský Red Bull s ním jezdí již od Monte Carla, Toro Rosso jej nebude mít ani v příštím závodu. Kdy se s novým dílem, který zvyšuje aerodynamickou efektivitu vozu, dostane i na chudšího bratra?

Týmy Brawn, Toyota a Williams chytře řešený difuzor kontroverzně představili již v prvním závodě v Austrálii, což vyvolalo nevole a protesty ze strany BMW, Ferrari, Red Bullu a Renaultu. Po oficiálním povolení ze strany FIA jej v průběhu sezóny již nasadili, včetně McLarenu a Force Indie.

Tým z Faenzy je posledním týmem, který jezdí zatím s difuzorem "konvenčním." A nutno dodat, že na výsledcích je to znát - s indickou stájí vymetají poslední příčky v závodech i kvalifikacích. Občas se jim do toho plete na rychlých okruzích ještě McLaren, ale to je jiná kapitola.

"Ano, jsme jediným týmem, který zatím jezdí bez dvoupatrového difuzoru. Giorgo (Ascanelli, technický ředitel - pozn. red.) kvůli toho vynechal poslední dva závody - usilovně pracuje na přípravě vozu pro nový difuzor," vysvětluje Franz Tost, šéf týmu. "Není to tak jednoduché jej nasadit, musíte přepracovat zadní zavěšení a chlazení, hydrauliku a ostatní věci. Navíc jsme čekali na stanovisko Red Bull Racingu k finálnímu návrhu, jelikož nejsme v pozici, kdy bychom jich mohli několik vyzkoušet."



"Cílem pro nasazení dvoupatrového difuzoru je Maďarsko - do té doby maximálně využijeme to, co máme; navíc přestavíme také pár drobných vylepšení. Víkend v Turecku byl užitečný aspoň v tom, že jsme se toho hodně naučili o nastavení vozu,"
dodává Tost.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy